Varför är mitt resonemang i frågan mer befängt än att som du utifrån ett fåtal studier med mycket litet urval i vetenskapliga fält som är fulla av så många osäkerheter att vi som faktiskt gör dessa studier också påpekar detta göra antaganden som att alla kvinnor attraheras av psykopater och farliga män, och att alla män därför bör bete sig som psykopater? Det är ju inte så att det finns någon vetenskap som direkt understöder dina uttalanden heller, utan du, liksom jag, måste utifrån vad vi vet argumentera för dina åsikter. Varför gör du då inte det?
Jag har heller inte sagt att det inte finns några som helst skillnader i fysiologi mellan kvinnor och män, utan bara att de inte är tillräckliga för att anta att kvinnor behöver ty sig till farliga män. Du kan ju bara se dig omkring i världen för att hitta en hel massa vältränade kvinnor som lätt skulle kunna försvara sig mot angrepp. Varför skulle det vara annorlunda i förhistorisk tid, om kvinnor då var ännu starkare i genomsnitt?
Att sexuell dimorfism (både fysisk och psykisk) skulle vara skrivet i sten för människan är en uppfattning som historiskt sett präglats väldigt mycket av 1800-talets familjeideal. Vi måste ta hänsyn till att Darwin's teorier fram i samma veva som när heteronormen (som innefattar de fasta könsroller och sexuell dimorfism som du förespråkar) var som starkast - starkare än den någonsin varit åtminstone i Europas historia, och att de arkeologiska och paleontologiska vetenskaperna har präglats av sin samtid. Det är såklart uppenbart för alla att det finns viss dimorfism mellan kvinnor och män, men att den skulle vara sexuellt driven är inte bevisat, defintivt inte till den grad du måste skriva under på för att göra sådana uttalanden som du tidigare gjort. Snarare kan vi ju, som jag redan var inne på i mitt första inlägg, se stora variationer i både fysisk, psykisk, och social attraktion mellan könen i historien och i nutid. Vi måste ta med i beräkningen att den konsensus som skapats inom paleontologi och arkeologi har drivits av 1800-talets normer som nu måste ifrågasättas - och vetenskapen slår hål på flera myter nu (
https://www.pnas.org/content/100/16/9103). Det borde du ju gilla, som är emot konsensuskultur.
Varför menar du att vi skall tvinga män att bete sig som psykopater för att en studie har visat att i en urvalsgrupp på 33 psykopater och 33 icke-psykopater så var psykopaterna initiellt mer attraktiva? Kan det inte vara så att vi lever i ett samhälle som premierar psykopater på alla plan, och att vi då istället borde förändra de normer som ger psykopater fördelar i samhället?
Varför menar du att kvinnor föredrar farliga män, såsom den som beskrevs i denna tråd innan den bröts ut? Varför drar du likhetstecken mellan psykopater och farliga män, när det långt ifrån är bara psykopater som gör kvinnor i sin närhet illa?
Och återigen, varför kan du inte svara på några av mina andra argument? Varför kan du inte förklara hur du själv tänker istället för att plocka ut det du inte gillar i mina resonemang? Varför behöver jag förklara och försvara mina åsikter, men inte du?
Det ligger ju fortfarande till så att de vetenskaper vi diskuterar nu är väldigt osäkra. Vi kan aldrig veta till 100%. Då är det ännu viktigare att vi kan underbygga våra ställningar med genomgående resonemang. Om du nu är så bergsäker på vad du tycker så borde det inte vara så svårt att i ett inlägg förklara hur du resonerar. Varför gör du inte det?