Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
:meh: Vill bara donera magen till någon som förtjänar den, Putin till exempel.
Har dåligt samvete just nu och vet inte riktigt hur jag ska säga till kompis att jag nog inte kommer kunna resa i september.
Jag preppade mat i går som en dåre så att jag inte ska behöva äta bröd denna veckan, jag som älskar mina mackor på morgonen tycker det suger :p Men jag vill bara se om det ändrar något med magen.

På den positiva sidan, så börjar ridlektionerna snart, och det har inte hänt någonting knasigt under helgen att hantera. Jag kan alltså förhoppningsvis jobba med det jag planerat i dag, och kolla os på skärmen brevid. Min favvokollega är här och jag fick det vanliga mysiga välkomnandet på morgonen. :love:
 
Fick bita mig i tungan under morgonen då en fruktansvärt otrevlig kund ringde som tyckte jag var otrevlig för att jag sa ”då är ni välkomna på onsdag”. Skulle minsann inte säga ”ni”, var som att jag hade kallat henne en hora eller något, lät helt äcklad.
Det där är intressant - detta med ni/du.
Jag växte upp med att ni var något man använde till folk man inte kände så väl, eller som respekt.
Min far hade t.ex. aldrig duat sina föräldrar :D

Det skaver fortfarande att ni anses ohövligt. Fattar intellektuellt men det känns helfel.
 
Det där är intressant - detta med ni/du.
Jag växte upp med att ni var något man använde till folk man inte kände så väl, eller som respekt.
Min far hade t.ex. aldrig duat sina föräldrar :D

Det skaver fortfarande att ni anses ohövligt. Fattar intellektuellt men det känns helfel.
Alltså grejen är den att jag brukar inte ni:a folk vanligtvis men när man bokar tid till sitt djur och jag säger: då är NI välkomna - så menar jag djurägaren och djuret. Men det verkade inte den djurägaren förstå 🙃
 
Idag är det tillbaka till verkligheten och jobb igen efter 4 fantastiska semesterveckor! Känns ändå okej, jag gillar mitt jobb. Men ujj va gött det är att vara ledig och göra vad man vill när man vill :love: 😅

Men men, gick upp och tränade i morse iallafall. Sen matade djuren, åt frukost och började jobba.
 
Alltså grejen är den att jag brukar inte ni:a folk vanligtvis men när man bokar tid till sitt djur och jag säger: då är NI välkomna - så menar jag djurägaren och djuret. Men det verkade inte den djurägaren förstå 🙃

Vilket känns märkligt i sig, som människa går en ju inte till veterinären på egen hand (eller ja, min far gjorde faktiskt det när han bröt foten under slåttern och inte hade tid att ta sig till Falun men det är väl typ undantaget som bekräftar regeln :p). Men oavsett, att bli batshit crazy känns ju verkligen som en överreaktion.
 
Vilket känns märkligt i sig, som människa går en ju inte till veterinären på egen hand (eller ja, min far gjorde faktiskt det när han bröt foten under slåttern och inte hade tid att ta sig till Falun men det är väl typ undantaget som bekräftar regeln :p). Men oavsett, att bli batshit crazy känns ju verkligen som en överreaktion.
Det påminner mig om gången min tandläkare röntgade mitt finger när jag var där några dagar efter att jag blivit sparkad av min häst :D
Ain't nobody got time att åka till sjukhuset för det lilla på den tiden! (Hans fru var läkare och skulle kolla på bilderna, tydligen såg det okej ut för jag hörde aldrig nåt och idag är alla fingrarna i prima skick)
 
Vilket känns märkligt i sig, som människa går en ju inte till veterinären på egen hand (eller ja, min far gjorde faktiskt det när han bröt foten under slåttern och inte hade tid att ta sig till Falun men det är väl typ undantaget som bekräftar regeln :p). Men oavsett, att bli batshit crazy känns ju verkligen som en överreaktion.
Du glömde @dobbis Också. :p :p :p :p
 
Vilket känns märkligt i sig, som människa går en ju inte till veterinären på egen hand (eller ja, min far gjorde faktiskt det när han bröt foten under slåttern och inte hade tid att ta sig till Falun men det är väl typ undantaget som bekräftar regeln :p). Men oavsett, att bli batshit crazy känns ju verkligen som en överreaktion.
Esbjörn A? :D
 
Väntar på mitt paket för tredje gången. Vaknade av att PostNord skickat en avisering att det gick att hämta i Årsta. Jag fick spader och ringde till kundtjänst som sa att nej då, paket(en) ska lämnas av hemma. Fattar fortfarande inte varför det är tre paket, inte två. Nu måste jag sitta och vänta från 12-17. Ska gå ner och haka upp porten så de inte kan skylla på det igen.
 
Pust! Varmt o kvalmigt o jag försöker skruva upp en krok i kökstaket- hårt tusan. Köpte sån där hängande 3 korgar på Ica maxi igår för halva priset (114,5). Upptäckte när vi kom hem att fästet på översta lilla korgen hade släppt men sambon är ju som sagt handyman så han svetsade och sprayde på ny svart färg så blev bra :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 664
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp