Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Fick potatissallad av en kollega :love:
IMG_20200508_172321_846.webp
 
Åt middag på Surfers igår, en restaurang som lagar mat från sichuanprovinsen i kina (finns en i Visby och en i Stockholm). Så jäkla gott! Har varit där många gånger och jag blir aldrig besviken. Bäst är deras krispiga ingefärstofu i någon hoisinliknande sås samt deras Bang Bang ji zi men med tofu istället för kyckling :love:
 

Kikärtscurry

2 tetror kikärtor
2 gula lök
3 vitlöksklyftor

3-4 msk tomatpuré
Valfri mängd röd currypasta

3-4 paprikor (jag gillar röda)

⏩
En stump ingefära
Så mycket vitlök du vill
1 kruka koriander
1 burk kokos grädde
1 liten tetra kokosmjölk creamy

Dessa 4 mixar jag ihop ⬆️

⏩
Paprikapulver
Spiskummin
Gurkmeja
Valfri curry
Salt
Peppar
Chiliflakes

Fräs lök och sköljda kikärtor i puré och pasta, lägg i resten. Paprikan sist!

Den smakar olika varje gång, ibland har jag salladslök i också :) tror det var allt!
Ev. rödlök samtidigt som paprikan om du är sugen på det!
 
Kikärtscurry

2 tetror kikärtor
2 gula lök
3 vitlöksklyftor

3-4 msk tomatpuré
Valfri mängd röd currypasta

3-4 paprikor (jag gillar röda)

⏩
En stump ingefära
Så mycket vitlök du vill
1 kruka koriander
1 burk kokos grädde
1 liten tetra kokosmjölk creamy

Dessa 4 mixar jag ihop ⬆

⏩
Paprikapulver
Spiskummin
Gurkmeja
Valfri curry
Salt
Peppar
Chiliflakes

Fräs lök och sköljda kikärtor i puré och pasta, lägg i resten. Paprikan sist!

Den smakar olika varje gång, ibland har jag salladslök i också :) tror det var allt!
Ev. rödlök samtidigt som paprikan om du är sugen på det!
Tack så mycket! :love:
 
Åt middag på Surfers igår, en restaurang som lagar mat från sichuanprovinsen i kina (finns en i Visby och en i Stockholm). Så jäkla gott! Har varit där många gånger och jag blir aldrig besviken. Bäst är deras krispiga ingefärstofu i någon hoisinliknande sås samt deras Bang Bang ji zi men med tofu istället för kyckling :love:
Surfers är riktigt nice, framförallt deras drinkar (heh ^^). Tyvärr har jag hittat typ två rätter jag kan äta som jag inte reagerar på, så jag brukar undvika att äta där överhuvudtaget. :( Men allt ser väldigt gott ut!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 737
Senast: Oh_really
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 480
Senast: Badger
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 048

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp