Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är arg på sambon för att han överreagerade när jag tutade på en dam som PARKERADE på körfältet och blockerade totalt med ursäkten "du kan inte tuta på mig för jag håller på att spänna fast mitt barn" (hon hade alltså varit inne på macken och handlat och tyckte att det var bättre att blockera det enda körfältet som man kan komma ut från macken trots att det ligger en parkering 5m bort)... Vi förväxlade alltså ett par ord utan otrevligheter men min sambo bara "om du inte slutar så lämnar jag bilen och går hem" 🤷‍♀️

Jag hade nog utväxlat otrevligheter... :angel: och min särbo hade stått och skrattat :D
 
Har suttit och snackat med en kompis och telefon och städat lite och har fortfarande efter sju eller om det är åtta timmar inte skrivit mer än tre meningar :banghead:

Positivt: Jag har nu en låtlista på 150+ på youtube så jag har något att lyssna på när jag någon gång skriver.

Positivt 2 (möjligtvis): Medicinen jag var helt säker var borta och letat som en galning efter, eftersom jag vet att jag aldrig gör slut på den inom intervallet men var totalt borta och jag inte kunde hämta ut mer av förrän i förrgår. När jag nu städar hittar jag en i princip orörd burk. :banghead:

Sensmoral: Städa är bra. Youtuba är dåligt. Skriva är bra.
 
Jag kände mig bättre och har orkat ta tag i lite saker som bör göras. Kände mig uppåt och glad. Men booom så dog energin nu. Känns ändå på väg åt rätt håll och skönt att ha orkat lite iaf!
Och så himla underbart att ha fönster öppet lyssna på fåglar och få in en vilsen fjäril.
Min vinterhatande själ älskar våren trots massiv pollenattack.
 
Jag fångade en häst idag :D!

Tittade ut mot hästhagarna bortanför vårt hus och såg att en häst var utanför staketet ! Så jag gick ut för att putta in den igen.

Men när jag kom närmre såg jag att det var en häst av ras som inte ägs av grannarna (här var det bra att vara gammal hästtjej så man hade lite koll på hästars utseende och lägger sånt på minnet, eftersom färgen stämde med grannens hästar ;) )! Så det blev till att fånga den i pannluggen och sen ta ett hundkoppel som provisorisk grimma så den inte skulle gå iväg :D!

Sen kom några andra och trodde sig känna igen att det var en häst från en gård som deras bekanta har några km bort genom skogen, och som tur var när de ringde upp deras bekant så var det det :up:! Hästen hade lyckats ta sig ut ur hagen hos dem, så det var ju tur att den traskade hem till oss så den kunde bli så fredligt fångad :). Tänk så hemskt om den hade traskat iväg åt något annat håll och kanske försvunnit....

Men 10 min senare var ägaren och hämtade hem hästen, slutet gott allting gott :)! Stencool häst som tog äventyret med ro och tyckte det var gött att stå och hänga med mig och bli kliad :).
 
Haha, inser hur patetiskt mitt liv är. En vän försökte muntra upp med att länka till en livesändning med biträdande statsepidemiologen (vännen var inte medveten om problemen med frisyr och stjärntecken).
Var det sändningen när nån journalist frågade om det var ok att ha sex med folk, apropå social distansering? Det var nog i gårdagens (tisdag) pressträff.
AW såg ut att ha svårt att hålla skrattet inne.
:rofl:
 
Varit ute på långpromenad på två timmar i det underbara vädret efter jag slutat jobba. Jobbar hemifrån så skönt att komma ut från lägenheten. Gick till Slottsskogen och där var det en folkrörelse av folk som hade picknick mer eller mindre.

IMG_20200422_190649887_HDR.jpg
 
Varit ute på långpromenad på två timmar i det underbara vädret efter jag slutat jobba. Jobbar hemifrån så skönt att komma ut från lägenheten. Gick till Slottsskogen och där var det en folkrörelse av folk som hade picknick mer eller mindre.

Visa bifogad fil 49398
Gillar det du skrev om långpromenaden, däremot är det tråkigt att se att folk samlas i stora grupper nu
 
Ligger sjukt efter i tråden, har till och med missat att det kommit en ny :rofl:

Fick precis hem min hårtrimmer och packar upp den för att sambon ska få raka mitt hår. Bruksanvisningen som medföljer finns bara på tyska, franska och italienska :arghh: :arghh: :arghh:
 
Jag fångade en häst idag :D!

Tittade ut mot hästhagarna bortanför vårt hus och såg att en häst var utanför staketet ! Så jag gick ut för att putta in den igen.

Men när jag kom närmre såg jag att det var en häst av ras som inte ägs av grannarna (här var det bra att vara gammal hästtjej så man hade lite koll på hästars utseende och lägger sånt på minnet, eftersom färgen stämde med grannens hästar ;) )! Så det blev till att fånga den i pannluggen och sen ta ett hundkoppel som provisorisk grimma så den inte skulle gå iväg :D!

Sen kom några andra och trodde sig känna igen att det var en häst från en gård som deras bekanta har några km bort genom skogen, och som tur var när de ringde upp deras bekant så var det det :up:! Hästen hade lyckats ta sig ut ur hagen hos dem, så det var ju tur att den traskade hem till oss så den kunde bli så fredligt fångad :). Tänk så hemskt om den hade traskat iväg åt något annat håll och kanske försvunnit....

Men 10 min senare var ägaren och hämtade hem hästen, slutet gott allting gott :)! Stencool häst som tog äventyret med ro och tyckte det var gött att stå och hänga med mig och bli kliad :).

👍

Påminner om i somras när jag kom cyklande och två hästar hade kommit lösa. Hjälpte två damer att fånga in dem och de berättade för en tredje att "som tur var kom den här lilla flickan och hjälpte oss"... Jag var 32 år 🤣.
 

Hur jag hamnade här har jag ingen aning om. Man kan ha många åsikter om Ryssland (vilket jag har) men måste erkänna att deras nationalsång kicks serious ass.

Den är så fantastisk så jag har gått in för att lära mig - den riktiga - texten. Förvisso förstår jag inte den och jag skulle definitivt inte kunna skriva ner den i kyrillisk text, men det är mäktigt att kunna sjunga med för sig själv. (och jo, jag har även kunnat den svensk-ryska varianten.) :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Om man ska ha en släktträff där ca 40 personer är inbjudna, hur gör man då med kostnaderna? En person kan ju omöjligt betala allt...
Svar
13
· Visningar
713
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
7 972
Senast: Enya
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
712
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 167
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp