Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i stallet och hela världen är förlåten. Bästaste favorithästen igen! :love:

Hade jag varit med i det där Marie Kondo programmet där man skulle hålla i saken och tänka does it spark joy - hade det förmodligen klonats tiotusen likadana när jag tog i den här hästen. Är helt såld 🥰
Det är länge sen nu en häst fick mig känna såhär. Måste det vara en timme till lektion? :cry:
 
Messade min grannklinik eftersom ingen svarade i telfon.
Förklarade att jag har ny hund och att jag behövde fästingmedel.

Fick ett kort och bryskt svar - kom in på x-dag och visa upp hunden.
Högst självklart egentligen, men jag trodde att det var min kompis som skulle svara på messet. :rofl:
Jag hade väntat mig ett svar i stil med "hej tanten - kom förbi och hämta receptet"
 
Precis kommit hem. Sambon har desinficerat badrummet. Jag har bytt sängkläder inne i gästrummet. Får se Hur Vi delar upp hundarna inatt.

Men helt ärligt har min sambo Covid-19 har jag redan blivit smittad. Tror det är lite sent påtänkt nu.

Ska fixa lite mat sen lägga mig i ena änden av soffan och bara släppa
 
Någon har varit fräck nog att bryta sig in på mitt jobb (det är nedstängt) och stulit våra hönor! :rage::cry: De lämnade bara tuppen ensam kvar!
Vad är det för jävla fel på folk? Det är liksom inte tokdyrt att gå ut och köpa en höna!

Det här var alltså husdjurshöns kände jag att jag ville utveckla. Sju stycken. De har varit självklara medlemmar av hotellpersonalen flera år längre än jag jobbat där, och jättepoppis med barnklubben förstås. Jag begriper mig inte på folk.
Bara förra veckan stals en hel kull med fem veckor gamla BCvalpar från en fårfarm i grannkommunen också. (polisen fann dem!)
 
Jag lever life som sjuklig gräsänkling. Ser på larvig romantisk komedi och har "lagat mat", dvs skurit upp lite grönsaker, fetaost och Salame Milano. Aktivitetsnivån är inte direkt hög. Men känns rätt nice iaf!
Har gömt godis till Vovvi. Iom stort hus har hon nu varit borta 20 min och letat. Så gulligt ljud av de små tassarna. :heart
 
Det gick ju i alla fall vägen för valparna som sagt, och med mindre människor ute och bråkar kanske hönsen blir lättare att spåra också. Jag känner mig orimligt upprörd! Fina gamla Nugget liksom.

Men, hjältebild som bonus! :heart
1588620090975.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 017
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp