Vad är midsommar för dig?

Skorpion76

Trådstartare
Det här tycker jag är sådant som hör midsommarfirandet till:
  • Dans och lek runt midsommarstången
  • Sill och potatis
  • Nubbe även om jag gärna hoppar nubben själv
  • Bastu med björkris
  • Klättra över sju gärdesgårdar och plocka en blomma mellan varje hopp
Vad tycker du? Vad är midsommar för dig?*
Pethead

Midsommar är och förblir 21 juni (Sommarsolståndet/ St. Hans med bålet att att brinna häxorna på ). Att lägga "Midsommar" till närmaste helg (med 3 dagar fylla) efter riktiga sommarsolstånd är kun ett svenskt påhitt.

När jag var liten så var vi alltid hos grannarna, klädde stången och reste den, åt god mat och dansade runt stången tillsammmans med alla barn i byn.
Numera gör vi inget särskilt. Har grejat på hemma. Var sugen på jordgubbar men de är ju billigare efter midsommar så då äter jag massor istället :p

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 246
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 258
Senast: Acto
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 218
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix