Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick upp vid 8, rastade och matade hundar och drack sen kaffe till sociala medier.

Sen fick jag bakinspiration, så nu står en chokladkaka i ugnen och jag ska efter promenad med hundarna testa ett nytt brödrecept :)!

4256B574-503A-4559-9639-B96562FE036D.jpeg
 
Jag ska strax åka till stallet. Ska bara fylla tvättmaskinen och sätta den på timer.
Efter stallet ska jag handla mat och under eftermiddagen hoppas jag kunna umgås med 26-åringen :)
 
Är hos mamma nu. Förmiddagen gick rätt så bra och jag och mamma har gjort några ärenden på eftermiddagen :)

Så jag tänker ta bukepaus nu, den jag pratade om för några veckor sedan, men som aldrig blev av.
Kommer sakna er här i tråden, men känner i alla fall att det blir bäst så :heart

Och som sist, vill någon lägga till mig på fb/insta så går det bra (skicka PM i så fall :)). Hejdå godisklubbas anonymitet, liksom 👋 😅
Sköt om dig och hoppas att du kommer tillbaka sen! :heart
 
Mina inre jag när jag äntligen tar tag i att rengöra sista delen av altanen:
"Tråkigt! Tråkigttråkigttråååkigt! Jag kanske kunde köra en sväng till plantskolan och kolla om de fått in sommarblommor än?"
"Skärp dig lingonben, du har massor att fixa både ute och inne, och du VET att det kommer vara massa folk där. Smittkedjan, ta ditt ansvar osv"

Den senare rösten vann faktiskt men behövde muta den senare med 1) slöande en stund på altanen efter rengöring och 2) plantskolan en vardagförmiddag nu i veckan.
 
Det var bron som ska vara vit :D
Water-Lilies-and-Japanese-Bridge-(1897-1899)-Monet.jpg

Näckrosorna ser ju lite rosaaktiga ut.

Edit: Rätt ska vara rätt, såg nu att bron är egentligen grön!
giverny-monet-garden-france-minsolresa-2.jpg
Förresten, är det bara jag som har börjat tycka att det känns lite konstigt att se folk som står/går nära i stora skockar? Som på fotot i inlägget ovan. Nästan som en slags olustig känsla :cautious:
Covid har börjat påverka min hjärna.
 
Funderar på om jag ska åka till växtförsäljningen eller inte. Är troligtvis jättemycket folk och jag har mens så vill helst bara ligga i soffan och äta kalorier. Men jag är lite uttråkad så vore skönt att ha något att göra.
 
Monet? Då får du skaffa dig en damm med näckrosor och en vit bro över :D
Gjorde en ”oas” får något år sedan tror det var 2018 och ja det blev väl inte så mycket av den oasen.
Men en nedgrävd hink med vatten fick symbolisera vattenhålet och sedan en gammal bänk och mycket växter.
I år känns den väldigt oklar. Satte massa lökar förra året men bara några hyacinter som kommit upp O_o

Senaste avsnittet av trädgårdstider (har du sett det?) visade de en vägg med fransk inspiration.
Lite så fast ändå inte
 
Förresten, är det bara jag som har börjat tycka att det känns lite konstigt att se folk som står/går nära i stora skockar? Som på fotot i inlägget ovan. Nästan som en slags olustig känsla :cautious:
Covid har börjat påverka min hjärna.
Nej, vi är nog många som har börjat tänka så. Människor anpassar sig rätt snabbt till gällande förhållanden, och de blir det nya "normala". När det tiden väl kommer att vi kommer att kunna umgås mer "normalt" igen så återgår vi säkerligen rätt snabbt till hur det var tidigare.
 
Nej, vi är nog många som har börjat tänka så. Människor anpassar sig rätt snabbt till gällande förhållanden, och de blir det nya "normala". När det tiden väl kommer att vi kommer att kunna umgås mer "normalt" igen så återgår vi säkerligen rätt snabbt till hur det var tidigare.
Förr var det mer att man blev irriterad när folk skulle ha så mycket avstånd till varandra. Tex kollektivtrafik. Folksamlingar mm mm.
Så ja det har verkligen vänt. Men jag tycker inte att vi behöver gå till det som ansågs normalt tidigare.
Säkert bra av fler anledningar att ha större utrymme.
 
Sådär. En och en halv intensiv timme av mockning, städning av hus (dammsugning och toastädning) samt tvätt. Nu har jag precis ätit lite lunch (rester från gårdagens dumplings med ris) och sitter och sippar på resterna av gårdagens bubbel (japp, bubblar fortfarande ;) ).

SKÖNT att få lite saker gjorda :up: !
 
Tvättade en kudde igår som jag har fått. Ser ut att vara av dun. Och den är fortfarande jätteblöt.
Undrar om jag ska ta in en fläkt till den? Det borde väl hjälpa eller vad göra annars?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
719
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 009
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
717
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp