vad är han för ras?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare piggelin
  • Startdatum Startdatum
P

piggelin

hejsan alla där ute. jag har köpt mig en himla trevlig häst, fick höra när ja köpte honom att han var en kwpn tp, men det är ju typ ett vanligt halvblod och min kille ser inte ut som ett vanligt halvblod. han är idag 3 år och ca 155 cm i mank ligger nog lite efter i växten skulle ja tro, va tunn när ja fick honom. han är svett fux med sån konkav näsa (som buktar ut) vita strumpor, härligt steg med högre benlyft, lite kortare i ryggen skulle ja säga att han är, väldigt reslig. någon som har en aning, har inga papper, kanske är han korsning men vad är han korsad med, va en tjej som förklara för mig via tel hur min häst såg ut exakt nästan och sa sen en ras, självklart har jag glömt va hon sa. kom gärna med förslag vad det kan vara :laugh:

Sv: vad är han för ras?!

Låter som en holländsk körhäst, d v s körvarianten av kwpn som heter något som börjar på tu men jag kommer inte ihåg resten.

De är oftare kortare i ryggen än halvblod, har höga knälyft, och en rygg som är stilla när de rör sig.

Tycker också att det låter som en holländsk körhäst. Det kan bli trevliga ridhästar av dem också, en som just nu tävlar med goda resultat i PSG här i USA är Lauren Spriesers häst Victorius. Han ser ut så här - liknar han din?

hejdu, låter som att det kan vara franskt blod i honom, eftersom dem också oftast har utåtbuktande(stavning) nosrygg. Min medryttarhäst har sån och han är vbl :)
kolla på lite frasnka raser så kankse du kommer på va denna tjej sa för ras :)

Det är helt klart körvarianten av KWPN som heter Tuigparden. Om du går in på dressyrforumet och söker på Cettan hittar du bilder på hennes fina Leo som ser ut exakt som du beskriver:). Leo går St Georg och är just en tuigparden.

som andra sagt.. KWPN Tuigparden eller Dutch Harness Horse?

har en bild nu på min profil sida, finns även en film på honom på youtube.se sök på heineken i paddocken. han har inte alls så höga benlyft som dom hästarna på sidan. han är ju troligen korsning. men då kanske han är kwpn, fick höra en annan ras som sagt men vem vet. får ni mer ledtrådar av bilderna och filmen så säg till =)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Gnägg Det kan väl inte bara vara jag som råkat ut för att min häst blivit tagen för att vara en annan ras än vad han (den) egentligen är? :D...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
26 729
Senast: Bobloblaw
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 336
Senast: kolblakkur
·
Småbarn De här skrev jag för flera år sedan för att sammanfatta en vanlig dag på jobbet. Mellis är över och 9-10 barn i åldrarna 3-5 år ska ut...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 895
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka