Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Curiouser and curiouser som Alice sa. Fick två paket, med samma innehåll, antar att de lagade ena sandsäcken som har en stor reva. Ska tejpa lite mer. Så nu har jag dubbelt av vad jag köpte. Det mest mystiska är att jag skulle ha tre paket, och fick bara två. Samt att ett paket till som väger 16 kg är på väg :idea:

Megara var extremt intresserad av påsarna med RC gastrointestinal torrisar. Jag fick raskt lägga undan dem i skåpet över kylskåpet.
 
Har beställt böckerna för att plugga in teorin till BE-kortet igen (skrev teorin med bra poäng 2015, men fick sen avbryta projektet pga ekonomin). Tänkte klara av teorin innan jag skriver in mig på trafikskolan för resten, så att den biten är klar.
var kan man beställa det?
 
Har beställt böckerna för att plugga in teorin till BE-kortet igen (skrev teorin med bra poäng 2015, men fick sen avbryta projektet pga ekonomin). Tänkte klara av teorin innan jag skriver in mig på trafikskolan för resten, så att den biten är klar.
Jag har funderat på utökat b, men inte kommit tillskott. Behöver läkarintyg om jag ska ta be pga npf diagnos 🙁
 
Sabla katt. La påsen med RC på köksbänken. Hör ett högt ljud från köket. Katten och påsen har trillat ner på matskålen (porslin) så den gick sönder. Katt och påse klarade sig som tur var. Jag/Megara har haft sönder jag vet inte hur många porslinskålar. Får kika in på Frälsis eller Stadsmission och hitta nya. Gärna i metall.
 
Trots lite vemod inför jobbet det här året så måste jag ändå säga att jag älskar den här tiden på året. Sensommar och snart höst, tillbaks till rutiner och göra planer. Älsk, älsk, älskar augusti och september! 🍁 Semester är trevligt en stund men jag blir i ärlighetens namn lite obekväm av alla flytande ramar.
 
Sitter på en bänk utanför kungliga slottet där jag precis varit på guidad visning. I detta galleriet spelade Avicii på Carl-Philips bröllopsfest..Hela galleriet var ett dansgolv och belyst med strålkastare m.m. i olika färger. Coolt när gammalt anrikt möter nytt!

IMG_20240805_140146246.jpg
 
Blev en varm lunchpromenad med hundarna förut men ändå skönt att komma från datorn ett tag. Men man är lite trög såhär första dagen efter semestern innan man kommer ihåg hur man gör allt igen 😂

Ska skruva isolatorer i nya hagen sen, perfekt hjärndött fysiskt arbete efter den här dagen.
 
giphy.webp


Får meddelande mitt på dagen från PostNord att det tredje paketet kommer levereras till min ICA affär idag. Ringer till kundtjänst, igen. Skriker, den här gången, på robotrösten för att prata med en riktig person tills jag får göra det. De ser att den inte har levererats idag. No shit. Jag förklarar, igen, att de måste köra hem den till dörren. Chauffören hade tydligen inte hunnit köra ut den idag. No shit. Nu ska de ringa upp mig, igen när de kommit på vad som händer. Jag: jag kommer inte att betala för leveransen eftersom det är ert fel. Jag kommer ställa upp porten och sedan sitta där från 12-17 dagen för leveransen. Egentligen skulle jag inte behövt betala någon leverans men orkar inte bråka om den kostnaden + att jag fick en extra sändning gratis.

Jag har aldrig haft problem med PostNord tidigare. Men nu får jag allt på en gång. Jag blir skogstokig :banghead: :arghh: :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 664
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
316
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 106
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp