Vad är ok att göra inför barnen, och inte.

Sv: Vad är ok att göra inför barnen, och inte.

Det fanns säkert de barn vars far och mor smög ut i gröngräset eller upp på ladan när barnen hade somnat också.

I den utsträckning det tänktes på vad som kunde skrämma barnen. Vi snackar om en tid då husaga var tillåtet, och kvinnan och barnen var mannens egendom enligt lag.

• Gilla
Reactions: Sar

:bow::bow:

Jag håller med, såg ut såhär :eek: när jag läste att den enda anledningen till att inte ha sex inför barnen är att ungarna kan snacka om det sen. :eek: (igen)

Eller att 'med tanke på min egen blyghet kommer jag inte göra nåt mer inför barnen' (än tungkyssar).

Är blygheten det enda som hindrar?

Fy fasen!

Hehe - det händer att barn på dagis gör mer avancerade saker än tungkysser.
Barn utforskar sig själva och världen.

Ja, barn utforskar sexualitet, men låt dem utforska sin egen och inte föräldrarnas!

Det mår inget barn bra av.

För övrigt tycker jag att det är ok med pussar och kramar inför barnen, alltså den form av beröring som barn känner till och förhoppningsvis också får själva.

Nåt mer behöver de inte se.

• Gilla

"Ligga på varann & saka" är definitivt över gränsen.
Man ska även tänka på att barn om inte annat kan bli rädd för detta, tex att pappan gör illa mamman.
Att tungkyssas förmodar jag betyder med tunga, är nog inte så farligt, föräldrarna ska kunna visa att de tycker om varandra, sånt är bara bra för barn.

"Ligger på varandra och skakar"? Lågstadienarn? Är inte lågstadiebarn i dag mer allmänbildade än så?! :p Jag visste då hur vuxna gjorde barn när jag var 5 år. Till mina föräldrars stora förvåning. Tacka vet jag dagis, har aldrig lärt mig så mycket som där. :D

Jag tycker att det är olämpligt att ha sex framför barn, då barn kan ha svårt att förstå vad som händer, men att kyssas och ta på varandra tycker jag absolut inte att det är någor fel med. Tvärtom.

• Gilla
Reactions: ptr

Om barnen råkar knata in under tiden, det är en sak, men att medvetet ha sex med barnen närvarande, det är INTE ok i min mening.

• Gilla
Reactions: ptr

Om barnen råkar knata in under tiden, det är en sak, men att medvetet ha sex med barnen närvarande, det är INTE ok i min mening.

Och det tror jag att det är det som avses i tråden, det menar jag iaf. Att händer det så händer det. Tror ingen, vid sina sinnens fulla bruk, skulle utsätta sina barn för ditt sistnämnda alternativ.

Ja, barn utforskar sexualitet, men låt dem utforska sin egen och inte föräldrarnas!
Sedan var Theras bra där. En förlängning på det jag skrev i mitt första inlägg. Anledningen till att jag tog upp det var att jag råkat ut för det. Min son (visserligen i skolåldern) ville vara lika kärvänlig som pappa. Men iofs så fick vi oss ett bra snack om hur man gör och vad man inte gör.

Självklart inget sex i närheten av barn! Det skulle vilken barnpsykolog som helst skriva under på... eller pedagog också för den delen.

• Gilla

:crazy:

Om inte, kan du sätta dig in i de olika stadierna av hjälplöshet när mamma ligger och har ont och kvider, pappa våldför sig på mamma och allt eskalerar precis som det gör i bråk och sen bara somnar dom eller går vidare in i ett annat rum och gör samma sak där.

WHAT? :confused: Så är det inte när jag och min partner har sex ...

Men jag tycker överlag att man ska undvika att ha sex inför barn, precis som jag tycker att man inte ska vara full inför sina barn och andra "vuxna-saker" som barn ska "skyddas" från.

WHAT? :confused: Så är det inte när jag och min partner har sex ...

Men jag tycker överlag att man ska undvika att ha sex inför barn, precis som jag tycker att man inte ska vara full inför sina barn och andra "vuxna-saker" som barn ska "skyddas" från.

Även om vi själva inte uppfattar det så kan barn mycket väl uppfatta en sexuell akt på det viset. Hur ska de förstå att ljuden mamma/pappa får ur sig är njutfulla och inte beror på smärta? Hela situationen kan vara väldigt förvirrande för barn och visst kan de missta en sexakt för att mamma och pappa gör illa varandra. Beroende på ålder då.

Men var går gränsen för vad man "visar upp" för sina barn?

Vi pussas och kramas inför barnen. Jag minns att jag blev glad när jag såg mina föräldrar göra det. Det känns naturligt för oss att visa vår kärlek för våra barn på det sättet.

Men allt intimare än det, hångel, smek, sex osv det sker när barnen sover eller inte är hemma. Jag har jättesvårt för att slappna av och tappar direkt om något av barnen vaknar eller skulle vara i närheten. Min sambo inbjuder ibland till lite gos när barnen är vakna, i rummet bredvid, men det funkar inte alls.

Vi är väldigt öppna och naturliga när det gäller nakenhet osv. Men när det kommer till vårt samliv så är det vårt och inget jag medvetet vill visa barnen.

Däremot är det inget som jag tycker är jobbigt att prata om och jag lägger ingen negativ värdering i hur andra gör. Men när jag har sex så är det mellan mig och sambon och ingen annan. :D

/Timsetim

*KL*

Vi får inte ens pussas och kramas för vår 2 åring för bara hon får krama mamma ;)

Men vi skulle inte heller göra mer än lätta pussar och vanliga kramar framför våra barn.

Pussas, kramas och små'retas' med kläderna på är OK.
T.ex mamma nyper pappa i rumpan. :angel::D
Det tycker jag är bra att barnen får växa upp med då det blir en glad stämning och barnen får en bekräftelse på att deras föräldrar har det bra och faktiskt är lyckliga med varandra.
Och en lekfull stämning inbjuder till skratt.

Allt utan kläder och ALLT som kan räknas till sex, sker utan syn för barn i det här huset.
Det är privat och endast för vuxna.
Inget för små barnögon.
(Det är ju faktiskt 18-årsgräns på vuxetmaterial :angel::D)

Senast ändrad:

Pussa, krama och lite nyp i rumpan tycker jag är okej.

Än så länge sover vår dotter i vårt sovrum så när hon är hemma blir det smygsex. (alltså vi har sex i vår säng under täcket! men väldigt tyst och lugnt för att inte väcka)

Barn ska inte behöva se sex. Men OM de skulle råka komma på en så får man väl helt enkelt antingen förklara vad man håller på med eller så får man fejka en skojj brottningsmatch. Tror felet uppstår om man som förälder blir helt upprörd när barnet kommer in. Bättre att ta det lugnt och skratta och busa istället. Så tänker iallafall vi lösa det!

kl

jag kom på mina föräldrar ha sex när jag var mindre..
jag önskar verkligen att jag aldrig gjort det, det har lett till ångest och illamående många gånger.

och det från att "bara" ha kommit på dem, hade ju fått men för livet om dom haft det "öppet" framför mig

vet också barn som vart med om att föräldrarna inte varit försiktiga nog, och det har dom INTE uppskattat

Även om vi själva inte uppfattar det så kan barn mycket väl uppfatta en sexuell akt på det viset. Hur ska de förstå att ljuden mamma/pappa får ur sig är njutfulla och inte beror på smärta? Hela situationen kan vara väldigt förvirrande för barn och visst kan de missta en sexakt för att mamma och pappa gör illa varandra. Beroende på ålder då.

Precis så.

Det var ur ett barns perspektiv, precis så som du förstått det.

Mina föräldrar har alltid tungkyssts, kramats och pussats i min och mina syskons närvaro. Men inte mer än så.

Jag som växte upp med föräldrar som konstant bråkade (iaf tills de skilde sig) pussar (med och utan tunga) min man när vårt barn är i samma rum. Säkert betydligt trevligare än att få ont i magen av bråkande föräldrar...

Nu tycker inte jag heller att man ska ha sex framför barnen (hur kommer man ens på tanken) men hur små tror ni barn ska vara idag för att inte veta vad sex är? Jag fick förklara rätt ingående varför jag inte har några barn när min sambos brorsbarn började fråga. Han är tre.
Sen kan barnen självklart bli traumatiserade av att se sånt men knappast för att de tror att pappa gör illa mamma.

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 217
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 661
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar