Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min chef tittade på mitt förslag på schema som jag hade gjort för studier. Trots att vi hade pratat igår på mötet om att jag skulle börja nästa vecka så skrev hon i mailet att "vi" behöver nästa vecka på oss och en kollega är sjuk..
Men nej kände jag bara :banghead: varje vecka som går så förlorar jag flera timmars studier! Plus att det är en kort vecka nästa vecka.

Sa istället att vi kunde vänta tills jag får min kurslitteratur iallafall :cool: Får se när de kommer.
 
Jag insåg nyligen att en medicin var slut. Jag var helt säker på att jag hämtat så det borde finnas massor kvar. Men feberhjärna, sämst minne i världen normalt etc gjorde att när jag kollat medicinlåda(tio gånger) och handväskan jag haft på sistone så tänkte jag att jag nog minns fel. Så jag fixade fullmakt så sambon skulle kunna ta ut idag iom att jag är i karantän.
Efter dusch insåg jag att ansiktskräm började ta slut och skulle ta fram nya burken. Men hittade ingen. Konstigt! Började fundera på om just den ens går att beställa.
Inser att en dyr handgjord diamantring var borta, fick panik och började vända upp och ner på huset. Hittade en del smycken jag glömt bort och tycker om i smyckeslådor. Men inte ringen.
Hittade den tack och lov i en annan handväska. Vad låg där mer? Jo, där låg flera burkar medicin, ny hudkräm, en rouge(som börjar ta slut och jag undrat om jag nu inte hade köpt en ny) och en bortglömd ny eyeliner.

Så nu slipper sambo åka. Och jag slipper beställa hem en massa saker jag redan köpt. :laugh:
 
Nya datorn här och inkopplad. Fantastiskt fin.
Fungerar ej med någon av skärmarna såklart. För varför skulle jag någonsin få vara glad. :meh::banghead::banghead::banghead:

Hur kan ny dator och gammal dator inte fungera med skärmarna som fungerar med min mammas dator. Jag känner att jag inte förstår. Enda sambandet jag kan se är mig själv. Jag äger de datorer som skärmarna inte fungerar med. Mamma äger datorn som skärmarna fungerar med. Vad fan ska jag göra nu liksom?

Enkelt, sälj din nya dator till din mamma (så hon äger den istället) så kommer den helt magiskt att börja fungera med dina skärmar :):D
 
Okej. Jag hittade felet med lite hjälp av kompis från USA som jag helt sonika ringde och väckte. Gamla datorns hdmi port verkar ha tvärdött dock. Aja najs timing att tvärdö precis innan nya datorn kom. 🙄

Datorn funkar och jag är glad. Ska dock följa @Asko s råd. Katt i knät. Sparrisglass. Slötitta på när datorn installerar alla tusen program jag behöver. :heart
 
Jag har ingen katt här :cry:
Lånar ut :) :heart
IMG_20200410_064134_019.jpg

Du får föreställa dig motorbåtspurr och mjuk magpäls. Och så får du telepatisk kram från mig.
 
Gjort klart alla inlämningar från den avslutande uppgiften efter påsk - pust! Det tar för fasen över en timme per text att ge respons, med 21 inlämningar så blir det mycket arbetstid som går åt.

Haft planeringsmöte med ledningen och de olika arbetslagen inför hösten, vilket kändes positivt.

Nu är det snart kväll, vackert och soligt ute, och jag sitter fortsatt framför datorn som en skrämjunkie.
 
Fyller år imorgon, och finns ingen planering. Några släktingar vill komma och hälsa på på söndag, ska försöka få de att inte göra det. Inte för corona, men det är bara inte trevligt när det ända man ska prata om är en viss person, och en annan (om hen överhuvud taget skulle dyka upp) kan vara påverkad av alkohol. Hoppas att det blir bra.
 
Och har regnar det idag. :o Dessutom ser det ut som om det kommer att regna fran och till resten av veckan. Da vi inte fatt lika mycket nederbord som vanligt annu i ar behover vi det for att inte brinna upp under sommar-torkan sa jag klagar inte sarskilt hogljutt ... bara lite. :p
 
Är arg på sambon för att han överreagerade när jag tutade på en dam som PARKERADE på körfältet och blockerade totalt med ursäkten "du kan inte tuta på mig för jag håller på att spänna fast mitt barn" (hon hade alltså varit inne på macken och handlat och tyckte att det var bättre att blockera det enda körfältet som man kan komma ut från macken trots att det ligger en parkering 5m bort)... Vi förväxlade alltså ett par ord utan otrevligheter men min sambo bara "om du inte slutar så lämnar jag bilen och går hem" 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
713
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 972
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
712
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 167
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp