Vad gör vi? Del CCII

Tillbaks till vc idag vid 14 tiden då det igår såg ut som det äckliga lilla djuret inte bara gav mig borelia utan ev sepsis oxå.
Och då blir det infektionsakuten för dom vet inte vilken medicin dom kan ge mig då jag är penicillin allergiker
 
Kom precis hem efter att ha varit iväg på äventyr med min mor. Hon har svårt att se och svårt att ta sig ut på egen hand. Nu kunde vi åka hem till en vän och plocka äpplen på hennes tomt. Min mor älskar(!) äpplen helt extremt mycket, men vi konstaterade att det är minst 20 år sedan hon senast hade möjlighet att faktiskt plocka äpplen själv.

Nu fick morsan stå vid en stadig stege bredvid äppelträdet, plocka så mycket hon ville och babbla så mycket hon ville med både mig och min vän. Vännen blev glad åt sällskapet, jag blev glad åt att få äpplen till äppelpaj och morsan, ja hon var helt överlycklig av hela situationen :heart Nästa vecka ska vi dit igen, och morsan ägnade hela bilfärden hemåt åt att prata om hur fantastiskt det är med äpplen, att hon kommer minnas den här dagen resten av sitt liv osv :rofl:

Det känns verkligen så fint och bra att något så "enkelt" ändå kan göra en så stor skillnad för någon annan.
 
Hemma från öppna förskolan. Trött och har huvudvärk.

De vill att min man ska jobba inatt och imorgon eftermiddag. Det skulle innebära att han slutar vid tre idag (egenligen 14, men det blir alltid minst en timme övertid), börjar igen 2230 ikväll och jobbar till 2230 på fredag. Känns inte okej nånstans..

Han sa nej, men ag tjatar på honom. "Vi har ingen annan". Vi får väl se hur de löser det i slutänden..
Hur får de ihop dygnsvilan på det där?
 
Himlen öppnade sig strax innan jag skulle gå och byta om innan min lunchrast förut så jag förberedde mig mentalt på ett blött ridpass. Men tro det eller ej så gav det sig lagom till jag gick ut och solen sken till och med på oss under passet och hästen var såklart jättefin 🥰 Tölten kändes toppen och traven blev bra tillslut bara jag fick honom bättre mellan hand och skänkel så bärigheten kom :)
Jobbar på på kontoret och blev serverad glass av yngsta dottern som kommit från skolan. Men jag känner att kaffe vore gött så får gå och hämta det innan jag jobbar klart för idag. Sen väntas föräldramöte, inte favoritaktivitet direkt, men plikttrogen som man är så får man pallra sig dit.
 
Senast ändrad:
Det funkar inte alltid så bra att byta från fyra alternativ till två:

1000022764.jpg
 
Jag tror sonen har tackat ca trettiofem gånger över sitt nya skrivbord, tänk styrde lite kan göra så mycket för en liten person. 🥹

Själv ligger jag på soffan och snorar nu, ska snart försöka masa mig upp och laga kvällsmat. Tror att det blir spagetti och köttfärssås, det var riktigt länge sedan. :d
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 097
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 383
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 191
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 747
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp