Vad gör vi? Del CCII

Varit ute på lunchhandlarpromenad. Det blöder lite i halsen så jag var inte supersugen på kinabuffe med kollegorna.
Bestämde mig för proteinpudding och drickyoghurt.
Ska köpa glass på vägen hem, jag har bestämt att jag får äta det till middag :D

Nu jobba vidare ett tag och äta lunch. Det verkar bli en rätt så lugn dag, så det känns skönt.
 
Mitt liv är perfekt, bilen har rasat, kommer inte t jobbet, hunden ska återigen t sjukhuset (oförsäkrad såklart), strul med chefen och ikväll kom fånghästen in halt. Så vad jag gör? Jag vet inte längre. Just nu vill jag bosätta mig i en billig etta utan djur och bil.
Hästen mer halt. Veterinären t hunden ger lite ultimatum. Bilen bärgades imorse och verkstaden ringde precis och det verkar vara en rem som är helt av. Så kanske det var så "enkelt" men dyrt. Förhoppningsvis skulle de kunna göra det idag och inte om en månad! hade varit så skönt! Men vad jag ska göra med halt häst vet jag inte. Hovslagaren skulle kolla om han kan komma imorgon.
 
Var med tanthunden och tog alla agraffer från op-såret igår. Hon fick lugnande pga ganska tydlig med att vi inte ska vara där och pilla och hon gör så blixtsnabba ryck åt valfritt håll som gör finlir vid sår lite meckigt.

Märket idag att en liteliten agraff gömt sig kvar... Vetten stängd idag självklart så det blir att ringa & åka in på måndag igen. Och hon är lika bestämd med att man inte får jiddra runt där så det lär väl bli lugnande igen. Suck 😅
 
Ungkatten uppskattade inte att två okända karlar kom in; till och med fräste åt dem..🙄. Tacksamt att rörmokarna kunde komma redan idag och ordna varmvattenberedaren; patronen hade gjort sitt men också strömbrytaren ?!? Så nu fick jag börja städa upp typ sot 🤔😬 och när de skulle åka, när jag tackade dem för hjälpen och önskade trevlig helg var det lika bra att jag bad dem kolla så inte honkatten råkar följa med när dörrarna stått öppna 🤣.
 
Fredag den 13 och idag är det dessutom min mammas bröllopsdag. 10 år :banana:

Själv ska jga snart packa ihop och dra hemåt. Rejält sliten efter hela denna vecka. Vill bara hem och gosa in mig med djuren. Plocka i trädgården och inte göra något vettigt alls.

75% tar på krafterna och just september är bra en stor ångestmånad. Blir bara påminnd om sambon. Var vid graven och lämnade lite solrosor igår. Är väldigt sällan vid graven. den ger mig ingenting. Jag tänker på honom tillräckligt ändå.
 
Helgen är här. Jag är slut, mest mentalt.
Ska gå till cafet och köpa en macka och bara andas.
IMG_0561.jpeg
 
Lyssnar på bussen.

”Jag hade en tjej va i Skåne. Men det tog slut. Sen hade jag en tjej här i Stockholm också. Men det tog slut efter ett par dagar. Så nu är man singel va och kan göra vad man vill. Så i morgon ska jag till Grönan och sen IKEA med morsan”.

Ännu gulligare tjejerna på bussen igår som delade på en bit prinsesstårta längst bak på bussen och funderade på vad ”det gröna” var.
 
Planerar inför lördagens medelålderskrisfest.
Öppet hus med ca 50 pers

Tipspromenad och vinster fixade
Laxen är gravad.
Alkoholen är inhandlad
Tårtbottnarna bakade
Amerikanska cookies bakade

Tisdag kväll baka veganska kanelbullar
Onsdag handla det som behövs mera.
Torsdag börja förbereda rörorna till smörgåstårtorna.
Fredag semesterdag
Lägga tårtor och smörgåstårtor
Baka ryttarkaka, hallongrottor och kolakakor
Städa
Bädda rent
Tvätta
Lördag dekorera tårtorna
Plocka det sista
Hämta kall dricka på Ica
Njuta
Det går fin fint!

Tar en liten paus innan jag ska dekorera smörgåstårta sen är jag nästan klar. Bara hämta kall dricka imorgon och ställa fram allt och koka kaffe!
 

Bifogade filer

  • IMG_4852.jpeg
    IMG_4852.jpeg
    285,9 KB · Visningar: 31

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 095
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 377
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 185
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 743
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Patella, tips

Omröstningar

Tillbaka
Upp