Vad för hingst till sto

rubytoo

Trådstartare
Just det vilken hingst hade ni som är insatta i galopp lagt på ett sto e. Secret Destination-Northern Horizon om det var till galopp??

Alltså vilket hingst hade passat till den stammen?

Sv: Vad för hingst till sto

Om du vill ha svar får du nog skriva lite mer utförligt om ditt sto. Tillexempel vad hon heter!:) Då finns det säkert någon som känner igen henne och om inte annat kan man gå in på galoppsport och se vad hon har för prestationer.

Galoppavel handlar mer om prestationer och mindre om blodslinjer.:idea:

Ok hon heter Secret Charm :D Har redan två stycken avkommor med Federico vilken den ena har jag kvar som är föl. Den andra är 1år

Visst har vi snackat om henne förut? Vill minnas att min Sune hade mött henne någon vinter på Täby.

Hur ser Federicobebisarna ut? Han var/är en underbar häst. Men lite het i ledvolten vill jag minnas...

Secret Charm har Mr Prospector i tredje led och Northern Dancer i tredje och fjärde så du kanske ska leta efter någon som inte har så mycket av dom. Jag antar att du vill ha en galoppör.

Varför inte allas favorit, Troon? Dom är sena men blir bra. Min kompis betäckte med honom för över en månad sedan och det är bara en liten plutt på ultraljudet!:angel:

Skämt åsido så vet jag att det är många här som gillar honom och han skulle väl passa bra så tillvida att han är sprinter och han har varken Northern Dancer eller Mr P någonstans i närheten.

Gå in på galoppsport.se och kolla vad han har lämnat med ston med Mr P och ND. Sen får du rapportera!

Ja jag har tagit upp henne tidigare :D

Så här ser Federico fölungen ut, tyvärr vet jag inte hur åringen ser ut

080727048.jpg

E080714008.jpg

Visst har vi snackat om henne förut? Vill minnas att min Sune hade mött henne någon vinter på Täby.

Hur ser Federicobebisarna ut? Han var/är en underbar häst. Men lite het i ledvolten vill jag minnas...

Secret Charm har Mr Prospector i tredje led och Northern Dancer i tredje och fjärde så du kanske ska leta efter någon som inte har så mycket av dom. Jag antar att du vill ha en galoppör.

Varför inte allas favorit, Troon? Dom är sena men blir bra. Min kompis betäckte med honom för över en månad sedan och det är bara en liten plutt på ultraljudet!:angel:

Skämt åsido så vet jag att det är många här som gillar honom och han skulle väl passa bra så tillvida att han är sprinter och han har varken Northern Dancer eller Mr P någonstans i närheten.

Gå in på galoppsport.se och kolla vad han har lämnat med ston med Mr P och ND. Sen får du rapportera!

Jag tänkte säga lite samma ang ND o mr P. Annars vet jag ju inte mycket om avel för galopp.

Men Troon-avkommor känner jag (väl) två stycken. Mycket olika varandra förutom lite kralliga o växt klart lite sent. Den ena rider jag dagligen sen flera år, underbar häst men en avbild av sin mormor i det mesta så jag vet inte vad Troon bidragit med förutom att jag tror sabinoanlaget kommer därifrån.:angel:
Hon startar bara på gräs och det har inte blivit så ofta men har vunnit och placerat sej. Den andra har placerat sej men i övrigt gått rätt dåligt, dock tror jag inte det har med pappan att göra.
Båda är även trevliga vettiga ridhästar som rör sej rätt bra.

Hur har det gått för Troon-avkommor överlag?

Väldigt söt:love: Ser ut att kunna bli en vacker pålle! Ska du ha den till galopp? Var det samma som på bild i annan tråd?

Bara ett tillägg: Man kan också fundera på utländska hästar om man verkligen vill satsa, det finns de som skickar ston till England eller Frankrike och hingstar som finns där. Men det kostar förstås:crazy:

Det är ju väldigt mycket ND o mrP i en massa hingstar :cool:

Snygg bebbe! Såg att ditt sto inte är reggat i Sverige, är fölet svensktfött? Se till att du får registreringen gjord innan det blir för sent för då kostar det extra.:eek:

Snygg bebbe! Såg att ditt sto inte är reggat i Sverige, är fölet svensktfött? Se till att du får registreringen gjord innan det blir för sent för då kostar det extra.:eek:

:crazy:

Ja jag vet. Nu är det inte jag som fött upp henne. Men papper är skickade för import av stoet så fölet skall kunna svensk reggas. Pappren ligger klara för fölet i Sverige så de väntar bara på stoets papper

Nej hon skall bli ridhäst :D

Du kan väl testa henne lite först!:grin:

Vem vet, du kanske har en kanon!:D Det skadar ju inte att rida in henne som tvååring och se om hon verkar kunna galoppera. Om inte är det bara att skicka ut henne på bete. Och kan hon galoppera är det bara att öppna ett större bankkonto!:cool:

Nej jag tycker det är underbart att man föder upp fullblod till ridhästar, jag.:bow::bow:

/flash förrädaren som rider två galopphästar nu:o

Men tänk om det är en kanon som aldrig får chansen att visa vad den kan? :cool:

Om jag har fattat det rätt har dom du rider startat så det är lite skillnad mot att aldrig testa.

Det finns ju verkligen inget som säger att dom inte kan bli jättefina ridhästar också. Du nämnde själv Top Flight, har för mig att han var ganska OK som treåring. (Förutom att han var fullkomligt bindgalen! Det minns jag bättre av någon anledning :angel:)

Senast ändrad:

Ja den ena startar fortfarande emellanåt och den andra ska starta.
Mina tidigare har ju startat, det stämmer, utom en unghäst, dotter till mitt sto. Henne hade jag inga galopp-planer för:o Tyvärr fick vi ta bort henne alldeles för tidigt men hon hade blivit en underbar ridhäst:bow:

Jag själv är ju ridhästmänniska i första hand:D Men klart jag rider även träning för galopp när dom är starthästar. Lite komplicerat förhållande till galoppen:angel:

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
4 740
Senast: doppler
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 117
Senast: Barbabelle
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
677
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar