Vad gör vi? Del CCII

Lyssnar på bussen.

”Jag hade en tjej va i Skåne. Men det tog slut. Sen hade jag en tjej här i Stockholm också. Men det tog slut efter ett par dagar. Så nu är man singel va och kan göra vad man vill. Så i morgon ska jag till Grönan och sen IKEA med morsan”.

Ännu gulligare tjejerna på bussen igår som delade på en bit prinsesstårta längst bak på bussen och funderade på vad ”det gröna” var.

Senare på resan visade det sig att den här mannen hade Lego värt 200 tkr hemma och jag blev noll förvånad.

Nu är jag på väg hem och reflekterar över att 70% av alls som passerar Gullmarsplan den här tiden är fulla. Tydligen jag med eftersom jag föll för Pressbyråns utförsäljning av kanelbullar och nu har hela handväskan full.
 
Idag har inte varit en bra dag. Vaknade och kände mig inte 100 men jaja. (Försöker) ställa mig up och allting snurrar och trillar bakåt rakt på sätet. Kravlar mig i säng, inser att jag kommer behöva kräkas och kryper till toan, tack och lov ligger den inte långt från sovrummet och spenderar en tid att spy. Inser att om jag inte lägger mig så kommer det fortsätta och kryper tillbaka till sängen. Sov så djupt att den arma katten inte fick mat :cry: och jag vaknade inte av hennes försök att väcka henne.

Vaknade till slut, kollade på tiden, den måste gå fel, klockan var nästan åtta, jag har sovit i 20 timmar eller så, Fortfarande yr, men kunde mata katten, gå på toa och sätta mig vid datorn - lägenheten är inte så stor. Försöker peta i mig lite grönsaker från igår, men fortfarande yr och har ätit en bukett blomkål och en paprika bit. Känner inte att jag kan äta mer utan går och lägger mig igen. Jag brukar aldrig ha det så här, från några minuter där jag hinner sitta ner på en stol, till några timmar när jag måste lägga mig ner. Till en gång för några år sedan där jag släpades in i ambulans när jag svimmade. Men aldrig så här länge. Fortsätter det imorgon ringer jag 1177.

Gör dessutom ont i ena sätesområdet.

Nu snurrar det igen. Tack och lov för tv i sovrummet och platta/e-läsare,
 
Idag har inte varit en bra dag. Vaknade och kände mig inte 100 men jaja. (Försöker) ställa mig up och allting snurrar och trillar bakåt rakt på sätet. Kravlar mig i säng, inser att jag kommer behöva kräkas och kryper till toan, tack och lov ligger den inte långt från sovrummet och spenderar en tid att spy. Inser att om jag inte lägger mig så kommer det fortsätta och kryper tillbaka till sängen. Sov så djupt att den arma katten inte fick mat :cry: och jag vaknade inte av hennes försök att väcka henne.

Vaknade till slut, kollade på tiden, den måste gå fel, klockan var nästan åtta, jag har sovit i 20 timmar eller så, Fortfarande yr, men kunde mata katten, gå på toa och sätta mig vid datorn - lägenheten är inte så stor. Försöker peta i mig lite grönsaker från igår, men fortfarande yr och har ätit en bukett blomkål och en paprika bit. Känner inte att jag kan äta mer utan går och lägger mig igen. Jag brukar aldrig ha det så här, från några minuter där jag hinner sitta ner på en stol, till några timmar när jag måste lägga mig ner. Till en gång för några år sedan där jag släpades in i ambulans när jag svimmade. Men aldrig så här länge. Fortsätter det imorgon ringer jag 1177.

Gör dessutom ont i ena sätesområdet.

Nu snurrar det igen. Tack och lov för tv i sovrummet och platta/e-läsare,
Det låter väldigt obehagligt! Ta hand om dig! Har du nån vän eller släkting som kan ringa (eller komma förbi) imorgon bitti/förmiddag och kolla av att allt är okej? Blir lite orolig...
 
Jag har krupit till kojs efter en härlig dag som avrundades med en alldeles otrolig solnedgång (bifogar bild) samt en promenad till ett dessertställe där vi provade bubble waffles för första gången :d Nu ska jag se ett avsnitt av Född 2010, upptäckte nyss att det kommit nya avsnitt och blev lite orimligt taggad på det! Imorgon upp tidigt för att träna innan det blir tokvarmt, känns inte ett dugg lockande just nu men jag vet att framtida Mineur kommer att tacka mig!

20240913_200447.jpg
 
Vaknade av mardrömmar, och knepigt nog känner jag mig ändå hyfsat utvilad. Jättelämpligt sådär strax innan klockan 3 på natten när man ska jobba om några timmar. Ska spela ett lugnt mobilspel som kräver en del koncentration, brukar vara bra för att rensa hjärnan och bli trött.
 
Så skönt att det är lördag. Jag kan sitta på soffan det mesta av dagen och ta hand om min förkylning. Ska läsa lite kurslitteratur, men annars tror jag att jag mestadels ska ligga och titta på TV. Det finns en hel drös "Arving Okänd Danmark" som jag inte har sett, t.ex. Det är inte kul att vara krasslig, men jag föredrar alla gånger att vara det när jag är ledig och kan ta det lugnt :up: !
 
Idag har inte varit en bra dag. Vaknade och kände mig inte 100 men jaja. (Försöker) ställa mig up och allting snurrar och trillar bakåt rakt på sätet. Kravlar mig i säng, inser att jag kommer behöva kräkas och kryper till toan, tack och lov ligger den inte långt från sovrummet och spenderar en tid att spy. Inser att om jag inte lägger mig så kommer det fortsätta och kryper tillbaka till sängen. Sov så djupt att den arma katten inte fick mat :cry: och jag vaknade inte av hennes försök att väcka henne.

Vaknade till slut, kollade på tiden, den måste gå fel, klockan var nästan åtta, jag har sovit i 20 timmar eller så, Fortfarande yr, men kunde mata katten, gå på toa och sätta mig vid datorn - lägenheten är inte så stor. Försöker peta i mig lite grönsaker från igår, men fortfarande yr och har ätit en bukett blomkål och en paprika bit. Känner inte att jag kan äta mer utan går och lägger mig igen. Jag brukar aldrig ha det så här, från några minuter där jag hinner sitta ner på en stol, till några timmar när jag måste lägga mig ner. Till en gång för några år sedan där jag släpades in i ambulans när jag svimmade. Men aldrig så här länge. Fortsätter det imorgon ringer jag 1177.

Gör dessutom ont i ena sätesområdet.

Nu snurrar det igen. Tack och lov för tv i sovrummet och platta/e-läsare,
kristallsjuka?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 095
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 373
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 184
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 743
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp