Vad betyder det?

_Yggdrasil_

Trådstartare
Min vovva har gjort nått test som det står om på SKK hunddata under hennes namn undrar vad det är.:confused:
Nån duktig människa som vill tyda detta åt mig?

Hennes ID-nummer är 10131W
 
Sv: Vad betyder det?

jag antar att du menar under veterinärdata? CRD står för ChorioRetinal Dysplasia. detta hittade jag på ssrk's hemsida;

CRD är en missbildning i åderhinnan (choroidea) och näthinnan. Diagnosen CRD ställs bäst vid ögonlysning av unga valpar. En undersökning före 8-10 veckors ålder ger besked om huruvida en hund har CRD eller inte. Förändringen syns bättre ju yngre valpen är. Senare kan förändringen döljas bakom det blänkande skikt som gör att hundars ögon skimrar i mörker. CRD anses inte påverka synen.

vad jag har förstått så får en hund med CRD avelsförbud, men jag är inte helt säker.
 
Sv: Vad betyder det?

Nja jag menade MENTALBESKR.HUND vad det nu är som står under tävlingar på min lilla vovva
 
Sv: Vad betyder det?

Ja och vad hennes siffror betyder.
Alltså om siffrorna antyder att hon är en nervklen sak eller om hon har normala siffror... skulle hellst vilja veta vad varje siffra betyder :D Jag fattar inget
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 334
Senast: Dentaku
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 262
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp