Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev en tidig morgon i dag. Diva kraktes upp en stor bit tyg hon at upp i gar kvall :banghead: och flera bitar av den kom tillbaka upp straxt fore 6 i morse. :cautious:

Mia hittade detta: lika delar av både socker och farinsocker i denna variant

https://www.tasteline.com/recept/finsk-sima-till-valborg/

Nar jag bodde i Saudi Arabia gjorde vi "Saudi champagne" pa liknande satt ... men da fick vi definitivt alkohol i drycken och ibland exploderade flaskor i skapet medan de stod och fermentade. :p
 
Nar jag bodde i Saudi Arabia gjorde vi "Saudi champagne" pa liknande satt ... men da fick vi definitivt alkohol i drycken och ibland exploderade flaskor i skapet medan de stod och fermentade. :p

Hehe, min far kom hem från jobb i Saudiarabien och lärde mig att "saudi champagne" var mineralvatten blandat med äpplejuice. Å andra sidan var jag ungefär nio år gammal då, så han tyckte väl det var onödigt att jag skulle veta om eventuellt jäsande av drycker de gjort på egen hand :)
 
Hmm.... om jag inte minns fel, badade Kleopatra i åsnemjölk... Jag undrar om det ger samma effekt att bada i päroncider... flaskan ramlade av rullatorn, så det pös rätt bra, när jag lyckades bryta upp den...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 009
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp