Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tappade precis besinningen helt och sitter och tokbölar på golvet med två datorer (mammas och min), tre skärmar och 7 hdmi sladdar. Båda skärmarna funkar på mammas dator och inget funkar på min gamla bitch dator.

Jag fattar inte vad som är felet.

Blir så sjukt besviken på livet. Varenda gång jag blir exhalterad och tänker att yes äntligen ska x hända, och är vansinnigt glad och fixar och donar, blir det pannkaka och inget funkar och det blir som att jag springer rätt in i väggen. Sen måste jag leta fram på en slägga så jag kan slå ner väggaset och kanske klämma mig förbi. Det förtar glädjen i precis allt. :down:
Vad ska du göra?
 
Vad ska du göra?
Egentligen skulle jag bara koppla in gamla datorn med allt igen så jag kunde sitta och jobba medan jag väntar på att nya datorn ska anlända. Pluggade ur den gamla från allt för att kunna städa ordentligt innan nya datorn kommer.

Men nu är det ju omöjligt att jobba. Går inte att få bild. Ena skärmen säger att den har kontakt genom sladden men får ingen signal. Andra blinkar mellan analog och hdmi innan den ger upp och stängs av.
 
Egentligen skulle jag bara koppla in gamla datorn med allt igen så jag kunde sitta och jobba medan jag väntar på att nya datorn ska anlända. Pluggade ur den gamla från allt för att kunna städa ordentligt innan nya datorn kommer.

Men nu är det ju omöjligt att jobba. Går inte att få bild. Ena skärmen säger att den har kontakt genom sladden men får ingen signal. Andra blinkar mellan analog och hdmi innan den ger upp och stängs av.
Oj det låter som kontakt fel eller glapp i kablarna. är det nåon kombo som funkar
 
Okej har insett att jag inget kan göra förutom att vänta på nya datorn och hoppas på att inget mer strular, att det bara är gamla datorn som är trasig på något vis.
Jag måste definitivt jobba på det här med att ta motgångar lite bättre när jag målat upp en bild om hur jag vill att det ska vara. :meh:

Så Eeh... Vad gör man när man inte har en dator? :eek: får försöka jobba på mobilen men det enda jag kan göra där är att svara på mail. Sen då? Har redan städat lägenheten 🙄🤷‍♀️
 
Okej har insett att jag inget kan göra förutom att vänta på nya datorn och hoppas på att inget mer strular, att det bara är gamla datorn som är trasig på något vis.
Jag måste definitivt jobba på det här med att ta motgångar lite bättre när jag målat upp en bild om hur jag vill att det ska vara. :meh:

Så Eeh... Vad gör man när man inte har en dator? :eek: får försöka jobba på mobilen men det enda jag kan göra där är att svara på mail. Sen då? Har redan städat lägenheten 🙄🤷‍♀️
Du kan få städa hos mig? :angel:
 
Alltså förlåt men jag måste bara.
Jag blir SÅ trött på BUP! Var först inskriven på en mottagning och där ställdes jag i kö för psykolog. Stog i kö i ett år. Får kallelse till en psykolog, psykologen blir sjukskriven så jag ställs i kö på nytt. Var precis framme och fick kallelse till en annan igen. Blir utskriven pga fick autism-diagnosen. Blir inskriven på en ny mottagning. De krånglar som bara den med mina mediciner och vägrar förnya recept men vägrar också göra en läkarbedömning osv osv osv.
På inskrivningsmötet var det en tant som inte kunde svenska. Alltså, no offence mot folk som inte är så bra på svenska/har brytning. Jag har nästan aldrig problem att prata med dem men den här tanten gick det bara inte att prata med. Jag förstog INGENTING av vad hon sa. Sen så blir hon min psykolog... vi ber om att få byta.
Nej, då är det kö TILLS NÄSTA JÄVLA ÅR. Bara för att vi hos den där tanten råkade säga att jag aldrig gjort något/några självmordsförsök. Så då är det tydligen inte det minsta akut längre och jag blir nedprioriterad. Jag förstår absolut att det är en prioriteringsfråga. Så, nästa år fyller jag 18 och då har jag väntar i tre år på att få komma till en psykolog (det tog ett år också innan vi fick första BUP att ens ställa mig i kö...) och lär väl inte hinna träffa den psykologen innan jag fyller 18. Så då ska jag skickas vidare till vuxenpsykiatrin och lär väl ställas i en ny jävla kö där.

GAHHH :banghead: :banghead:

Alltså, verkligen med all förståelse för att vården inte har oändliga resurser och att det är en prioriteringsfråga. Men alltså JAG. BLIR. SÅ. TRÖTT. Lite medflyt, tack! Men nej, det existerar inte i denna världen! Seså, upp och hoppa. Det finns folk som har det värre än dig, du klarar ändå av att gå i skolan :up:

(Obs: sista meningen är skriven med stark ironi)

Men nu ska jag grina lite för att allt är så hopplöst. Jag lär väl hinna dö innan jag fått komma till en psykolog 🎻⚰️
 
Nya datorn här och inkopplad. Fantastiskt fin.
Fungerar ej med någon av skärmarna såklart. För varför skulle jag någonsin få vara glad. :meh::banghead::banghead::banghead:

Hur kan ny dator och gammal dator inte fungera med skärmarna som fungerar med min mammas dator. Jag känner att jag inte förstår. Enda sambandet jag kan se är mig själv. Jag äger de datorer som skärmarna inte fungerar med. Mamma äger datorn som skärmarna fungerar med. Vad fan ska jag göra nu liksom?
 
Satte mig ned med en kopp choklad efter stor beslutångest med min shopping (på arbetstid) :angel:

Kände mig lite deppig också över min vikt då, samtidigt som jag hade tidigare funderat på att ha jordgubbskräm och kladdkaka i mugg till middag :cautious:
Men jordgubbar är ju nyttigt. Och kakao också väl. :angel:
 
Nya datorn här och inkopplad. Fantastiskt fin.
Fungerar ej med någon av skärmarna såklart. För varför skulle jag någonsin få vara glad. :meh::banghead::banghead::banghead:

Hur kan ny dator och gammal dator inte fungera med skärmarna som fungerar med min mammas dator. Jag känner att jag inte förstår. Enda sambandet jag kan se är mig själv. Jag äger de datorer som skärmarna inte fungerar med. Mamma äger datorn som skärmarna fungerar med. Vad fan ska jag göra nu liksom?
Byt skärmar med din mamma? :angel::D
 
Som ni kanske förstått så är jag extremt peppad på livet! :up:

Mamma ska i alla fall be om ett nytt telefonmöte med läkaren och om de inte har ändrat planerna börjar vi titta på vart vi kan hitta en psykolog privat istället. För genom BUP verkar det ju helt jävla omöjligt.
Och ja, jag vet att alla inte har möjlighet att bara gå och skaffa en psykolog privat. Det är inte heller vad vi vill göra, men det finns ju inga rimliga alternativ kvar. Vi (jag) har varken mer tålamod eller tid med BUP nu och tänker inte sitta och titta på längre.

Juste, hade ju läkarmötet igår också. Som jag trodde så fick jag en annan läkare än den vi pratat med tidigare på telefon. Hen var inte alls lika bra och talade bara till min pappa (och brydde sig knappt ens om mamma som var med på videosamtal). Hen ville i alla fall prata med mig sen själv för att fråga om det är något fel med pappa eftersom jag är så emot honom. Sa som det var och berätta allt med pappas nya tjej osv. Vad gör läkaren då? JO HEN BÖRJAR FÖRSVARA MIN PAPPAS NYA TJEJ.
Jag blev irriterad och sa att jag tyckte att vi var klara för att jag behöver inga fler åsikter om hur bra hon är och bla bla bla. Då säger läkaren att hen bara vill att jag ska få upp ögonen för den andra sidan och ha lite förståelse för hur det är för henne också... typ som att jag ska vända på steken och inte se mig själv som offret i allt.

JA MEN VAD SÄGS OM ATT HA LITE FÖRSTÅELSE FÖR MIG DÅ?! Men NEJ, givetvis inte :banghead:


Jag säger INTE att alla ska hålla med mig och att det bara är synd om mig osv. Det är givetvis tufft för henne med. Men alltså, på ett möte om varför JAG mår som jag gör kanske det inte direkt är lämpligt att vända på det och ge mig dåligt samvete för att jag mår som jag gör?!!! Ahhhh! :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
713
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 972
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
712
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 167
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp