Vad betalar du för en ridlektion?

Sv: Vad betalar du för en ridlektion?

På ridskolan kostar det 150 kr/lektion

Sen rider jag min medryttarhäst för hopptränare och han tar 100 kr/gång 1 timme

Jag bor norr om stockholm och betalar 300 kr för ca 30-45 min dressyrlektion för privat tränare.

Rider ibland för en annan välkänd tränare, han tar 650:- för samma tid.

Rider alltid ensam på egen häst.

Kunde inte låta bli... 170:- per dag ger 5100:- i månaden. . . Som hästägare (som iofs har lyxen att ha hästen hemma) känns det helt otroligt. Man kan ha egen häst för en bråkdel av den summan.
Tror det kostade 60-70:- på min ridskoletid. Bara en reflektion om utvecklingen. . .

På ridskolan jag rider kostar en lektion (60 min inkl. upp- och avsittning) om man är +18 år 150 kr, och man är då max 10 st i gruppen. Inom gruppen kan man även komma överens om att man inte vill vara fler än 7 st och då kostar det 175 kr. Privatlektioner kostar 300 kr och man kan även få boka tid som grupp på 2-3 pers och då kostar det 200 kr (50 kr mindre på båda på privat häst). Har klagat lite över dessa priser (är dock gymnasiestuderande så jag har inte direkt nåt större inkomst..) men det känns ju rätt pinsamt nu när man ser vad vissa andra får betala :S

Detta är i Örnsköldsvik.

tror det kostar där jag rider, 145kr /45 minuter för juniorer. Då är man när gruppen är full, 1o dst :)

220kr/60min junior. Vi är elva stycken för tillfället. Växlar från 7-12st

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 237
Senast: Johanna1988
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 481
Senast: Dentaku
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 996
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ridit på min ridskola i ca 11 år och under den tiden har dom allting tjatat om hur dålig ekonomi ridskolan har. Det är en... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka