Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
15883506929903169179088644593554.jpg

Hon åt lite grann och gick sedan, kan inte ha varit så akut :cool::rofl:
 
Lagar enligt ett recept på entrecote i bit i ugn som möjligtvis saknade en 1 när de skrev ut temperaturen och jag saknar en kökstermometer så det här blir spännande. Kan vara allt från rått till snustorrt. Nu är den iaf ute och ligger insvept i folie.

Snart klar med BBIC med fokus på LVU och är just nu tacksam att jag inte är socialsekreterare eller jobbar inom socialtjänsten.
 
Puh, vi blev DRÄNKTA på eftermiddagspromenaden - men eftersom Sel är Sel var vi ute på ett mission och lika glada för att det inte var så mycket folk i farten. :sneaky:

Någon gång i mitten på Februari hittade vi ett dött får längsmed älvspromenaden. Vi har därefter återvänt med jämna mellanrum för att liksom..... hålla koll, och idag hände det! Jag hade packat ned dubbla plastkassar, lokaliserade det numera rätt torra skelettet med hjälp av terriernos, vred skyndsamt av huvudet och smet hem för att lägga i klorinbad!
Mer terrarieinredning till folket? :angel:😅
 
Jag har precis kommit hem från stallet efter första ridningen på några veckor. Så enormt skönt att komma hemifrån och göra något helt vanligt, och för en stund slippa vara någon annanstans än just bara ”här och nu”! Bara vara nära hästarna och fokusera på var fan man har ben och armar och eventuella magmuskler. :D Nu ska jag bara orka duscha och fixa något lätt att stoppa i magen innan jag kryper ner i sängen.
 
Underbart att inleda ledig helg med fika med stallkompisarna och pyssla om hästen i lugn och ro och bara vara 😍. Skötsel, manklippning och lite longering så hon fick springa medan jag skonade mitt knä 😊. I bilen på vägen hem spelade Star Fm Magnus Uggla/Kung för en dag så då kom fredagskänslan fram ordentligt 😄🎶. Sen lite soffhäng med älskling till Sjölyckan med en god middag (lövbiff med persiljesmör, pommes, bea, coctailtomater och haricot verts) cider och lite chips före ett skönt bad 😊. Trevlig helg på er 😀.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 009
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp