Vad ger ni för mat?

Sv: Vad ger ni för mat?

Till era djur.
Pellets, färdigfoder, annat? Hur ofta ger ni dem färsk frukt/grönsaker? Mäter/väger ni hur mycket ni ger? Har de alltid tillgång till mat eller ger ni dem någonting som ska räcka över dagen? Vad har de alltid tillgång till förutom vatten? Ger ni vitaminer eller annat preparat av något slag?

Min kanin får tre matskedar pellets som jag sprider ut på tre mål/dag. Hon får frukost, lunch och kväll. Hon får en matsked på varje mål. :smirk:

Jag ger henne frukt och grönsaker några gånger/vecka. Hon har fri tillgång på hö och vatten.

Jag ger mina kaniner 3 olika sorters grönsaker varje morgon och fri tillgång till hö, och sen på kvällen får dom fri tillgång till pellets eftersom dom fortfarande växer, senare ska dom endast ha 1/4 dl pellets per dag, per kanin. Sen vill jag bara berätta att i alla fall för kaniner så räknas ALL frukt som godis och ska endast ges en matsked per kg, NÅGON GÅNG IBLAND.

Senast ändrad av en moderator:

MARSVINEN: På morgonen brukar de få en stor morot/två små, varsin bukett brocolli och ett blad vitkål att dela på. På kvällen brukar de få en bit gurka/ en bit äpple/ en bit knäckebröd/lite pellets eller ngt annat att tugga på. Självklart fri tillgång på hö och vatten.
SKÖLDPADDORNA: Fri tillgång på hö och vatten. De får sköldpaddspellets eller Pad blandat med kalk eller nutrobal. De får olika olika dagar. Sen får de lite maskorosblad/ grodblad/ hibiskusblad/rocculasallad.
FISKARNA: Får tråkig fiskmat, ibland ngn larv eller fluga.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 842
Senast: Scata
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 008
Senast: super
·
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
2 257
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
6
· Visningar
614
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama