Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som att vi har pratat om detta förut så jag låter bli att svara på din fråga om det är okej :)

Har inget minne av det men du väljer självklart att svara på vad du vill!

Har man inte jättemycket cash (vilket få har när de ska flytta hemifrån första gången) eller föräldrar som är typ ekonomiskt oberoende så börjar de flesta inte med att köpa en tvåa i sthlm.
De flesta jag känner har prioriterat att flytta hemifrån i ngn form även om de fått göra vissa avkall. Du är ju ändå snart 30 år (om jag minns rätt, ber om ursäkt om jag har fel)?
 
Har fått sprattel nu
Nykläckta corys.
20200423_185703.jpg
 
Har inget minne av det men du väljer självklart att svara på vad du vill!

Har man inte jättemycket cash (vilket få har när de ska flytta hemifrån första gången) eller föräldrar som är typ ekonomiskt oberoende så börjar de flesta inte med att köpa en tvåa i sthlm.
De flesta jag känner har prioriterat att flytta hemifrån i ngn form även om de fått göra vissa avkall. Du är ju ändå snart 30 år (om jag minns rätt, ber om ursäkt om jag har fel)?
Som sagt, jag undanbeder mig från att svara även om jag har mina skäl :)
 
Fattar inte vad min granne sysslar med. De borrar (alltid med borr eller skruvdragare som uppenbarligen behöver laddas för det slirar alltid och låter allmänt tungt) minst två gånger om dagen. Kanske en kvart-halvtimme åt gången. Har gjort det i 3 år...

Jag känner... Vad gör de? Vad bygger de? Ser lägenheten ut som en sweitzherost? När laddar de skruvdragaren/borren? Vad borrar de i sen så att de kan borra i väggarna när borren är slö igen? Framför allt... Varför Laddar De Inte Borren Om De Ska Borra :confused::rage:
Alltså jag har kanske lite eh fantasi och tänker att det kanske inte är en skruvdragare utan något annat som eh surrar? och eh kanske får gå tungt? :o:idea::angel::rofl:
 
Det är bara att bli arkeolog omgående. Hur ser den arbetsmarknaden ut? 😅
Skål! 🍷

Jag gillar inte att vara utomhus haha. De flesta arkeologer är liksom friluftsmänniskor. Men arkeologer är även helt jävla blindgalna vilket kan kompensera för ovanstående.
Vi hade ett arkeolog-kollektiv på Irland för länge länge sen. Vi hyrde ett "cottage" från en Land Lady, en excentrisk engelsk dam som köpt ett nedgånget gods för att jaga räv. Hon var helt jävla galen och sköt med gevär efter en polsk arkeolog när han råkade gå över hennes mark :rofl: Hon hade även blodhundar som hon släppte på folk hon inte gillade.
Vi blev ju naturligtvis dödspolare haha. Det var typ det enda positiva med den utgrävningen, att hänga med vår Landlady :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 987
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 169
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp