Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morr..... Hästen gillade inte natthöet, så hon hade grävt om hela boxen (förmodligen för att hitta de strå hon kunde tänka sig äta). Nä.....jag TROR inte att det är något fel på henne. Hon har gjort liknande förut, när hon av någon outgrundlig anledning bestämmer sig för att höet inte passar. Helt omöjligt att upptäcka för någon annan. Höet luktar lika gott som vanligt, ser lika fint ut, osv. Men HON tycker att det är något fel på det.....(kompisen sopade sin box helt ren)....... :wtf:
 
"Vilka små ljuspunkter har du idag som du tidigare inte tänkte på som just det? Vad tog du tidigare för givet, som du nu uppskattar? Och vad längtar du efter?"

(Reflektioner från Olof Röhlander kring det rådande läget).
 
Morr..... Hästen gillade inte natthöet, så hon hade grävt om hela boxen (förmodligen för att hitta de strå hon kunde tänka sig äta). Nä.....jag TROR inte att det är något fel på henne. Hon har gjort liknande förut, när hon av någon outgrundlig anledning bestämmer sig för att höet inte passar. Helt omöjligt att upptäcka för någon annan. Höet luktar lika gott som vanligt, ser lika fint ut, osv. Men HON tycker att det är något fel på det.....(kompisen sopade sin box helt ren)....... :wtf:

Är hon lite kinkig med maten? :p :D
 
Morr..... Hästen gillade inte natthöet, så hon hade grävt om hela boxen (förmodligen för att hitta de strå hon kunde tänka sig äta). Nä.....jag TROR inte att det är något fel på henne. Hon har gjort liknande förut, när hon av någon outgrundlig anledning bestämmer sig för att höet inte passar. Helt omöjligt att upptäcka för någon annan. Höet luktar lika gott som vanligt, ser lika fint ut, osv. Men HON tycker att det är något fel på det.....(kompisen sopade sin box helt ren)....... :wtf:
Vi hade ett sto som varje kväll suckade och fick lov att göra om hela bäddningen.
Vi, våra puckon, hade lagt halmen upp och ner!

Stackars häst. :rofl:
 
Väntar på att klockan ska bli 8, så jag kan köra barnen till skola och förskola. Min man brukar lämna dom redan vid 6-tiden men denna vecka är lite speciell pga minste sonens medicinering.
 
Lovdag i skolan idag så båda barnen fick slippa dagis och fritids. Dom sover än och jag äter frukost och har börjat jobba. Tror dom kan gilla en lugn dag med pyssel och tv faktiskt. Varit mycket lek med kompisar den här långhelgen :)
 
Jag har (av oklar anledning) fått en jobbansökan skickad till mig. Han som söker jobb på mitt beskriver sig som "a very clever beautiful boy" på flera olika ställen. :confused: Han vill jobba i university bar :confused: Han bor i prag och kan komma till sverige "within a days notice" :confused:
 
Sitter i en park iklädd pyjamas och väntar på att konstnärshandeln intill ska öppna. Nyss åkte en polisbil förbi. Poliserna tittade skeptiskt på mig 🙄

Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Sen körde han vidare på sin gedigna utbildning och erfarenhet inom konstbranschen och han skrev väl inte riktigt rakt ut men kontentan var väl ”du ska inte tro att du är något”. Han skrev även att han unnar mig likes på typ sociala media om jag blir glad av det men det betyder inte att det jag gör är konst.

Han är nog lite som Vivaldi och tänker att jag är Kicki Danielsson. Å andra sidan. Jävlar vilken pang-låt Papaya Coconut är!

Edit: nu gick Camilla Thulin förbi med sin hund och sneglade skeptiskt på mig 😒
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag fryser (ovanligt) och lyssnar på en föreläsning i etik och filosofi i samband med socialt arbete. Har promenerat på morgonen, yay. Ätit två äggvitor till frukost, känner mig nästan lite hälsosam. Men inte så intelligent, har inte skakat igång hjärnan ännu.
 
Sitter i en park iklädd pyjamas och väntar på att konstnärshandeln intill ska öppna. Nyss åkte en polisbil förbi. Poliserna tittade skeptiskt på mig 🙄

Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Sen körde han vidare på sin gedigna utbildning och erfarenhet inom konstbranschen och han skrev väl inte riktigt rakt ut men kontentan var väl ”du ska inte tro att du är något”. Han skrev även att han unnar mig likes på typ sociala media om jag blir glad av det men det betyder inte att det jag gör är konst.

Han är nog lite som Vivaldi och tänker att jag är Kicki Danielsson. Å andra sidan. Jävlar vilken pang-låt Papaya Coconut är!

Edit: nu gick Camilla Thulin förbi med sin hund och sneglade skeptiskt på mig 😒

Nä vad trist av tyckaren! Usch vad onödigt utifrån ”du ska inte tro att du är något”-vinkeln. Hallå? Du har hållit på i ett halvår??? Herr Jag-kan-minsann-mer kan vara tyst tycker jag haha! Du har ju aldrig påstått att du är en expert men lyckligtvis är vi många som uppskattar dina verk massor ändå! :love: (och konst det är det definitivt!)

Och vaa trodde mer om Camilla, diggar henne, men besviken nu, hon brukar ju gilla det excentriska, pyjamas for the win ju!
 
Nä vad trist av tyckaren! Usch vad onödigt utifrån ”du ska inte tro att du är något”-vinkeln. Hallå? Du har hållit på i ett halvår??? Herr Jag-kan-minsann-mer kan vara tyst tycker jag haha! Du har ju aldrig påstått att du är en expert men lyckligtvis är vi många som uppskattar dina verk massor ändå! :love: (och konst det är det definitivt!)

Och vaa trodde mer om Camilla, diggar henne, men besviken nu, hon brukar ju gilla det excentriska, pyjamas for the win ju!

❤️

Hon såg rätt nyvaken ut så det kanske kan förklara blängandet 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 010
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp