Vad är er syn på otrohet?

Visst. Svårigheten är, som flera påpekat, att det har antagligen hänt ganska mycket innan det kommer till otroheten. Det är få som två månader in i sin relation när de ligger och skriver varandras namn med nutella på magarna och pratar bebisspråk med en samlagsintensitet på 6 ggr/dygn som tänker "Jodå, det här är jag beredd att riskera för att ligga med en kollega!"

Så förändringarna sker långsamt och ofta utan den andres vetskap/insikt. Sen att det ofta heter "det bara hände!" och klassikern "man kan inte styra sina känslor" ändrar inte på det faktum att det är handlingar och nya förutsättningar som gör att det sker.
Impulskontroll... någon?

:confused:

Då sitter man ner med denne och pratar om det, om denne är ok med att man ligger med andra kör på bara fritt fram!
Men om denne inte är ok med det så får man välja.
Men alltså. Ska man ringa från den där konferensen lite lagom småfull och kolla läget?
Jag skulle ju föredra att min partner i så fall hade sex om det var "oundvikligt", och sen skämdes lite lagom men höll käften.
Är det en engångshändelse vill jag faktiskt inte veta. Jag trivs i min relation, kom inte här och lätta samvetet för att må bättre så JAG mår dåligt.

Fast om man nu var ihop med någon som tycker som du, då är ju det du själv skriver att STARKT argument MOT att berätta om eventuella snedsteg. Berättar man sådant för dig, äventyrar man ju förhållandet. Vill man fortsätta tillsammans med dig är ju det enda möjliga att tiga.
Kokar man ner den här tråden så ska man alltså först noggrant komma överens kring det där med otrohet, sedan ha familjeråd om en konkret otrohet när den börjar närma sig, därefter sms:a partnern strax innan man hoppar i säng och till slut noggrant informera även i efterhand.

Det kanske är detta som är att PRATA med varann? Fast till vilken nytta kan man ju undra, förhållandet ska ju vara över så fort elefanten kommer in i rummet.

Jag kan dock ha fattat tråden fel, man ska ju inte märka ord. Skriver någon t ex "otrohet är något av det värsta man kan göra mot en annan människa" så kan det lika gärna handla om "faaaan, skidbacke på osten nu igen!".

Alltså... Som trötta småbarnsföräldrar som kämpar för att få ihop vardagen är vi överens om att det blir alldeles för lite ligga. Skulle min man åka bort, sova en natt på hotell OCH dessutom ligga. Fan vad arg jag skulle bli. Och veta att jag själv slitit hela kvällen med mat, disk och få barnen i säng :cautious: Dubbelfusk liksom. Då hade jag verkligen krävt några egna hotellnätter.
Exakt. När ska man ha ens ha TID till att vara otrogen? För mig är inte otrohet hela världen däremot andra saker är värre för mig, t ex om min partner skulle börja behandla våra barn illa eller inte ställa upp för mig som jag förväntar mig. Jag tycker inte att otrohet är så värst dramatiskt faktiskt.

Kokar man ner den här tråden så ska man alltså först noggrant komma överens kring det där med otrohet, sedan ha familjeråd om en konkret otrohet när den börjar närma sig, därefter sms:a partnern strax innan man hoppar i säng och till slut noggrant informera även i efterhand.

Det kanske är detta som är att PRATA med varann? Fast till vilken nytta kan man ju undra, förhållandet ska ju vara över så fort elefanten kommer in i rummet.

Jag kan dock ha fattat tråden fel, man ska ju inte märka ord. Skriver någon t ex "otrohet är något av det värsta man kan göra mot en annan människa" så kan det lika gärna handla om "faaaan, skidbacke på osten nu igen!".
Nej. Det är att "jobba på relationen" fattar du väl!

Jag såg första säsongen av Doktor Foster på Nelflix
Den va rätt bra och visar hur det kan kännas att bli bedragen

Jag förstår inte hur ni kan säga att man inte vill veta. Hade ni inte velat veta om partnern hade varit på travet igen fast ni kommit överrens om nått annat? Hade ni inte velat veta om denna köpt kläder för tusen talas kronor? Jag säger inte att ens partnerns är ens slav, men någonstans måste väl er gräns gå? Jag har svårt och tro att ni applåderar av glädje när ni får reda på av en kompis att er sambo knullar någon annan varje fredag när du har hoppträning m hästen.

Jag vill inte veta, eftersom det inte rör mig. Om min man spelar bort våra gemensamma pengar på travet vill jag veta. Om min man spelar bort sina egna pengar (vi har halvgemensam ekonomi) så har jag inget behov av att veta, han får göra precis som han vill med sina pengar. Om min man använder sina egna pengar till knark eller horor vill jag veta, för det är kriminellt. Om han använder sina pengar till att köpa drinkar till en snygg tjej så behöver jag inte veta. Är min man otrogen vid enstaka tillfällen vill jag inte veta, för det påverkar inte mig så länge jag inte vet. Om min man har ett förhållande vid sidan av kommer det att påverka vår familj, tidsmässigt om inte annat, så då vill jag veta.

Knulla varje fredag räknar jag som ett förhållande vid sidan av = inte ok. Knulla en gång, på fyllan, av nyfikenhet, whatever = ok. Fast skulle bli arg att han skötte det så slarvigt att kompisen visste… Om det nu inte var kompisen han knullat förstås, då är det kompisen som ska ge f-n i att berätta.

Ja, jag kan inte se annat än att de här uttalade KRAVEN på att man ska PRATA, undergräver sitt eget syfte. Jag skulle aldrig klara av att vara ärligt öppen inför sådana krav om jag nu hade klantat mig på något sätt. Jag sätter stort värde vid att samtal inom relationen inte är som polisförhör.

Ja, jag kan inte se annat än att de här uttalade KRAVEN på att man ska PRATA, undergräver sitt eget syfte. Jag skulle aldrig klara av att vara ärligt öppen inför sådana krav om jag nu hade klantat mig på något sätt. Jag sätter stort värde vid att samtal inom relationen inte är som polisförhör.
Det kallas komunikation...
Väldigt användbart många gånger

Eeh. Kommunikation är för mig nåt annat.
Att berätta att man hoppat i säng med nån annan gör man väl mest för att lätta sitt eget samvete, inte av omsorg om någon annan?
De som kräver att få veta, vilket ju verkar vara en och annan i tråden, verkar ju tänka sig att det är av omsorg om den bedragna som partner ska berätta. Eftersom partner därvid löper stor risk att bli dumpad, eller allra minst få en rejäl relationskris på halsen, har jag all förståelse för om hen håller tyst för sin egen skull. Indirekt är det väl även för den krävande partnerns skull - jag menar, vem vill dumpa och relationskrisa om det går att undvika?

Senast ändrad:
Enda anledningen till att jag skulle vilja veta är om partnern dragit på sig något skit i form av könssjukdom annars är jag nog helst lycklig ovetande om eventuella snedsteg. Vad jag vet har jag inte blivit bedragen utom möjligen en gång som jag misstänker, men bryr mig egentligen inte. Jag har både varit otrogen och varit den andra kvinnan.

Eeh. Kommunikation är för mig nåt annat.
Att berätta att man hoppat i säng med nån annan gör man väl mest för att lätta sitt eget samvete, inte av omsorg om någon annan?
Det har gått för långt i brist på komunikation om det leder till att någon är otrogen
Om en person vill ha fler sexpartners så ska en ju leva i en polyrelation

OM jag någon gång skulle vara otrogen, då skulle jag berätta det. Då kan jag säga förlåt och sambon kan själv avgöra om han vill fortsätta relationen
Att inte säga något om otroheten, då lever en med en lögn. Som knappast gynnar komunikationen på sikt

Se Doktor Foster, den är bra

Det har gått för långt i brist på komunikation om det leder till att någon är otrogen
Om en person vill ha fler sexpartners så ska en ju leva i en polyrelation

OM jag någon gång skulle vara otrogen, då skulle jag berätta det. Då kan jag säga förlåt och sambon kan själv avgöra om han vill fortsätta relationen
Att inte säga något om otroheten, då lever en med en lögn. Som knappast gynnar komunikationen på sikt

Se Doktor Foster, den är bra

Lever vi inte med massa smålögner?
Det finns ju de som läser varandras post och mail, men de flesta av oss har massa små hemligheter av olika vikt. Allt från hur mycket godis vi äter till hur många vi haft sex med.

Har tänkt några vändor till.

Att otrohet är något av det värsta man kan vara med om håller jag inte med om. Det är betydligt värre att bli våldtagen. Det är betydligt värre att bli slagen. Det är betydligt värre att få en otrevlig kronisk diagnos som med största sannolikhet kommer att förkorta ens liv och medföra vissa begränsningar av det. Otrohet känns litegrann som piss i havet i jämförelse.

Världen behöver mer kärlek, inte mindre. Nu ska jag inte säga att kåtslag nödvändigtvis betyder att man är kär ;) men det är iaf starka positiva känslor.

Jag skulle inte bli glad om särbon ljög för mig (förutom om jag är så dum att jag frågar "Ser jag smal ut i den här?" :angel: ;)) men när det gäller otrohet är jag inte intresserad av att veta. Gav det honom en kick så varför inte? Skulle han inte vilja fortsätta vara ihop med mig efter en ev otrohet skulle jag bli enormt ledsen och förkrossad men det är ju för att jag älskar honom och vill vara med honom, inte pga otroheten.

Klart det finns mycket värre saker än otrohet. Det är inte enbart sexet i sig som är problemet, det är sveket och lögnen. Jag tycker det är ett jättestort svek, om man har en relation där man har lovat varann troskap. (Har man inte det är det givetvis en helt annan sak, då är det ju inte ens otrohet eftersom det inte finns något troskapslöfte att bryta, så diskussionen om öppna förhållanden hör inte hit.)
Det är mänskligt att begå misstag sägs det, men om den otrogna i tillägg ljuger om det och har ett dubbeltliv med andra kvinnor bakom ens rygg är det ett dubbelt svek. Sanningen brukar komma fram till slut...

Hur orkar ni vara i en relation utan ärlighet, där det är okej att göra vad som helst bara ens partner inte får reda på det? Hur kan ni lita på en partner som är otrogen, ljuger och inte ens ångrar sig eller ber om ursäkt för det? Det låter hemskt. Jag förstår verkligen inte hur någon orkar leva så, då hade jag hellre varit singel resten av livet. :(

Senast ändrad:
Klart det finns mycket värre saker än otrohet. Det är inte sexet i sig som är problemet, det är sveket och lögnen. Jag tycker det är ett jättestort svek, om man har en relation där man har lovat varann troskap. (Har man inte det är det givetvis en helt annan sak, då är det ju inte ens otrohet eftersom det inte finns något troskapslöfte att bryta, så diskussionen om öppna förhållanden hör inte hit.)
Det är mänskligt att begå misstag sägs det, men om den otrogna i tillägg ljuger om det och har ett dubbeltliv med andra kvinnor bakom ens rygg är det ett dubbelt svek. Sanningen brukar komma fram till slut...

Hur orkar ni vara i en relation utan ärlighet, där det är okej att göra vad som helst bara ens partner inte får reda på det? Hur kan ni lita på en partner som är otrogen, ljuger och inte ens ångrar sig eller ber om ursäkt för det? Det låter hemskt. Jag förstår verkligen inte hur någon orkar leva så, då hade jag hellre varit singel resten av livet. :(

Instämmer.
Förstår inte att man kan säga jag vill veta om jag risker att få könssjukdomar, annars är det inte min ensak.
Snacka om att försöka bygga upp en fasad av att allt ska vara så jävla bra och sen på nätet måla upp att man är så jäkla pk...

Enda anledningen till att jag skulle vilja veta är om partnern dragit på sig något skit i form av könssjukdom annars är jag nog helst lycklig ovetande om eventuella snedsteg. Vad jag vet har jag inte blivit bedragen utom möjligen en gång som jag misstänker, men bryr mig egentligen inte. Jag har både varit otrogen och varit den andra kvinnan.
När det gäller std så finns det lagstiftning kring hur det hanteras.

KL
För många år sedan hade jag ett långvarigt förhållande med en gift man. Han drog på sig gonorré med ett ONS. Blev lite rörigt, hans fru blev inte så glad. Innan jag fick veta hade jag legat med mitt ex vars dåvarande sambo inte uppskattade situationen.
Ingen av oss visste innan frun sökte för underlivsbesvär. Det blev många telefonsamtal...

Lever vi inte med massa smålögner?
Det finns ju de som läser varandras post och mail, men de flesta av oss har massa små hemligheter av olika vikt. Allt från hur mycket godis vi äter till hur många vi haft sex med.
Vi säger väl inte att man ska redovisa varenda jävla grej. Det handlar väl om att vara ärlig?! Frågar min partner mig hur mycket godis jah har ätit så ska jag väl svara på det?

Vet inte vad ni lever i för värld men både jag och min sambo öppnar varandras post, läser sms osv. Inte i hemlighet utan för att vi har inget att dölja för varandra. Vi pratar oxå med varandra. Vi har gemensam ekonomi därför är räkningen ifrån ok lika intressant för mig som för honom även om den kommer i hand namn.

Instämmer.
Förstår inte att man kan säga jag vill veta om jag risker att få könssjukdomar, annars är det inte min ensak.
Snacka om att försöka bygga upp en fasad av att allt ska vara så jävla bra och sen på nätet måla upp att man är så jäkla pk...
Pratar du om dig själv? Vad har PK med saken att göra?

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
S
Relationer Jag har vart ihop med min kille i ca 3 månader. Jag är 23 och han är 30, alltså lite åldersskillnad. Han har vart singel länge och bara...
2
Svar
34
· Visningar
9 482
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 058
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10