Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska snart göra mig i ordning och åka på tandkontroll med min katt. Regnet vräker verkligen ner så är inte jättetaggad.

Ja alltså inte att det regnar och jag förstår din oro, men skönt att du åker! Kattänder är inget roligt :down:

Edit: Hoppas verkligen att mina panadol kommer imorgon annars får det bli ipren. Helt rådbråkad efter nattens bravader
 
Ja alltså inte att det regnar och jag förstår din oro, men skönt att du åker! Kattänder är inget roligt :down:
Nej verkligen inte. :( Är alltid rädd att hon har FORL även om jag inte tror hon har det den här gången heller. Helst skulle jag vilja avboka besöket och gömma mig under kudden men hennes tänder blir ju inte bättre av det så är bara att ta tag i det.
 
Senast ändrad:
Nej verkligen inte. :( Är alltid rädd att hon har FORL även om jag inte tror hon har det den här gången heller. Helst skulle jag vilja avboka besöket och glömma mig under kudden men hennes tänder blir ju inte bättre av det så är bara att ta tag i det.
Min var ju hos vet i onsdags
Slapp dra tänder då vilket var skönt då hon redan blivit av med en del.
Men skönt att veta att munnen mår bra
 
Molnigt, men solen försöker sticka genom molnen även om den inte lyckas, så jag ska nog ta ett litet varv över stan med permoracern. Jag har fått hjälp med städ och tvätt idag, så nu är det tjusigt här hemma, vill jag lova.
 
Pratat med röntgenmottagningen, och får tydligen lov att genomgår min planerade magnetröntgen trots att jag har bekymmer med hosta (eftersom att den är dokumenterad sedan ett år tillbaka, inga andra förkylningssymtom + knappt vistats bland folk). Har inte varit ute i samhället sedan i början av mars, så lite nervös! De förvarnade även för att personal nog kommer vilja ha visir osv, och att jag kanske får ha mask för att skydda andra från min hosta. Det senare är jag lite orimligt taggad på? :D (ska väl understryka att det är för att det är så "harmlösa" omständigheter för min del i nuläget, annars hade det varit en annan femma).
 
Alltså kan någon aspekt av mitt liv bara fungera någon gång? 🤷‍♀️ det verkar även som att folk omkring mig blir smittade av min kaosartade aura.

Bestämmer mig för att inte cykla. Slänger på mig kläder och drar iväg. Det regnar. Kommer på att shit stängde jag av spisen? Skyndar tillbaka. Jag hade så klart stängt av spisen.
Går mot tunnelbanan igen. Halvvägs dit vräker det ner så mycket att jag trots paraply är dyngsur framförallt om fötterna och armarna, och så blir jag orolig över grejerna i väskan.

Jag springer hem igen. Plockar på mig strumpor, andra ridbyxor och tröja. På med svart sopsäck över väskan. Hinner gå en bit innan jag måste vända tillbaka för jag vet inte om jag låst överlåset. Det hade jag så klart. På vägen till tunnelbanan snubblar en tant när jag kom upp bredvid och ramlar rakt ner i en lerig vattenpöl. Efter att ha försäkrat mig om att hon är ok och inte har långt hem går jag vidare.

Kommer till tunnelbanan dyngsur. Ett gäng tonåringar fjantar runt på perrongen med en boll. De ska på tunnelbanan och medan de fjantar sig med bollen ramlar en killes mobil ner på spåret. 🙄 de hoppar på mig av alla personer medan jag går på tunnelbanan. De vill att jag ska göra något och killen vars mobil ramlat på spåret gråter hejdlöst.
Säger åt dem att gå till spärren och prata med dem.

Nu står jag på södra station dyngsur och fryser som en hund. Pendeln kommer om 12 minuter, sen är det 30 minuter färd innan jag går av, promenerar 10 minuter och sen äntligen kan gå in i värmen och ta av mig alla blöta kalla kläder. Går bra för mig :up:
 
Jag har förövrigt haft en liten fågel som flyger in i mitt ena fönster VARANNAN MINUT. Alltså sedan kl 10 på förmiddagen. Hundarna blir tokiga varje gång, jag har försökt få den att sluta genom att mata den vid blecket istället men den ska prompt flyga in i fönstret. Vad vill den ens???
 
received_2531957223735839.jpeg

Här är den lille kamikazen.
 
Mensvärk och huvudvärk, det går inte fort att jobba i dag men skönt att få jobba i sin egen takt när det gör så :devil: ont.
Nu ska jag avsluta lite grejer och sen är det läge att fundera på om jag verkligen ska cykla till pappa i dag eller om jag tar pendeln. Ser ut att bli regn och jag har inga vettiga grejer för att cykla 17km i regn.
Har visserligen regnkläder, men då jag har alla ridkläder, skor, chaps, hjälm osv i stor ryggsäck (i tyg) som jag inte har något att dra över lär allt där bli blött. Vill för allt i världen inte att hjälmen ska "förstöras" :nailbiting:

Har så himla stora komplicerade problem att fundera över i bland :D
Har det inte regnat ännu hos dig? Isåfall kan jag informera att det kommer antagligen ett skyfall :cool:

Edit: Såg nu tiden när du skickade inlägget .. hoppas att det inte regnade alltför mycket på dig :angel:
 
Alltså kan någon aspekt av mitt liv bara fungera någon gång? 🤷‍♀️ det verkar även som att folk omkring mig blir smittade av min kaosartade aura.

Bestämmer mig för att inte cykla. Slänger på mig kläder och drar iväg. Det regnar. Kommer på att shit stängde jag av spisen? Skyndar tillbaka. Jag hade så klart stängt av spisen.
Går mot tunnelbanan igen. Halvvägs dit vräker det ner så mycket att jag trots paraply är dyngsur framförallt om fötterna och armarna, och så blir jag orolig över grejerna i väskan.

Jag springer hem igen. Plockar på mig strumpor, andra ridbyxor och tröja. På med svart sopsäck över väskan. Hinner gå en bit innan jag måste vända tillbaka för jag vet inte om jag låst överlåset. Det hade jag så klart. På vägen till tunnelbanan snubblar en tant när jag kom upp bredvid och ramlar rakt ner i en lerig vattenpöl. Efter att ha försäkrat mig om att hon är ok och inte har långt hem går jag vidare.

Kommer till tunnelbanan dyngsur. Ett gäng tonåringar fjantar runt på perrongen med en boll. De ska på tunnelbanan och medan de fjantar sig med bollen ramlar en killes mobil ner på spåret. 🙄 de hoppar på mig av alla personer medan jag går på tunnelbanan. De vill att jag ska göra något och killen vars mobil ramlat på spåret gråter hejdlöst.
Säger åt dem att gå till spärren och prata med dem.

Nu står jag på södra station dyngsur och fryser som en hund. Pendeln kommer om 12 minuter, sen är det 30 minuter färd innan jag går av, promenerar 10 minuter och sen äntligen kan gå in i värmen och ta av mig alla blöta kalla kläder. Går bra för mig :up:
Oops.

Om jag hade sett inlägget innan tidigare så hade jag varnat dig, inte bra väder att gå ut i, sorry! 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 017
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp