Hovis är välutbildad och godkänd och fortsätter utbilda sig hela tiden.
Han har en kompetens utöver det vanliga och utan honom så hade inte hästen levt i dag så jag betalar mer än gärna den summan.
Precis så känner jag om min
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hovis är välutbildad och godkänd och fortsätter utbilda sig hela tiden.
Han har en kompetens utöver det vanliga och utan honom så hade inte hästen levt i dag så jag betalar mer än gärna den summan.
Ja, vad betalar ni?
Vad för typ av skoning inkl verkning?
Inkl skor osv?
Inkl resa?
Inkl moms?
Ev extra tillägg/inkl extra grejer?
Var i Sverige finns ni?
Ev rabatt?
Betalar 1100 kr.
Helskoning inkl verkning, skor, resa, moms. Skåne ingen mängdrabatt.
Betalar 600 för helskoning ink verkning och körning. Då ingår vanliga skor.
Har gått över till överrullningsskor nu, så det blir 650 istället.
Var bor du?
Det är rätt svårt att få det att gå runt vitt med 800 kr inkl moms och material. Alltså om du skor i normal omfattning och fem dagar/v. Sen om hovslagaren har många stora stall där hen kan sko X antal hästar/dag utan att behöva åka runt förändrar det lite. Men rent generellt.
Så det är snarare du som har en billig hovslagare än de andra som har dyra![]()
Ja ska vi vara ärlig med kroppen, och det ska vi väl. Så spelar det ingen roll var du bor som hovis, 750-800 kr för en skoning är inte på den vita sidan om lagen om man säger så.
Om man som kund tvivlar på det, så är det enkelt för den som kan grund mattematik att sätta sig ner och räkna baklänges. Då inser man ju snart att man främjar svart arbetskraft.
Tänkas för att det är vitt, faktura och allt
Skor kostar 22kr st för mig ännu billigare för hovisar) så 75 kr för skor sedan 8 sömmar några kronor men vi säger 300 material för att ta i.. lite bensin å så
så 500 för jobbet för 45 minuter... vem tjänar så bra för 45mn jobb? jag jobbar och sliter hårt och får inte ens 150 i timmen före skatt och jag klarar mig superbra på min lön.
Så nog är de bra betalt med 800. 1700 däremot är ockerpris!!
Hovslagaren får ju inte behålla 500 kr om det är vitt. Du måste dra bort både moms och skatt. En hovslagare har många utgifter: bil, verktyg, fortbildning, osv.
- Enligt Statistiska Centralbyråns (SCB) lönestatistik från 2007 tjänar en hovslagare i åldern 25-39 i genomsnitt 23600 kr/månad medan en hovslagare i åldern 40-64 tjänar i genomsnitt 23600 kr/månad.
[ 612 ] Djuruppfödare och djurskötare
Bedriver avel, uppfödning och skötsel av djur för t.ex. produktion av mjölk, kött, ägg m.m. Skor hästar. Sköter, dresserar eller tränar djur i djurpark, på cirkus m.m.