Vad behöver vi i barnrummet?

Andromedae

Trådstartare
Ja, det lär väl lösa sig i slutändan det med, men jag är lite nyfiken på vad ni har i era barnrum (för små barn då). Sängplats av något slag är väl rätt självskrivet (om nu barnet vill sova där) ... Men i övrigt?

(Ja, det kan vara så att vi flyttar till en dubbelt så stor lägenhet nästa månad och att jag vill ha ett projekt :p)

Så ... Hur ser/såg era barnrum ut?

Sv: Vad behöver vi i barnrummet?

styleroom har massor av fina bilder, kollat där? rent praktiskt behövs inget rum förrände är några år gamla.

Tack, där har jag inte tittat.

Nä, "behöver" gör de nog inte alls. Det är nog mest bara jag som vill ha något kul att göra :p

Sängplats, garderob för kläder, förvring för leksaker, en mjuk och skön matta. Det är väl grunden. Kanske ett skötbord ocksa om det inte far plats i badrummet.

Sen har mina barn (snart 4,5 och 3), ett lekbord med stolar, ett lekkök och skrivbord där dom kan sitta och rita eller leka med lera.

Vi gjorde klart vår dotters rum när hon var ca halvåret gammal och det var då hon började sova i eget rum också :)

Hon har sin spjälsäng, en byrå med kläder, en liten hylla med böcker och några leksaker i hennes höjd, en leksaksförvaringsmöbel med plastbackar i, en stor bilmatta, en liten fåtölj till henne och två hyllor högre upp på väggen med lite prydnadsseker på som hon fick i doppresent :)

Våran lilla skrutt kommer om ca fem veckor, och i barnrummet finns en spjälsäng, byrå, en mjuk matta och den gamla gästsängen. Gästsängen har alltid stått i det rummet och tyckte det kan vara praktiskt om vi får en "skrikunge". (Då får den som jobbar förhoppningsvis lite mer sömn.)
Sen står fortfarande babyskyddet, babysittern och babygymet där, men det kommer väl flyttas omkring i huset/till bilen. :)
Skötbordet står inne på toan som är vägg i vägg med barnrummet.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 864
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 077
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 387
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2024