Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Både ja och nej. Han har ju hittills varit hemsk att leda ute för han drar till gräs. Och uteritter ska vi inte tala om, trots grästygel. Hoppas att sånt blir bättre nu när han får äta på dagarna!
Min häst var den typen, blev mycket rimligare när han gick på bete. Så finns hopp! 😊
Hästen jag hjälper till med nu är grästokig, men är inlärda att om man säger "låt bli" lite mjukt så slutar han beta direkt. Praktiskt!
 
Folk har noll respekt för att man har sittplats på Parksnäckan
Jag fick nog efter 2 låtar då folk hoppade framför och nästan på mig. Och vakterna gjorde inget alls. Dåligt av Parksnäckan att bara ha 4 vakter på en konsert där folk dricker och inte beter sig som folk
Höll nästan på att gå hem då. Men gick längs bak där min kompis med rullstol och hennes man fick plats
Petter är bra men inte Parksnäckan =(
 
När man blivit lite lätt körsbärssaft-tokig och gjort slut på alla flaskor.. 🙄😅
Får duga tills jag hunnit köpa flaskor. :laugh:
Väntar nu på att körsbärssorbet ska bli klar. :d
IMG_8383.jpeg
 
Nyss stängt in hönsen och efter att i två dagar behövt lyfta in småflickorna så hade de nu gått in själva och satt uppflugna på pinnarna bredvid de äldre damerna. Fint! :love:

Helgbesöket är iväg på annat idag så ikväll är det bara jag, ett tänt ljus, en kopp te och mitt manus. Perfekt! Hinner iallafall skriva någon timme till innan jag måste sova. 🤓
 
Det bidde visst en stallfri dag så följde med sambon till mjölby; eller snarare en bra bit ut på landet utanför där vi skulle hämta en gammal jordfräs vi köpt av en släkting till sambons familj 😊. Mysigt ställe och fika på uteplatsen och jösses vilken bjässe till hund den ena är; aldrig sett en spansk mastiff vad jag vet- en hane på 99 imponerande kilon, ojoj!

På vägen hem igen passerade vi precis vid Sya en loppis i en gammal lada som vi besökte 😊 och så fick det bli middag på Norsholms vilt; pappardelle med lax och räkor till oss båda. Jag gillar inte kallrökt lax så blev överraskad att jag tyckte det gjorde sig gott i maten ☺️. Och klassiskt svenskt sommarväder 😅 först ordentligt varmt i solen, sen en regnskur på en och så varmt igen 😄, härlig dag 😊.
 
Vaknade och trodde det var mitt i natten eftersom det var mörkt. Katten slickade ivrigt på mig. Famlade efter mobilen för att kolla tiden och svor inombords över att min dygnsrytm är så upp och ner. Insåg att klockan var fem i halv elva och jag somnat utan att ha gett Megara mat. Bad om ursäkt och hon fick omedelbart sin middag. Nu sitter jag här och är klarvaken och funderar på hur jag ska somna om igen.
 
Strax läggdags. Planen för söndagen är att löshoppa ponnyerna på förmiddagen och i övrigt köra ett pass på löpbandet, duscha, äta och se på OS :)
 
Här är problemet inte slut på burkar till sylt. Slut på Paraffin till burkar. Burkar finns det mycket av.
Jag har insett att jag måste köpa mer. Har också sagt åt sambon att han måste fixa hem vår frys som står i vår lagerlokal sedan flytt hit. Nu ska den in i en byggnad här. Så jag kan ta hand om vinbär, körsbär etc. Vi har bara en liten halvfrys nu. Räcker ju inte till något.
 
Slavade med den där där jäkla sorbeten i flera timmar. Tror jag hällde i för mkt i glassmaskinen. Så den blev aldrig fryst trots att jag hade kylt guckan innan. Sånt antiklimax med så himla god gucka! 😅
Surnade till och hällde det i en bruk som jag slängde in i frysen. Gissar att den tyvärr kommer vara stenhård imorgon. Jaja..
 
Jag har insett att jag måste köpa mer. Har också sagt åt sambon att han måste fixa hem vår frys som står i vår lagerlokal sedan flytt hit. Nu ska den in i en byggnad här. Så jag kan ta hand om vinbär, körsbär etc. Vi har bara en liten halvfrys nu. Räcker ju inte till något.
Det borde förbjudas med halvfrysar...
 
Det borde förbjudas med halvfrysar...
Ja, helt värdelöst! Men vi får skylla oss själva ang det valet vi gjorde. Vi har 2 fulla kylskåp och ett med hälften hälften. Planen var att frysen skulle kommit hit vid årsskiftet, för 8 mån sen. Men förseningar i bygge etc.. 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 678
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
318
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 108
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp