Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har (äntligen) tvättat klart, fikat med sambon och är nu ute på en promenad. Hade tänkt mig samma långpromenad som häromdagen, men nu mullrar åskan vilket faktiskt får mig att välja bort skogen. Men det är skönt att komma ut lite iaf!
 
Angående frys så har vi en box och en mindre frys, men lite oregelbundet kommer det ett vildsvin, rådjur, älg eller kronhjort som vill ner i frysen så det kräver att det finns lite utrymme att plocka av. :)

På ämnet har jag just bakat en dubbel sats kladdkakemuffins som ska ner i frysen. Misstänker dock att minst en påse försvinner med sonen när han drar på jobb igen på tisdag. :)
 
Tittat på bordtennis och ätit sen lunch i form av keso ugnspannkaka med vaniljglass och färska svenska hallon.

Har blandat OS- tittande (friidrott) med att sy på ännu en tunika samt storkok som preppning av matlådor inför hösten. Det blev blomkålsmos, köttbullar, kesougnspannkaak samt att jag förberett paprika genom att grilla och skala den (ska bli soppa).
 
Handlat, det regnade lite men det värsta var över. Sedan en varm dusch. Tittar på gymnastik i efter hand. Megara har förflyttat sig till klätterträdet och lyfte inte ett morrhår när jag kom hem. Gav henne en puss.

Funderar lite på middag. Tror det blir kyckling och tomatsallad.
 
Äter nybakade havrefrallor. Så goda!! Tyvärr verkar mina salladsblad inte så fräscha så de hoppade jag över, skulle vilja ha ett salladsbladshuvud till men kan inte ta mig till den affären så det får vänta. men det här var gott i alla fall!

Var ute med spionen och hans kompis S och hans husse medan degen jäste, tänkte att det kanske är lite kort tid, men han var jättetrött och var rätt nöjd ändå med den promenaden, en timme var lagom lång i värmen, rätt kvavt också ju.

Nu tittar jag på The worst roommate ever på Netflix.
 
Nu har nog de "skyfallsliknande regnen" nått oss.... :nailbiting: Vilken TUR att vi inte är kvar på promenaden i skogen nu 😱! Däremot behöver jag snart ge mig ut och mata hästarna och det ser jag INTE fram emot :cautious: !
 
La ut en bortskänkesannons på Blocket och den hann knappt bli publicerad innan jag dränktes av meddelanden! 😳 Över 200 besök och en erbjöd sig swisha pengar eller ge mig vin för den, men jag har redan lovat bort den och den hämtas inom en timme så jag avbryter inte nu. 🤭

Jag la ut på fb och den första som svarade undrade om de verkligen skänktes Jag svarade att det var en och det bara var att hämta. Sen kom svaret att hon inte har bil och inte vet var min by ligger. Jaha, vad ska jag göra åt det. Tur jag fick några svar till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 666
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
318
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 108
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp