H
hillevie
Sv: Vad gäller för slakterier egentligen?
du formulerade just så som jag tänkte
vi har själva köpt hästar "förr" på livdjurs auktioner, en del blev riktigt bra tävlingshästar, min mor säger att när hon va yngre så va det ännu vanligare ändå, men det va ju inga "slakthästar" som såldes vare sig då hon va ung eller när jag va det.
samma är det ju med "skrönan" om att alla slaktare är stora elaka gubbar och att slakteriet är skitet och blodigt
märkligt i så fall att folk ändå kan köpa köttet som styckats upp i dessa "förfärliga" inrättningar och att dessa "inrättningar" blivit godkända för livsmedelshantering
Håller helt med dig här! Dessa skrönor verkar aldrig sina, utan återuppstår stup i ett!
Att kunna mygla undan en häst som skickats till slakt är ju i princip omöjligt. Kan ju iofs. inte gå ed på att det aldrig någon gång under slakteriernas historia inte skulle ha kunnat ha hänt, det är isf. ett undantag med stora mått. Men det är som jag skrev tidigare väldigt länge sedan och isf. på ett litet slakteri där man av någon konstig anledning skulle ha lagt sig vinn om att lyckas med detta. Mycket jobb isf. för ingenting och stor risk! Så för mig, knappast troligt!
Tror att sådana här skrönor uppstår p.g.a. att det förr såldes mer hästar som livdjur genom slakterierna och att det friskt har "blandats och getts" i historierna, som "viskningsleken".
Kicki
du formulerade just så som jag tänkte
vi har själva köpt hästar "förr" på livdjurs auktioner, en del blev riktigt bra tävlingshästar, min mor säger att när hon va yngre så va det ännu vanligare ändå, men det va ju inga "slakthästar" som såldes vare sig då hon va ung eller när jag va det.
samma är det ju med "skrönan" om att alla slaktare är stora elaka gubbar och att slakteriet är skitet och blodigt
märkligt i så fall att folk ändå kan köpa köttet som styckats upp i dessa "förfärliga" inrättningar och att dessa "inrättningar" blivit godkända för livsmedelshantering