Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
50 minuters skogspromenad med alla tre hästar, båda ungarna och hunden förut. Har fått lite mera jobb gjort och styrt upp en to-do list inför resten av veckans jobb. Har förberett klyftpotatis nu som snart ska in i ugnen och lax ska stekas. Hoppas det inte tänker regna för mycket sen så jag kan få klyva klart den lilla vedhögen som vi inte tog igår :)
 
Sambon åkte till DK idag för en vecka. Jag brukar tycka det är niece med egentid. Men jag är så jävla bored nu.
Tänkte tröstshoppa lite nya kläder.
Har köpt en massa hudvård redan. Och en trillion fröer till trädgården. Jag älskar att ta in fina blommor sommartid. Så nu ska jag ha ett överflöd av det!
 
Haha, alltså ibland känner jag att mitt jobb ändå tangerar på bästaste. :D Vi jobbat på distans, corona-inspirerat, och alla kursdeltagare har gjort matlagningsfilmer för att berätta om näringsämnen, kroppen, hälsa, och en massa annat viktigt. Så himla roligt att sitta och titta på en lång radda filmer med recept från mörkaste Småland, exotiska Alingsås, smakrika Iran, eller coronafria Sydkorea. Smörgås med falukorv och ägg? Stekt ris med räkor? Kashke badenjan? Allt finns här. :bump:
 
Jag har hittat en "say yes to the dress"-variant med traditionella, indiska bröllopskläder. Så vackra! :love: Kvinnan som äger affären är inte särskilt karismatisk men jag kan stänga av ljudet och bara se på alla tyger och mönster!
 
Sitter i en park iklädd pyjamas och väntar på att konstnärshandeln intill ska öppna. Nyss åkte en polisbil förbi. Poliserna tittade skeptiskt på mig 🙄

Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Sen körde han vidare på sin gedigna utbildning och erfarenhet inom konstbranschen och han skrev väl inte riktigt rakt ut men kontentan var väl ”du ska inte tro att du är något”. Han skrev även att han unnar mig likes på typ sociala media om jag blir glad av det men det betyder inte att det jag gör är konst.

Han är nog lite som Vivaldi och tänker att jag är Kicki Danielsson. Å andra sidan. Jävlar vilken pang-låt Papaya Coconut är!

Edit: nu gick Camilla Thulin förbi med sin hund och sneglade skeptiskt på mig 😒

Fast om han verkligen ar en "art critic" pa riktigt sa ar alla konstnarer utom vissa av de som ar doda vardelosa. :cautious: Jag satt en gang med i en discussion dar en hel massa konst studenter och en art critic diskuterade art. Nar han hade sagat alla med hur vardelosa de var och antligen gick darifran forklarade ett par mycket populara artister, (en som malade och en som gjorde metall/"skrap" konstverk) och bada mycket populara och salde sin konst runt hela varlden for mycket stora pengar det hela. Dessutom ar de allra flesta "critics" av alla slag helt vardelosa sjalva att utfora det de critiserar. :p
 
Kunde inte förmå mig att säga ordet ”snopp” till hunkig veterinär nyss. Allt blev pinsamt tills det fick heta ”kön” i stället. Alltså, orkar inte med mig själv ibland..

Du ligger i lä. Rejält i lä!
En vän var med sin hund till veterinären. Det var den vackraste man hon sett i hela sitt liv. Hon som aldrig blir stum blev just det. Tills hunden luktar veterinären i skrevet och hon med den röst hon brukar låtsasprata åt sin hund(dvs som att hunden pratar) på skoj med säger: "Gode gud, vilket läckert peeenis!!"
När hon insåg vad hon sa ville hon be veterinären avliva henne typ.
Han hade som tur var humor och garvade åt den galna människan. :laugh:
 
Sitter i en park iklädd pyjamas och väntar på att konstnärshandeln intill ska öppna. Nyss åkte en polisbil förbi. Poliserna tittade skeptiskt på mig 🙄

Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Sen körde han vidare på sin gedigna utbildning och erfarenhet inom konstbranschen och han skrev väl inte riktigt rakt ut men kontentan var väl ”du ska inte tro att du är något”. Han skrev även att han unnar mig likes på typ sociala media om jag blir glad av det men det betyder inte att det jag gör är konst.

Han är nog lite som Vivaldi och tänker att jag är Kicki Danielsson. Å andra sidan. Jävlar vilken pang-låt Papaya Coconut är!

Edit: nu gick Camilla Thulin förbi med sin hund och sneglade skeptiskt på mig 😒

Men vad fan! Varför såg han det som sin uppgift att läxa upp dig? Helt sjukt ju!
Det voe väl annat om du sökt upp honom och bett om kritik. Annars håller man väl truten.

Tycke du är så jävla grym och det verkar jag ju inte vara ensam om. Konst ska väl väcka känslor. Och det tycker jag dina verk gör. Tycker dina ideer och kompositioner, färger etc är supersnygga.
Sen kanske inte det är hans kopp te. Men då kan väl han glo på och köpa konst han gillar.
 
Men vad fan! Varför såg han det som sin uppgift att läxa upp dig? Helt sjukt ju!
Det voe väl annat om du sökt upp honom och bett om kritik. Annars håller man väl truten.

Tycke du är så jävla grym och det verkar jag ju inte vara ensam om. Konst ska väl väcka känslor. Och det tycker jag dina verk gör. Tycker dina ideer och kompositioner, färger etc är supersnygga.
Sen kanske inte det är hans kopp te. Men då kan väl han glo på och köpa konst han gillar.
Det vet du väl att konstnär är bara den som gått utbildning och deltagit i jurybedömd utställning.
Annars kallas man autodidaktoch räknas som konstnär först när man sålt bra i många år.

Raljerar lite. Men för offentliga inköp är utbildning viktigt och det är bara medlemmar i konstnärsorganisaitonerna som får uttällningsersättning med statliga medel. Och så ska det vara.

Men vi som inte är offentliga myndigheter och bara gillar - vi får väl ha vad som helst hemma!
 
Du ligger i lä. Rejält i lä!
En vän var med sin hund till veterinären. Det var den vackraste man hon sett i hela sitt liv. Hon som aldrig blir stum blev just det. Tills hunden luktar veterinären i skrevet och hon med den röst hon brukar låtsasprata åt sin hund(dvs som att hunden pratar) på skoj med säger: "Gode gud, vilket läckert peeenis!!"
När hon insåg vad hon sa ville hon be veterinären avliva henne typ.
Han hade som tur var humor och garvade åt den galna människan. :laugh:
Herregud!! Jag dööör! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
 
Usch den här dagen har jag bara försökt överleva.
Skitväder. Skitkropp. Skällande hund som lyckats pinka inne.

Värst var dock när mobilen ringde och hundskrället fick för sig att stormskälla hela samtalet. Det var ett skapligt viktigt samtal. :banghead:
 
Puh, hann köpa min subway macka innan de stängde :D Nu sitter jag på bussen och kollar på dumroliga grejer, jag kan inte låta bli att skratta åt nedan :rofl:
bde789d05a4de0084ac870e69a3fef0b7db90d25.gifv

Bra användning av Mr Bean :angel::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 017
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp