Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på en dokumentär som heter "Hail Satan?", och jag finner den religiösa rörelsen så fascinerande!! Det är en motrörelse mot kristendomen som den är i USA, dvs den är så inrotad i politiken och lagen att andra religioner hamnar i skymundan samtidigt som de har en grundlag som talar om religiös frihet. Vilket blir rätt motsägelsefullt när det står en massa kristna monument överallt, t.o.m på sedlarna och på de viktiga politiska byggnaderna ("In god we trust").
Vad händer om en annan religion vill ha samma viktiga plats i samhället? Det visar dokumentären rätt duktigt, fast det faktum att satan är deras bild gör att de stöter på motstånd direkt utan att motståndarna läser på innan de dömer.
Samtidigt som de försöker göra gott också :love: Plus står för frihet i många former.
Dokumentären finns på cmore fram till sista maj.
 
Kollade lite på en dokumentär om preppers i USA som har förberett för att överleva 30 år i en bunker. Men vill man verkligen leva i 30 år i ett mycket begränsat utrymme utan fönster? Folk är redan stressade över att de inte kan gå och klippa håret. Allt är ju konserver så man kan inte ens fördriva tiden med att laga mat. Vad gör man i 30 år? :idea: Det är inte direkt som man har Netflix eller HBO.
 
Puh, vi blev DRÄNKTA på eftermiddagspromenaden - men eftersom Sel är Sel var vi ute på ett mission och lika glada för att det inte var så mycket folk i farten. :sneaky:

Någon gång i mitten på Februari hittade vi ett dött får längsmed älvspromenaden. Vi har därefter återvänt med jämna mellanrum för att liksom..... hålla koll, och idag hände det! Jag hade packat ned dubbla plastkassar, lokaliserade det numera rätt torra skelettet med hjälp av terriernos, vred skyndsamt av huvudet och smet hem för att lägga i klorinbad!
Mer terrarieinredning till folket? :angel:😅
Fasen, jag skrattade åt ditt inlägg men det låter ju skithäftigt :cautious: du får ju visa ett foto!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag fick en briljant idé om att ha ett franskt tema i trädgården. Eller ja någonstans.
Vad exakt det innebär är nog lite eller snarare mycket oklart än.
Sen kanske det inte passar in här alls.
Eller så blir det jättebra?

Nä ju ner jag tänker på det ju mer osäker blir jag.....

Men tänkt lite Monet inspirerad!
Monet? Då får du skaffa dig en damm med näckrosor och en vit bro över :D
 
Kollade lite på en dokumentär om preppers i USA som har förberett för att överleva 30 år i en bunker. Men vill man verkligen leva i 30 år i ett mycket begränsat utrymme utan fönster? Folk är redan stressade över att de inte kan gå och klippa håret. Allt är ju konserver så man kan inte ens fördriva tiden med att laga mat. Vad gör man i 30 år? :idea: Det är inte direkt som man har Netflix eller HBO.
Läste något inlägg om att det är preppers som går och demonstrerar nu om frisören etc., man kan tycka att de borde stortrivas nu om det är sant :p
 
Jag ligger i soffan och surfar på mobilen och slökollar på American Dad. Kan inte sova. Typ längtar bort. Jag hade nog behövt en semester eller något annat större att se fram emot, men det går ju inte i dessa pandemitider. Vet inte om det är pms, separationen eller vad fan som händer men jag känner mig bara ful, fet och oattraktiv. Alla runt mig satsar typ pengar på när jag ska träffa någon ny, men ärligt talat jag orkar inte vara någon mongomagnet längre. Suck!!
 
Men hjälp. Min fasta telefon ringde. Det gör den aldrig.

i andra änden är det en lite knarrig mansröst som frågar om jag är den jag är och förklarar att det finsn så många med mitt namn att han vill vara säker på att det är jag. (jag är ensam om mitt namn, skyddat släktnamn och den enda i släkten med mitt förnamn)

Han berättar att vi gått i samma skola på högstadiet och att han letar efter en intelligent person att diskutera med. Han har varit sängliggande pga klena nerver i många år och är trött på alla ointelligenta personer. Det visar sig så måningom att han är full dessutom.

Jag har inte den minsta aning om vem han är men säger han att vi gick i samma skola så gjorde vi väl det. Försöker få fram vad han vill diskutera och hans svar är "allt möjligt".

Suck. Jag är rädd att jag blev en smula tvär när jag till slut avslutade samtalet.
 
Lite överlast idag på jobbet
20200502_090448.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 009
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp