Vad gör vi? Del CCII

Jobbat. Katten har jätteroligt med gamla soffan som står på högkant i vardagsrummet.
Får se när hon älskar den nya (beg) soffan lika mycket.
 
Kunde gå på längre kvällspromenad med en vän, och när jag kom hem hade sambon en ugnspannkaka klar till middag för oss båda :heart Om en stund ska han iväg och handla, jag ska slappa hemma istället. Känns SÅ lyxigt. Och så välbehövligt, för jösses så trött och sliten jag är.
 
Grönsaksplåten i ugnen nu. Blev nog lite väl stora bitar så den får vara inne längre än receptet uppger. La till röd paprika och rödlök tillsammans med broccoli och blomkål. Tänkte göra tsatsiki till det. Mitt kök ser allvarligt ut som en knarkarkvart. Hemskt. Måste diska och moppa golven. Men noll energi. Att göra färdigt tsatsikin är ungefär vad min energinivå ligger.
 
Har suttit och försökt förstå mig på hur det fungerar med olika vuxenutbildningar. Blir helt mosig i huvudet av att ens försöka förstå, så jag lämnar det till en annan dag. Har iaf hittat att kommunen ska ha någon genomgång av hur det fungerar snart, så det ska jag ta och lyssna på.

Har börjat fundera på att plugga till något nytt. Inte för att jag hittat något nytt som känns "wow" direkt, utan för att försöka skapa mig fler jobbchanser och chanser till distansjobb i framtiden. Får se hur det blir. Känns orimligt svårt allting. Och eftersom det var så genomvidrigt att gå i skolan som ung så får jag nästan ångest bara av tanken på att försöka plugga igen. Jag har dock pluggat lite i vuxen ålder också, och jösses så mycket lättare det var. Att sitta hemma vid datorn istället för att tvingas in i ett bullrigt klassrum med hemska klass"kamrater" gör en enorm skillnad... Gäller att försöka komma ihåg det nu om jag trots allt ska försöka mig på pluggande igen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 095
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 381
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 189
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 744
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Felin hyperestesi

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp