Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Tabbouleh med sesamfalafel och rostad morotsröra (och rostade körsbärstomater som inte alls passade till). Jättegott - trots att jag inte brukar gilla tabbouleh så mycket och just libanesiska smaker inte riktigt är min grej och att jag har förätit mig på falafel 😂

Alltså, gott folk, jag har kommit för att frälsa er! Idag gjorde jag en vietnamesisk(-inspirerad?) risnudelsallad som blev så himla god 🥰
Risnudlar, jordnötter, mynta, mango, tofu, dressing med chili, lime och vitlök OCH det bästa av allt: en himmelsk, himmelsk topping av krispig bananschalottenlök.

För det sista tager man en sådan lök, skivar i tunna tunna ringar, blandar med en msk majsstärkelse, och steker i massor med neutral olja tills den är gyllene. Frälsningen gäller alltså framför allt den här biten, rekommenderar verkligen.

Detta var asgott, även om det ser ut som att Grinchen spytt 😆 avokado/spenatpasta!
20221217_184009-01.webp

Vad är det gör recept? 🙂

Tyvärr inte veganskt, hade visst raderat receptet, men kör alltid på frihand:

X antal quornfileer (hade kanske 7 stycken nu) skär i kuber, marinera i soja, ingefära, vitlök, chili och timjan som du mixat ihop, gärna över natten.
Salladslök
Rödlök
Paprika
2 burkar creme bonjour kantarell
Grädde (jag tar havregrädde)
2 grönsaksbuljongtärningar

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
3
· Visningar
449
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 540
Senast: Exile
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 135
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur