Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah! Varför tål mina ögon inte solkräm? Jag är så försiktig när jag smörjer ansiktet tycker jag men lik förbaskat sprutar det tårar efter bara någon minut.

Har du testat att ha en lägre faktor kring ögonen? Jag får ofta en reaktion på läpparna och ögonen om jag använder hög faktor (50+) men en lägre går bra. Det är tyvärr inte helt ovanligt att man inte tål solskyddsmedlet.

Den enda med hög faktor som funkar kring ögonen ibland för mig är La Roche-Posay Anthelios.
 
Har du testat att ha en lägre faktor kring ögonen? Jag får ofta en reaktion på läpparna och ögonen om jag använder hög faktor (50+) men en lägre går bra. Det är tyvärr inte helt ovanligt att man inte tål solskyddsmedlet.

Den enda med hög faktor som funkar kring ögonen ibland för mig är La Roche-Posay Anthelios.

Det har jag faktiskt inte men måste nog försöka. Det har slutat tåras först nu, förmodligen för att allt medel runnit bort. 😅 Jag använder visserligen 'bara' 30 men det är tydligen för starkt ändå. Jag måste tyvärr ha starkt i ansiktet annars blossar min rosacea men kanske kan hålla det till bara kinder och näsa.

Tack för tipset! :)
 
Jag har inte sett mina kollegor idag förutom två glimtar av den ena och det känns som att jag missar något :cautious: då det är så lugnt.
Tror jag iallafall.
De kanske springer runt som myror medan jag missar det. Vilket ger mig dåligt samvete, men det är ju svårt att veta när jag inte får sån där snabbinfo.

Nåja, gör det jag kan med lite ommöblering istället 🤷‍♀️
 
Jag beställde igår från en hemsida, men den hemsidan är typ internationell och har sina tillverkare i olika länder. Jag tror att jag valde saker som bara tillverkas i Europa men ... Får se om de verkligen kan leverera på det datum de sa på sidan 🙈

Fick nämligen svar på ett mail jag skickade till ett svenskt företag om en grej jag beställt den 1 april och de inte hade skickat ännu. De skrev att det kommer i slutet av april, förhoppningsvis :cautious: Jag har verkligen förståelse för att corona påverkar leverans tiderna men önskar lite att de kunde skriva det på hemsidan så att man ser det tydligt, annars tror man lätt att de fungerar som vanligt😅
 
Varit på 3 olika apotek utan att hitta Axilur. Det gjorde inget att behöva gå runt på Axilur jakt dock, är härligt väder ute :) Får beställa på nätet istället.

Väntar på att ugnen ska värmas upp så jag kan lägga in lite bröd. Sen blir det soppa, bröd, och balkonglunch.
 
förundrar mig över folks gränslösa förmåga att miss kommunicera!

gråter i ett hörn för jag okar inte hantera mer missförstånd mellan tre olika kulturer med olika sätt att lösa saker.
vi har i ett projekt där vi ställer frågor till kunden med ett stort excel ark. vänster ställer vi frågorna höger svara kunden och sen har vi kolumner för administrativa saker.
1! 1 av mina "minoner" tycker detta är fel. han ställer frågorna i kunden kolumn!
Han säger att jag har fel och han gör rätt.
förklarar till honom att att jag har rätt för jag definierar vad som är rätt i detta!
Även detta tycker han att jag har fel.
försöker inte släppa fram aggressiva Tranan men jag börjar tappa humöret.
 
BEFBA57B-76BF-47F3-83CF-BFC08C836820.jpeg

O_o
 
Vet du? Jag kände precis samma sak när jag var ungefär lika gammal som du.
Jag hade den otroliga lyxen att ha både en mamma och en pappa som inte direkt beter sig som vuxna, och lade en gång en kommentar kring det när jag och pappa snackade. Skämtsam så klart eftersom jag inte klarar av att berätta att jag mår dåligt. Pappa avslöjade i alla fall att nä men han har inte heller koll eller känner sig vuxen typ någonsin. Han ringde liksom sin mamma för att fråga om känsloladdade grejer och till sin pappa om något var trasigt eller om han var osäker kring något. Sen la han till att de som verkar supervuxna nog fejkar :D alternativt var tråkiga personer eller hade problem.

Det öppnade mina ögon och till slut har jag insett att nej, det är ytterst ytterst få som beter sig "vuxet" här i livet. Alla är osäkra, har egna problem att kämpa med, och strävar efter det där konstiga "vuxna" som är så oklart att de varken vet in eller ut. Det finns personer som lyckas maskera allt det där med bra skådespeleri. De har ofta föräldrar som är bra på att köra samma skådespeleri.

Jag tycker att ordet vuxen är olyckligt. Skulle hellre vilja säga mogen eller erfaren. Jag lovar! Att du är bra mer mogen och erfaren än de flesta i din ålder. När jag först läste dina inlägg på Buke trodde jag att du var kanske 35-40, hade varit igenom en hel del saker i livet och tyckte att du resonerade så himla bra och... *host* vuxet. Du var/är lite av en an mina Buke-idoler. :heart

Nej titta på din styvmamma och pappa till exempel. Du är mycket mer "vuxen" än dem. Du är mer "vuxen" än många andra jag känner. Titta på mitt jobb bara 🙄

Jag hoppas du fick somna till slut och att det känns bättre nu på morgonen 🥰
Oj, men tack! :heart

Jag var ju rätt anonym här i början, tänkte försöka hålla det så också men sen orkade jag inte riktigt bry mig och nu är jag typ 100% euro dollar körd :D Så det är/var inte så konstigt om många här hade egna uppfattningar av mig som någon helt annan än den jag är irl :)

Jo, jag somnade till slut runt tre. Jag kan väl inte påstå att det känns bättre idag, men ny dag betyder väl nya chanser... antar jag? :)
:heart
Som @Hoarfrost säger, de flesta är "barnsliga" och osäkra ibland (inkl jag) men att vi blivit mer erfarna med åldern. Dvs smällarna och stötarna är lättare att parera (plus att man lärt sig använda "this too shall pass" som ett mantra...). Vuxen kommer jag nog aldrig att bli :D

Jag kan fortfarande känna att jag vill ha någon som tar hand om mig när jag inte mår bra men det finns ju ingen... pappa är död och mamma är svårt dement och kommer inte ihåg mig. Fast jag vet att det inte går så får jag den känslan när det är tufft. Sedan är det bara att kavla upp ärmarna och ta tag i det som är framför en :)

Allt jävelskap jag varit med om har ju faktiskt lärt mig något... och ofta visat mig att jag klarar mer än vad jag själv tror.
Jo men precis, men det är inte så lätt att lära sig något när man är mitt i det bara.

Sen vet jag ju att det är extra jobbigt nu också eftersom jag precis slutat med min antidepressiva medicin och väntar på att få börja med en ny (ska börja med den på fredag...). Så nej, jag är inte redo att sluta helt som pappa tror :grin:

Jag tänker att det är okej att vara arg, besviken och ledsen och tycka synd om sig själv ett tag (typ några minuter, timmar eller dagar) för att sen göra som du säger, ta tag i det som är framför en :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
713
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 978
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
714
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 169
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp