Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det där att slakteriet säljer vidare hästar som är lämnade för slakt är ju en gammal vandrings skröna som dyker upp med jämna mellanrum.
Jag antar att det inte skulle gå idag.
men hur gjordes då med avräkningen säker på att det inte vart livdjur ? för det har vi oxå köpt på slakteriet när jag va liten, då va det ganska vanligt.
Jag skulle aldrig skicka min häst till slakteriet om ja fick veta att dom säljes vidare, ja skickar mitt djur dit för att den ska tas bort och inte
säljas, de är fruktansvärt tycker jag, tänk om ja skulle se min gamla häst på en annons, hur skulle de kännas?? Nej fy på er som jobbar som slaktare!
Inte alls en skröna, jag känner en person som genom åren köpt många hästar och ponnyer som skulle slaktas.
Det var bara att åka in till slakteriet när de hade ett gäng hästar inne och peka på de som var intressanta och köpa loss dem, utan ägarnas vetskap.
Jag antar att det inte skulle gå idag.
Jag skulle aldrig skicka min häst till slakteriet om ja fick veta att dom säljes vidare, ja skickar mitt djur dit för att den ska tas bort och inte
säljas, de är fruktansvärt tycker jag, tänk om ja skulle se min gamla häst på en annons, hur skulle de kännas?? Nej fy på er som jobbar som slaktare!
men hur gjordes då med avräkningen säker på att det inte vart livdjur ? för det har vi oxå köpt på slakteriet när jag va liten, då va det ganska vanligt.
Det måste vara enormt längesedan de kunde göra det!