Vad gör vi? Del CCII

Mitt liv är perfekt, bilen har rasat, kommer inte t jobbet, hunden ska återigen t sjukhuset (oförsäkrad såklart), strul med chefen och ikväll kom fånghästen in halt. Så vad jag gör? Jag vet inte längre. Just nu vill jag bosätta mig i en billig etta utan djur och bil.
Ibland hopar sig allt. Min katt är försvunnen och jag sitter och väntar på DV för lilla hästen har kolik... :(
 
Inte bara jag som var seeeeg och tlööött I eftermiddags efter massa plugg, pållan passade på att lägga sig ner i boxen en kort stund och dra en rullning 🥰. Innan dess såklart en snabb galopp upp till grinden och så hosta; beta för fullt och dra en snabb galopp direkt, ja 🙃.

Nä nu sovtajm 😴.
 
Håller på att organisera mitt musikbibliotek som hängt med sedan napsters dagar och otaliga dator och hårddisk kraschar. Om nu någon kommer ihåg den någon gång på stenåldern ;). Rensar ut en massa mappar med korrupta filer och tar bort duplikat. Sisyfos var ordet.
 
Vaknat över en timme innan klockan ringer. Ja ja tur att det är fredag
Ikväll blir det soffan med en bok och tv. Ska göra ingenting efter att ha haft en allmänt stökig veckan
 
Ännu kallare nu på morgonen; under 4 grader, krispigt! Och så verkar varmvattenberedaren sagt upp sig, kuuuul or not, men det var redan sent igår kväll så kan inte skylla på fredagen den 13e...
 
Här är det 1 grad "varmt"...

MEN...katten har kommit tillbaka :bump:!!! Desperat jamande som om det var JAG som hade ställt till det :D . Ponnyn mår - till synes - väl idag igen efter att ha fått kramplösande igår kväll (natt) :) . Jag är mer död än levande efter att ha varit uppe till midnatt och sedan klivit upp igen vid 3 för att kolla till henne.
 
Såg ett par riktigt bra vinterkängor på rea. Funderar på att köpa dem. Funderar också på hur nödvändigt det är, men tror inte att jag har något annat än gummistövlar som kan hålla fötterna torra i vinter... Jag vill ha sommar året om. Mina barfotaskor är så sköna (men allt annat än vattentäta).
 
Asså typ wow jag har ju naglar nu ju 😁. Känns konstigt att ta i saker med naglar som inte är nerbitna och ratten till kanalerna på bilstereon har ju släppt men nu när jag har naglar kommer jag plötsligt åt "sprinten" så jag kan ratta mellan olika kanaler igen 😁 och nu har hela nagelband när jag inte gnagar. Kan inte påstås det egentligen varit så svårt alls att bryta den otrevliga ovanan jag pysslat med 😃.
 
Strax dags att gå upp. Ska ta undan torr tvätt, packa till nattens jobb och göra mig klar för först utvecklingssamtal för dottern och därefter stallet.
Väl hemma ska jag duscha och sen sova lite.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 095
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 381
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 189
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 744
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp