Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag börjat titta på två filmer och en serie - och stängt av för att jag inte orkat hänga med. Märks att jag inte varit ute på skogspromenad på ett par dagar, hjärnan säckar ihop helt om jag inte kan varva ner ordentligt. Och imorgon ska det regna och åska så då lär det inte bli av heller. Får hålla ut till söndag.
 
Någon gång i mitten på Februari hittade vi ett dött får längsmed älvspromenaden. Vi har därefter återvänt med jämna mellanrum för att liksom..... hålla koll, och idag hände det! Jag hade packat ned dubbla plastkassar, lokaliserade det numera rätt torra skelettet med hjälp av terriernos, vred skyndsamt av huvudet och smet hem för att lägga i klorinbad!
Mer terrarieinredning till folket? :angel:😅
Fasen, om du sa att du bodde i Sverige så skulle jag starkt misstänka dig för att vara min syster... :cautious:
 
Japp nästan, inte får - däremot har jag skänkt rådjur till terrarierna... sno succulenter? Ja, mina!
Ni har samma terrarie-intresse och sen spindlarna kom in i hennes liv så sätter jag inte min fot i terrarie-rummet mer ;)
Fast jag gillar leopardgeckosarna :love:
Finns tvillingsjälar överallt! Du får bjuda in henne hit så att jag får sällskap i spindeltråden. :D
Jag börjar känna mig lite tjatig. 😅
 
Jag fick en briljant idé om att ha ett franskt tema i trädgården. Eller ja någonstans.
Vad exakt det innebär är nog lite eller snarare mycket oklart än.
Sen kanske det inte passar in här alls.
Eller så blir det jättebra?

Nä ju ner jag tänker på det ju mer osäker blir jag.....

Men tänkt lite Monet inspirerad!
 
Jag fick en briljant idé om att ha ett franskt tema i trädgården. Eller ja någonstans.
Vad exakt det innebär är nog lite eller snarare mycket oklart än.
Sen kanske det inte passar in här alls.
Eller så blir det jättebra?

Nä ju ner jag tänker på det ju mer osäker blir jag.....

Men tänkt lite Monet inspirerad!

Vinrankor. Vin. Dekadens.
 
Hur kommer det sig att du fastnat så för just spindlar @Sel ? Har du många?

Ingen vet. 😅 Jag var småkrypssamlare av rang redan som liten och har så gott som alltid haft både reptiler, amfibier och fiskar jämte häst och hund och katt men det är först nu jag bestämt mig för att introducera spindlar på riktigt, och jag kan inte se mig mätt på dem. :love: Två tatueringar, otaliga rollspelskaraktärer, drömmar och nästan förtio år senare liksom. :D
Jag har fem!
 
Ganska snyggt med sådana där fönsterdörrar (eller vad det heter) som är typiskt för franska hus. Folk verkar använda dessa också där.
I Sverige tror jag knappt någon har dessa annat än för prydnad?
Oavsett ger det verkligen lite pricken över i:et om man har ett hus som går att kombinera med sådana.
Ett vanligt timmerhus skulle nog se rätt märkligt ut med fönsterdörrar.
 
Är hos mamma nu. Förmiddagen gick rätt så bra och jag och mamma har gjort några ärenden på eftermiddagen :)

Så jag tänker ta bukepaus nu, den jag pratade om för några veckor sedan, men som aldrig blev av.
Kommer sakna er här i tråden, men känner i alla fall att det blir bäst så :heart

Och som sist, vill någon lägga till mig på fb/insta så går det bra (skicka PM i så fall :)). Hejdå godisklubbas anonymitet, liksom 👋 😅
 
Puh, vi blev DRÄNKTA på eftermiddagspromenaden - men eftersom Sel är Sel var vi ute på ett mission och lika glada för att det inte var så mycket folk i farten. :sneaky:

Någon gång i mitten på Februari hittade vi ett dött får längsmed älvspromenaden. Vi har därefter återvänt med jämna mellanrum för att liksom..... hålla koll, och idag hände det! Jag hade packat ned dubbla plastkassar, lokaliserade det numera rätt torra skelettet med hjälp av terriernos, vred skyndsamt av huvudet och smet hem för att lägga i klorinbad!
Mer terrarieinredning till folket? :angel:😅
Alltså, hur brutalt låter inte det här :nailbiting: :rofl:
 
Är hos mamma nu. Förmiddagen gick rätt så bra och jag och mamma har gjort några ärenden på eftermiddagen :)

Så jag tänker ta bukepaus nu, den jag pratade om för några veckor sedan, men som aldrig blev av.
Kommer sakna er här i tråden, men känner i alla fall att det blir bäst så :heart

Och som sist, vill någon lägga till mig på fb/insta så går det bra (skicka PM i så fall :)). Hejdå godisklubbas anonymitet, liksom 👋 😅

Ta hand om dig! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 009
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp