Vad gör vi? Del CCII

Vi stängde till och med sovrumsfönstret för första gången på mycket länge. Bara 3 grader och stjärnklart nu på morgonen.

Tyvärr fortfarnade ingen katt... :( Vi går in på dag 5 nu. Vet inte om han någonsin har varit borta så länge? Finns det någon här som har katter som brukar vandra lika länge - eller längre - och sedan komma hem helskinnade?? Solskenshistorier hade varit bra just nu!

Jodå. Vår hona tar ett varv på ganska exakt fyra dagar varje sommar. Hennes brorsa drog och var borta halvårsvis! När mamma sen fick ta över honom stannade han; helnöjd med att ha gården själv att strosa runt på! Hoppas katten snart kommer till rätta 🥰
 
Joggade 5.5 km. Det var mörkt, mysigt och varmt och kroppen kändes pigg.
Var lite nervös för älgar hade setts på vägen i går morse men i dag höll de sig borta.
Ska till frissan efter jobbet idag. Så galet tråkigt men nödvändigt. Vet dock inte alls hur jag ska slinga det.
Nu njuter jag av första koppen kaffe som ska följas av nummer två.
IMG_0498.jpeg
 
Vi stängde till och med sovrumsfönstret för första gången på mycket länge. Bara 3 grader och stjärnklart nu på morgonen.

Tyvärr fortfarnade ingen katt... :( Vi går in på dag 5 nu. Vet inte om han någonsin har varit borta så länge? Finns det någon här som har katter som brukar vandra lika länge - eller längre - och sedan komma hem helskinnade?? Solskenshistorier hade varit bra just nu!
Alla våra katter går på flera ungefär veckolånga äventyr varje år. Två honor och två hanar, alla steriliserade. Längsta var ungefär två veckor. Sen kommer de hem tokhungriga och endast äter, sover och myser i 2 dygn i sträck innan de antar ”normalt” liv igen.
 
Gått en promenad i ett stilla regn. Såg en fin regnbåge över ån.
Nu sover lilleman. Jag passar på att röja undan i köket. Men nu paus med en kopp te.

Om jag nu får njuta av mitt te i ro vill säga. Har en galen kattunge som far runt som ett jehu över knät på mig.
 
Konstaterar att det är en barnfamilj som flyttat in ovanför oss. Det bankas och klampas och skriks för fullt nu. Gissar att de försöker få med motvilligt barn till förskola/skola nu. Är glad åt att jag inte själv behöver börja dagarna med att försöka få med mig någon som inte vill.
 
Vi stängde till och med sovrumsfönstret för första gången på mycket länge. Bara 3 grader och stjärnklart nu på morgonen.

Tyvärr fortfarnade ingen katt... :( Vi går in på dag 5 nu. Vet inte om han någonsin har varit borta så länge? Finns det någon här som har katter som brukar vandra lika länge - eller längre - och sedan komma hem helskinnade?? Solskenshistorier hade varit bra just nu!
Får in katter titt som tätt på jobb, som varit borta lite väl länge och djurägaren vill ha en koll då dom magrat av under tiden dom varit borta. Förhoppningvis så kommer din kisse snart :)
 
Ganska vanligt häromkring.
Min kompis har en stallkatt, en kastrerad hane. Den går iväg flera veckor och kommer sen hem som om ingenting har hänt.
Håller tumme för att kissen snart är hemma.
Min röda katt - aka Galenpannan - försvann ibland veckovis. Kom hem och luktade herrparfym :D På nån av dessa äventyrsresor lärde han sig att tigga vid kylskåpet. DET hade han inte lärt sig av mig. :rofl:
 
Ätit frukost och snörvlat lite när jag såg Jon Bon Jovi hjälpa till att rädda en kvinna från att hoppa från en bro :cry::love:
Idag blir det en sväng till huset och förhoppningsvis den absolut sista turen till återvinningen :). Bara ca två och en halv vecka kvar till överlämningen nu.
 
Låg och funderade länge på hur jag ska få ihop dagen utan att behöva gå upp kl 7, jag kom inte på någon så jag gick upp och tog promenaden med hundarna som tänkt 😅
Haft flera korta möten på jobbet på förmiddagen och ska nu hämta min matlåda. Tog en paus förut och gick ut för att ta in hästen så ska vi ta ett pass på banan på min rast :)
 
Hemma från öppna förskolan. Trött och har huvudvärk.

De vill att min man ska jobba inatt och imorgon eftermiddag. Det skulle innebära att han slutar vid tre idag (egenligen 14, men det blir alltid minst en timme övertid), börjar igen 2230 ikväll och jobbar till 2230 på fredag. Känns inte okej nånstans..

Han sa nej, men ag tjatar på honom. "Vi har ingen annan". Vi får väl se hur de löser det i slutänden..
 
Hemma idag, feber och värk. Blörk.
Har roat mig med att släpa upp sonens nya skrivbord och fixa det på plats i hans rum. Samt rensat gamla barnböcker, skönt att göra något vettigt iaf. Men nu är energin sopslut. 🤒
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 097
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 383
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 191
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 747
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp