Oj, de där egna hyllorna märkta med namn, har ni fått det att funka bra? Hos oss har det varit hopplöst. Kläder försvinner iväg på fel barn ändå, hittas i bästa fall i kvarglömt-lådor eller andra barns hyllor. När 2 par väntar försvunnit på en vecka (märkta såklart) i vintras blev jag irriterad och sa ifrån. Då fick de snällt leta fram dem för jag kunde inte hitta dem någonstans i gömmorna och jag vägrar gå och köpa flera par nya vantar i veckan.
Kläder försvinner definitivt, men det drabbar föräldrarna mer än personalen - på morgonen ser föräldrarna till att allt finns på barnets plats, så när barnen ska gå ut på dagen så är det lätt för personalen att hitta. Sen kommer barnen in igen, och då försvinner saker och hamnar på fel plats, men det drabbar ju inte personalen så mycket, utan det är föräldrarna som får leta när man ska gå hem för dagen. Men visst, allt utom jackor och overaller försvinner - hittills har vi blivit av med överdragsbyxor, mössor, gummistövlar, byxor, tröjor, och massor med vantar och strumpor. De hamnar på någon annans plats, och sen tar någon annan förälder hem det och tror att det är deras.