Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag som gärna fryser in färdiga matlådor tycker en frys med tre lådor är dåligt med plats till två personer

Jag håller med. Vi är 2st i hushållet. Vi har en halvfrys (tre lådor, men egentligen är det väl 2,5 eftersom en är grundare och en är lägre..), och det funkar ju men vi hade behövt en fullstor egentligen. Matlådor, bär, svamp och hembakat bröd, plus en del frysvaror och glass, är det för lite plats för imo.. Jag hade velat ha en mellanstor frysbox också, men vi har så himla dåligt med eluttag hemma :cautious:
 
Råkade fråga på en bild om mopsar...
Tycker hela den sidan känns skum. En sida på Facebook om omplacering av valpar.
Frågade på en bild om de var renrasiga och fick genast ett pm.
Screenshot_20240804_070428_Messenger.jpg
 
Helgens besök åker hem igen idag, vilket kommer göra en liten pojke här hemma helt vansinnigt ledsen. Så det är en tuff dag som väntar. Som vanligt behöver ju inte faderskapet deala med den jobbiga biten som kommer med att han valt att flytta sjukt långt bort, utan det hamnar på mig att trösta, försöka förklara och hantera efterföljande utbrott. Ibland vore det enklare om han inte hälsade på alls. (Givetvis inte, sonen vill ju träffa din pappa. Men för min del…)
#bitter&sliten&närasammanbrott

Men fint att läsa att du förstår vad som orsakar utbrotten och gör dig redo att hantera det som blir tufft 🤗
 
Jag håller med. Vi är 2st i hushållet. Vi har en halvfrys (tre lådor, men egentligen är det väl 2,5 eftersom en är grundare och en är lägre..), och det funkar ju men vi hade behövt en fullstor egentligen. Matlådor, bär, svamp och hembakat bröd, plus en del frysvaror och glass, är det för lite plats för imo.. Jag hade velat ha en mellanstor frysbox också, men vi har så himla dåligt med eluttag hemma :cautious:
Jag håller med. Det skulle dessutom stressa mig att ha matlådor i kylen och tvingas äta samma samma istället för att kunna välja olika i frysen. och att inte ha mat hemma utan vara tvungen att handla istället för att öppna frysen för att hämta tex kött, smör, grönsaker, bröd osv.
 
La ut en bortskänkesannons på Blocket och den hann knappt bli publicerad innan jag dränktes av meddelanden! 😳 Över 200 besök och en erbjöd sig swisha pengar eller ge mig vin för den, men jag har redan lovat bort den och den hämtas inom en timme så jag avbryter inte nu. 🤭
 
Äsch, behöver gå och handla men nu öser det ner här. Verkligen öser och har bullrat också. Funderar på om jag ändå ska ge mig ut och sedan hoppa i en varm dusch efter. Men ja, det är tropiskt regn just nu. När det är så kraftigt tror jag inte det blir så långvarigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 667
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
318
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 108
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp