Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satte mig ned med en kopp choklad efter stor beslutångest med min shopping (på arbetstid) :angel:

Kände mig lite deppig också över min vikt då, samtidigt som jag hade tidigare funderat på att ha jordgubbskräm och kladdkaka i mugg till middag :cautious:
Men jordgubbar är ju nyttigt. Och kakao också väl. :angel:
Somnade i soffan och detta fick bli min middag :angel::D
20200422_201342.jpg
 
Wtf nu parkerar en till båt in och lägger till på kanalen utanför?
HAHA nån GRILLAR på båten?! Stelt att betala 3 mille för en etta när man lika gärna kan bo på kanalen. I typ en kanot? 🤷🏼‍♀️ Man kan ju t.o.m. sjunka utan p-böter...
 
Jag har precis bakat VÄRLDENS godaste kanelbullar :) ! Det där med att bara jäsa bullarna en gång kanske är min nya grej? Bullarna blev fluffiga, saftiga och gigantiska :d ! Nu sitter jag och funderar på hur jag ska kunna låta bli att ta en bulle till.......... ;)
Nähä......det gick inte så bra.......... :meh::D Fort ner med resten i frysen!!!

Dags att ut och ta in hästar, andas in den goa vårluften och lyssna på lite sent fågelkvitter...... :heart
 
Sjukt ledsen över det mesta idag, men mest över att det ser mörkt ut att bli frisk från depressionen. Känns som en omöjlighet.
Känner verkligen att jag inte orkar mer nu, det får vara nog. Jag klarar inte av det längre.
Ska försöka ta mig igenom natten nu utan några dumheter och hoppas på att få prata med läkaren när jag ska till psyk imorgon.
Gör mitt bästa för att slippa behöva läggas in igen, vill verkligen inte det. Redan legat inne tre gånger i år.

Fan, att livet ska vara så svårt.
 
Igår på bussen var det jag och två tanter. Jag tänkte att det var bra med tanke på social distansering, corona osv. Hann även tänka något om att de säkert tar social distansering seriöst med tanke på att de är äldre och mer mottagliga.

Men nej, absolut INTE! Den ena tanten ställer sig typ 50cm från den andra. Efter ca en minut så säger hon "men jag får väl backa lite då, utifall att du kanske är rädd för den där coronan!"
Andra tanten svarar med "nej nej, jag är inte alls rädd för corona"

Så tant ett står kvar där hon står. Alltså, vi hade en hel ledbuss på tre personer. Vi hade kunnat sprida ut oss hur mycket som helst! Men vad skönt att folk tar social distansering så på allvar i alla fall! :up: :meh:


Varför är gamla tanter (och gubbar) så envisa med att det inte gäller dem och att ingen ska bestämma över dem, för de gör preciiiiis vad de vill? Det handlar ju om deras egna säkerhet.

Min farmor är likadan. Jag och pappa säger att hon kan skicka inköpslista åt oss så slipper hon trängas på ICA (numer är endast en kassa öppen då det bara är en kassa som har plexiglas för att skydda personalen). Farmor säger envist att hon visst kan handla själv. För det har hon gjort de senaste 20 åren sen farfar dog. Så det så!
Ja, vi vet att du KAN. Men det har inte varit pandemi de senaste 20 åren... det är lite annorlunda omständigheter nu. Hallå... kanske dags att vakna upp till verkligheten? :banghead:
 
Sjukt ledsen över det mesta idag, men mest över att det ser mörkt ut att bli frisk från depressionen. Känns som en omöjlighet.
Känner verkligen att jag inte orkar mer nu, det får vara nog. Jag klarar inte av det längre.
Ska försöka ta mig igenom natten nu utan några dumheter och hoppas på att få prata med läkaren när jag ska till psyk imorgon.
Gör mitt bästa för att slippa behöva läggas in igen, vill verkligen inte det. Redan legat inne tre gånger i år.

Fan, att livet ska vara så svårt.

Jag vet inte om det kan ge hopp eller bara låter klämkäckt. Men jag mådde skit så himla många år och trodde aldrig jag skulle kunna må bra. Jag levde bara på plikt. Det var ju inte sunt alls. Men min ponny höll mig vid liv. Han var en knäppgök som slutade äta om jag var borta och som blev farlig stundtals. Så om jag försvann skulle han behöva avlivas. Det kunde jag inte med. Så jag fortsatte. Ponnyn blev gubbe innan jag mådde ok. Men jag kom dit att jag ville leva för egen del. Och nu sen många år älskar det för det mesta.

Jag fick all möjlig vård som inte direkt funkade under många år. Därför trodde jag att det var kört. Men det vände. Totalt!

Kanske kan det ge dig hopp om bättring. Jag vet inte. Men jag hoppas du kan ta dig igenom natten och få hjälp imorgon. Kram till dig!
 
Livet går bra...

Började kvällen med årets längsta utbrott. Kanske 4h långt...? Dvs flera panikattacker, mängder av gråt och ångest och allt bara var (är) allmänt skit.

Har i alla fall ätit lite efter det och nu ligger jag i sängen. Jag saknar min bästa kompis - ena katten.

Jag har verkligen inte livet under kontroll just nu. Allt är extremt oklart. Såg/typ-träffade en person från min tidigare klass på stan idag (var på väg till apoteket) och hon var så mogen och vuxen! Hon allmänt betedde sig som en vuxen människa medan jag kände att jag typ var tre år i jämförelse :grin:
Alla växer, utvecklas, går vidare och påbörjar sina liv. Själv går jag bakåt, blir inte ett dugg mer självständig och behöver fortfarande lika mycket hjälp som jag gjorde för tre-fyra år sen. Moget.

Det är kul att vara mig...!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
713
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 972
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
712
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 167
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp