Vad gör vi? Del CCII

Idag toppades snorandes med huvudvärk från helvetet. Härligt.

Pallrade mig dock iväg och köpte födelsedagspresenter till sonen, insåg att jag typ bara hade idag på mig.
Ramlade på min fd. kollega, så otroligt roligt! Vi pratade bort alldeles för lång tid och hade lätt kunnat prata bort timmar till. Härligt att se honom! 😀

Sålt iväg lite grejer på eftermiddagen och ligger nu utslagen på soffan.
 
Har två paket att hämta, ett på instabox och ett på Coop. Tror jag tar det på instabox ikväll och Coop-paketet ,som är stort och bökigt, i helgen.
 
Sitter på balkongen, njuter av ett glas bubbel och ska snart återgå till min bok. Maken kommer snart hem från dagens surfäventyr, laxen ligger i marinad, lägenheten är nydammsugen och om drygt en timme bjuds vi på ännu en vacker solnedgång över Atlanten. Det enda jobbiga just nu är att jag förmodligen borde duscha och byta om från bikini...
 

Bifogade filer

  • 20240913_180504.jpg
    20240913_180504.jpg
    197,7 KB · Visningar: 46
Vansinnigt trött. Det kom plötsligt och utan förvarning. Vansinnigt godissugen också. Vet bara inte vad för godis jag vill ha 🤔
 
Ska baka fika till 70-års fest imorgon.. har hittills gjort en långpanna brownies med frosting, en långpanna med ”vaniljhjärta”. Imorgon ska jag göra en långpanna till med mjuk kaka, plus två tårtor. Det ska bli ca 60 pers, så hoppas det blir lagom 😅
 
Hemma efter morgon kornngen ... Den tar lite mer an en timma och da sitter jag och lyssnar pa barnen i bussen. En 4de klassare som for en monolog om presidenter och vise presidenter genom tiderna och rabblar en hel massa (i och for sig intressanta) udda fakta om allihop.

En kindergartner som utbrister, "Titta dar. Det ar ett trad" och liknande obskyra utlatanden, endast avbrutna av "Busdriver?" som blir hogre och hogre vartefter om jag inte svarar pa en gang och ett gang pa 4 2dra klassare som for en livlig discussion dar de ofta maste hojta "Busdriver" (alla vet mitt namn, men i hastigheten kommer de inte ihag det) sa jag kan tala om vem som har ratt.

Det finns nagra 3-5te klassare ocksa, men de ar valsignat tysta pa morgonen medan jag sitter och forsoker halla mig vaken nog att veta vem jag ska plocka upp var nasta gang.

Har jag talat om hur mycket jag uppskattar mina smattingar? :heart :rofl::rofl::heart
 
Efter en sväng till stallet tillsammans tog vi med pizza att dela på till fredagsmiddag och soffhäng med slappiskatt 🥰 och började se på western-drama serien Yellowstone på Netflix; mindre trevlig början men serien verkar bra så man fastnar i den 😊.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 095
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 373
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 184
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 743
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp