Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i en park iklädd pyjamas och väntar på att konstnärshandeln intill ska öppna. Nyss åkte en polisbil förbi. Poliserna tittade skeptiskt på mig 🙄

Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Sen körde han vidare på sin gedigna utbildning och erfarenhet inom konstbranschen och han skrev väl inte riktigt rakt ut men kontentan var väl ”du ska inte tro att du är något”. Han skrev även att han unnar mig likes på typ sociala media om jag blir glad av det men det betyder inte att det jag gör är konst.

Han är nog lite som Vivaldi och tänker att jag är Kicki Danielsson. Å andra sidan. Jävlar vilken pang-låt Papaya Coconut är!

Edit: nu gick Camilla Thulin förbi med sin hund och sneglade skeptiskt på mig 😒
Vad i snubbens tyckande skulle göra världen bättre? Vad fick henom att känna sig manad att behöva skriva??

Jösses. Det finns hundratusentals amatörmålare. En del av dem säljer.

Vore väl skillnad om du pompöst skulle presentera dig själv som fantastisk. Det gör du ju inte.
Det berömmet står andra för. :love:
 
Sitter i en park iklädd pyjamas och väntar på att konstnärshandeln intill ska öppna. Nyss åkte en polisbil förbi. Poliserna tittade skeptiskt på mig 🙄

Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Sen körde han vidare på sin gedigna utbildning och erfarenhet inom konstbranschen och han skrev väl inte riktigt rakt ut men kontentan var väl ”du ska inte tro att du är något”. Han skrev även att han unnar mig likes på typ sociala media om jag blir glad av det men det betyder inte att det jag gör är konst.

Han är nog lite som Vivaldi och tänker att jag är Kicki Danielsson. Å andra sidan. Jävlar vilken pang-låt Papaya Coconut är!

Edit: nu gick Camilla Thulin förbi med sin hund och sneglade skeptiskt på mig 😒

Uppenbarligen tycker han att du är duktig, annars hade det inte rört upp så mycket känslor i honom att han kände sig manad att skriva.
 
Vem är det som brukar baka tårtor här? Är det du @bettysmatte ?
Jag utmanar dig till att prova någon hack från videon nedan!

(Ja, jag ska gå och lägga mig :o Youtube kom bara med sina rekommendationer sådär :angel:)
Jag tar tillbaka allt i inlägget ovan @bettysmatte , har fått lära mig att den kanalen och ett antal andra kommer från ett och samma företag som dessutom gör felaktiga hacks som inte fungerar :cautious:
Bra förklaring i videon nedan, jag slutade genast följa ett par kanaler och följa den kanalen istället.
 
Sitter i en park iklädd pyjamas och väntar på att konstnärshandeln intill ska öppna. Nyss åkte en polisbil förbi. Poliserna tittade skeptiskt på mig 🙄

Vaknade upp till en rejäl sågning av proffstyckare. Kontentan var väl att det är skillnad på hobby och riktig konst och att jag aldrig skulle komma längre än att måla östermalmstanters pudlar på beställning.
Sen körde han vidare på sin gedigna utbildning och erfarenhet inom konstbranschen och han skrev väl inte riktigt rakt ut men kontentan var väl ”du ska inte tro att du är något”. Han skrev även att han unnar mig likes på typ sociala media om jag blir glad av det men det betyder inte att det jag gör är konst.

Han är nog lite som Vivaldi och tänker att jag är Kicki Danielsson. Å andra sidan. Jävlar vilken pang-låt Papaya Coconut är!

Edit: nu gick Camilla Thulin förbi med sin hund och sneglade skeptiskt på mig 😒
Jaja Jante :cautious:
Jag tror att han inte vet ett skit om konst om han uttalar sig sådär. Eller tror att det handlar om värde på konstverken. 🙄
 
Kollar förlovningsring till mig själv :D

Är det normalt att ha en annan sorts "sten" än diamant? (Om man inte har slät ring förstås, jag vill ha nåt slags mer)

Jag har moissanite och är väldigt nöjd :) Den är väldigt fin, miljövänligare och etiskt tillverkad ( mer än bruten diamant, tror dock labb-diamant är likvärdig på det planet) samt biligare. Glittrigare än diamanten som är lite mer "skinande", eftersom moissanite bryter ljuset annorlunda. Sen finns det nog många som skulle kalla det "fejk-diamant" men, who cares?
 
Jag har moissanite och är väldigt nöjd :) Den är väldigt fin, miljövänligare och etiskt tillverkad ( mer än bruten diamant, tror dock labb-diamant är likvärdig på det planet) samt biligare. Glittrigare än diamanten som är lite mer "skinande", eftersom moissanite bryter ljuset annorlunda. Sen finns det nog många som skulle kalla det "fejk-diamant" men, who cares?
Jag har också en ring med moissanite och jag älskar den! Det bästa är att eftersom dom inte är lika dyra som diamanter kunde jag få en större sten!
 
Kollar förlovningsring till mig själv :D

Är det normalt att ha en annan sorts "sten" än diamant? (Om man inte har slät ring förstås, jag vill ha nåt slags mer)
Jag har labbdiamant på förlovningsringen och är jättenöjd! Tycker man kan ha lite vad man vill och även sett att andra har det. När vi gifter oss är jag sugen på något med andra stenar.
Har sett safir, rubin, smaragd och annat liknande. Ta det du vill ha!
 
@Seabaz det ända jobbiga med att ha en sten som ser ut som en diamant men inte är en diamant är allas "OOOOH vilken fin den där måste ha kostat hur mycket som helst!" eller "Oj vilken diamant!" för att alla tar för givet att det är diamant i en förlovningsring/vigselring. Så får man liksom "Nej det är moissanite" och de bah "Ah.. eller va? Vad är det?" :D

Sorry för OT mod får väl bryta ut vid behov.
 
Jaja Jante :cautious:
Jag tror att han inte vet ett skit om konst om han uttalar sig sådär. Eller tror att det handlar om värde på konstverken. 🙄

Fast det kortet känns lågt att dra. Han verkar ha en gedigen bakgrund, ser och sett massa konst. Sen kan man ifrågasätta hans beteende. Men jag är tillräckligt mogen för att inse att han har kompetens inom området.
Om någon tycker att jag har en ful tröja betyder det ju inte att hen inte kan något om mode, hen kanske är en jättekompetent designer, men det är ju diskuterbart vad hen får ut av att påtala min brist på god klädsmak.
 
Har precis blivit kallad till en andra jobbintervju nästa vecka. Jag ska genomföra ett personlighetstest innan dess genom en extern part som de anlitat, och de har avsatt 1,5 h för nästa intervju och tre personer från företaget kommer att delta. Det känns ju ändå ganska lovande, tycker jag. Hoppas att jag inte har allt för hård konkurrens.
 
Har precis blivit kallad till en andra jobbintervju nästa vecka. Jag ska genomföra ett personlighetstest innan dess genom en extern part som de anlitat, och de har avsatt 1,5 h för nästa intervju och tre personer från företaget kommer att delta. Det känns ju ändå ganska lovande, tycker jag. Hoppas att jag inte har allt för hård konkurrens.

Grymt ju! Känner på mig att du kommer landa detta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 010
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp