Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börja jobba i morgon .Har målat golvet för andra gången idag .Planerade att jag skulle fixa trossbotten och få in golvet och det har jag gjort .Har tillbringat mesta tiden med Leo så vi har gjort en massa kul tillsammans .Så har det blivit en hel del tid på jobbet .Enda sättet att slippa det är att resa bort hela semestern .Men då är det att lösa alla problem över mobilen istället
 
Packat upp, kört en tvättmaskin och startat en till, bäddat rent i sängen, duschat och ätit en sallad.
Nu ska jag snart inta sängen och kolla på mr Monk.
 
Bestämde lite spontant efter frukosten att vi skulle dra iväg till IKEA innan hovis skulle komma halv två och slå på tappskon 😊. Sambon vägrar ju Ullared men IKEA går om man vet vad man ska ha och inte bara strosa 😅. Effektiva var vi bara vi blev insläppta; tänkte ju inte på att det öppnar 11 så var ju en kvart för tidiga 😅.
Tog en halvtimme att ta oss igenom; testa de två modellerna av köksstolar vi var intresserade av; sambon trodde först inte på samma modell men var ändå den han beslutade sig för så båda blev nöjda och traskade ner och plockade ihop lådorna 😊.

Vilket lyft det blev i köket med fyra vita stolar till vitt bord istället för de bruna ur Jokkmokkserien IKEA hade till det vita rejäla bordet vi köpte av grannarna när vi flyttade in för drygt 3,5 år sen 😅. Men nu så, så nöjda 😍
 
Bestämde lite spontant efter frukosten att vi skulle dra iväg till IKEA innan hovis skulle komma halv två och slå på tappskon 😊. Sambon vägrar ju Ullared men IKEA går om man vet vad man ska ha och inte bara strosa 😅. Effektiva var vi bara vi blev insläppta; tänkte ju inte på att det öppnar 11 så var ju en kvart för tidiga 😅.
Tog en halvtimme att ta oss igenom; testa de två modellerna av köksstolar vi var intresserade av; sambon trodde först inte på samma modell men var ändå den han beslutade sig för så båda blev nöjda och traskade ner och plockade ihop lådorna 😊.

Vilket lyft det blev i köket med fyra vita stolar till vitt bord istället för de bruna ur Jokkmokkserien IKEA hade till det vita rejäla bordet vi köpte av grannarna när vi flyttade in för drygt 3,5 år sen 😅. Men nu så, så nöjda 😍
Vet man bara vad man skall ha går det till och med att ta reda på hemifrån vilka fack man skall leta i. Sist tog det 30 minuter från parkeringen till att man flyttade bilen.
 
Har precis suttit och kollat igenom mannens plånbok, som stannade i tiden år 2005 när han dog. Som att slängas tillbaka till det förflutna med huvudet före, sorgligt, men lite kul på samma gång. Inte att han är död, men hur saker förändrats sedan 2005. Jag har hans mobiltelefon kvar från 2005 också, och hans klocka. Livet då och vad man hade i sin plånbok skiljer sig från nu. Det fick mig att dra på munnen lite mitt i sorgen över att tiden stannat, plånboken faller sönder i smådelar, kvittona är mest oläsliga, fotona skavs allt mer sönder osv.

Jag stoppade ner allt igen och la undan den. Det går nog några år till innan nästa gång jag tittar i den och påminns så tydligt.
 
20240804_182013.jpg

Det enda jag gör om dagarna är att måla, men nu ser jag nästan lite ljus i tunneln då jag efter apmycket förarbete, maskering, isolerande grundfärg, lackade lister, tre sammanbrott och några hekto färg på alla möjliga kroppsdelar ÄNTLIGEN fick lägga första lagret med den tänkte rumsfärgen som jag blev skitnöjd med!

Ett lager till sen ryker maskeringstejpen. Sen är det bara köket, hallen, vardagsrummet, toaletten... 70-80talet var fan sponsrat av Big Furu.
 
Visa bifogad fil 150711
Det enda jag gör om dagarna är att måla, men nu ser jag nästan lite ljus i tunneln då jag efter apmycket förarbete, maskering, isolerande grundfärg, lackade lister, tre sammanbrott och några hekto färg på alla möjliga kroppsdelar ÄNTLIGEN fick lägga första lagret med den tänkte rumsfärgen som jag blev skitnöjd med!

Ett lager till sen ryker maskeringstejpen. Sen är det bara köket, hallen, vardagsrummet, toaletten... 70-80talet var fan sponsrat av Big Furu.
Så snyggt! Bra jobbat!
 
Visa bifogad fil 150711
Det enda jag gör om dagarna är att måla, men nu ser jag nästan lite ljus i tunneln då jag efter apmycket förarbete, maskering, isolerande grundfärg, lackade lister, tre sammanbrott och några hekto färg på alla möjliga kroppsdelar ÄNTLIGEN fick lägga första lagret med den tänkte rumsfärgen som jag blev skitnöjd med!

Ett lager till sen ryker maskeringstejpen. Sen är det bara köket, hallen, vardagsrummet, toaletten... 70-80talet var fan sponsrat av Big Furu.

Jatte snyggt!
 
Så snyggt! Bra jobbat!
Tack så jättemycket! Jag hittade ingen färg alls som jag fastnade för i alla butiker. Allt var kallt, vitt, greige, eller flat. Men så letade jag runt på Etsy och hittade superfina och lite mer levande färger hos ett företag i Tyskland. Lagom varm, men inte för skarp och superenkel att måla med. Och dessutom i Rusta-prisklass inkl frakt, som hittat! Så nu blir det definitivt fler av deras färger i resten av huset.
 
Sover så dåligt. Antar det är värmen och fukten. Har tagit upp avfuktaren från tvättstugan och kör lite här uppe. Hoppas det blir bättre
 
Vaknade till driftstörning hos tele2 = inget fiber = katastrof i vårt hem. Har fått koppla upp tvn på mobilsurfen och hoppas att driftstörningen snart är åtgärdad så att inte all surf går åt. 🙈

Har också varit strömavbrott i natt några timmar, antar att båda har att göra med ovädret som drog förbi igår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 665
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 107
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp