Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det kortet känns lågt att dra. Han verkar ha en gedigen bakgrund, ser och sett massa konst. Sen kan man ifrågasätta hans beteende. Men jag är tillräckligt mogen för att inse att han har kompetens inom området.
Om någon tycker att jag har en ful tröja betyder det ju inte att hen inte kan något om mode, hen kanske är en jättekompetent designer, men det är ju diskuterbart vad hen får ut av att påtala min brist på god klädsmak.
Jag tycker att man missar något väsentligt i konst om man tycker att viss konst är inte konst, beroende på värdet på konsten eller vem som har gjort den. Man missar själva nöjet i eller njutningen av konsten, vilket känns väldigt viktigt.
Tycker att det är fräckt att kalla någon annans arbete för "inte konst". Du är ju hårdhudad tackochlov, men andra personer kan ta väldigt illa upp av att höra sånt.

Men då kan man ju börja diskutera vad som är konst eller inte, och det får man nog starta en ny tråd om ;)

Förtydling: Alltså det var inte det faktum att han ev tyckte att dina målningar var fula, alla har rätt till sina åsikter. Utan att han sa att de inte är konst. Jag tycker helt säkert att flera olika sorters konststilar är fula, men de är inte mindre konst för det.
 
Jag missade ett möte i morse, inte så viktigt möte, och jag fick påminnelsen när det var 2 minuter kvar av mötet (tack outlook!) 🙄
Tydligen var det något drama där om nedstängningen av skolan osv. Nu är det mailtråd efter mailtråd av upprörda lärare som skriver vagt och passivt aggressivt om något några sa under mötet. :confused: Funderar på om jag måste ringa en av de bästa kollegorna och fråga vad i hela friden som hände på mötet. 🤔

Hur kan det vara så mycket drama på en arbetsplats? Funderar på att ringa och tipsa samtliga drama reality shower om samtliga på jobbet, det kanske kan bli en egen helt ny realityserie till och med 😂
 
Jag tycker att man missar något väsentligt i konst om man tycker att viss konst är inte konst, beroende på värdet på konsten eller vem som har gjort den. Man missar själva nöjet i eller njutningen av konsten, vilket känns väldigt viktigt.
Tycker att det är fräckt att kalla någon annans arbete för "inte konst". Du är ju hårdhudad tackochlov, men andra personer kan ta väldigt illa upp av att höra sånt.

Men då kan man ju börja diskutera vad som är konst eller inte, och det får man nog starta en ny tråd om ;)

Förtydling: Alltså det var inte det faktum att han ev tyckte att dina målningar var fula, alla har rätt till sina åsikter. Utan att han sa att de inte är konst. Jag tycker helt säkert att flera olika sorters konststilar är fula, men de är inte mindre konst för det.
Jag säger ofta att något inte är konst, ser inget fel med det. Ishockey är inte konståkning bara för att det är på is. 😅

Orkar inte med en diskussion.
 
Jag säger ofta att något inte är konst, ser inget fel med det. Ishockey är inte konståkning bara för att det är på is. 😅

Orkar inte med en diskussion.
Fast i detta fall är det lite mindre skillnad än ishockey och konståkning kan jag tycka :D Men alla tycker olika! Plus så har jag inte pluggat konst som du, så du vet säkert bättre än mig :heart

Edit: Jag kan tydligen inte svenska :cautious:
 
Jag säger ofta att något inte är konst, ser inget fel med det. Ishockey är inte konståkning bara för att det är på is. 😅

Orkar inte med en diskussion.

Så är det ju. Det beror ju lite på vilket konstbegrepp man bekänner sig till. Det står vem som helst fritt att säga att något inte är konst (även om det i sammanhanget förmodligen är ett oartigt uttryck) precis som det är fritt att kalla precis vad-f-som-helst för konst om man är lagd åt det hållet.
 
Mensvärk och huvudvärk, det går inte fort att jobba i dag men skönt att få jobba i sin egen takt när det gör så :devil: ont.
Nu ska jag avsluta lite grejer och sen är det läge att fundera på om jag verkligen ska cykla till pappa i dag eller om jag tar pendeln. Ser ut att bli regn och jag har inga vettiga grejer för att cykla 17km i regn.
Har visserligen regnkläder, men då jag har alla ridkläder, skor, chaps, hjälm osv i stor ryggsäck (i tyg) som jag inte har något att dra över lär allt där bli blött. Vill för allt i världen inte att hjälmen ska "förstöras" :nailbiting:

Har så himla stora komplicerade problem att fundera över i bland :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 017
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp