Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering om katten (som heter Måns)
Han är nu tillbaks hos sin ägare och en mycket lycklig hundkompis.
Vi annonserade ju hejvilt och jag hade ringt runt till grabbarna utom 1.
Den grannen kom och frågade mig om jag sett hens oranga katt som varit borta alldeles för länge nu.
Kattem hade följt med för långt på hindpromenaden och villan bort sig.
Så skönt att det löste sig ❤️
 
Uppdatering om katten (som heter Måns)
Han är nu tillbaks hos sin ägare och en mycket lycklig hundkompis.
Vi annonserade ju hejvilt och jag hade ringt runt till grabbarna utom 1.
Den grannen kom och frågade mig om jag sett hens oranga katt som varit borta alldeles för länge nu.
Kattem hade följt med för långt på hindpromenaden och villan bort sig.
Så skönt att det löste sig ❤️

Så underbart! :love:
 
Har precis ätit bakad gröt (havregryn, mjölk, ägg, salt och kanel). Riktigt gott faktiskt :up: ! Planerar att åka en liten sväng och handla om en stund, men måste vänta till Jem & Fix öppnar för jag tänkte göra slag i saken och byta ut våra gamla brandvarnare mot en ny. Det ska regna en del idag, men jag ska nog inte vara sysslolös ändå, tänker jag... :)
 
Helgens besök åker hem igen idag, vilket kommer göra en liten pojke här hemma helt vansinnigt ledsen. Så det är en tuff dag som väntar. Som vanligt behöver ju inte faderskapet deala med den jobbiga biten som kommer med att han valt att flytta sjukt långt bort, utan det hamnar på mig att trösta, försöka förklara och hantera efterföljande utbrott. Ibland vore det enklare om han inte hälsade på alls. (Givetvis inte, sonen vill ju träffa din pappa. Men för min del…)
#bitter&sliten&närasammanbrott
 
Sitter i syrummet. Maken har lovat att ta hand om sonen hela dagen så jag kan sy hur mycket jag vill. Har tagit på mig hörlurar och är endast tillgänglig på sms. Känns bra. Skönt med en bebis-paus. Inte för att han är särskilt besvärlig, men ändå skönt med egentid.
Nu till den stora frågan: Vad ska jag sy?
 
Jag som gärna fryser in färdiga matlådor tycker en frys med tre lådor är dåligt med plats till två personer
Vi brukar mest ha matlådor i kylen (som också då alltid varit ”halv” så det är en större utmaning). Gillar inte konsistensförändringen som frysen ger ändå och inom en vecka har alltid lådorna tagit slut ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 667
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
318
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 108
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp