Jag har ärligt talat inte orkat läsa mer än de första inläggen.
Otrohet tycker jag är bland det värsta man kan göra mot någon man älskar och förhållandet i grund och botten är bra och personen i fråga har respekt och en bra människosyn.
Otrohet är ett svek. Otrohet behöver inte betyda att personen som är otrogen är en dålig människa men kanske gör ett dåligt val. För otrohet är ett VAL man gör. Det händer bara inte. Du får känslor för en person eller blir kåt. Hur du agerar i den situationen är upp till dig och hur du väljer att gå vidare/agera på det.
Om min partner skulle vara otrogen är det tack och hej. utan att tveka.
Är det jag som funderar på att vara otrogen/hamnar i den sitsen så får man rannsaka sig själv/sitt förhållande.
Jag anser att man avslutar det man har innan man går in i ett nytt.
Detta är hur jag resonerar. Jag har inga barn och kommer aldrig behöva ta hänsyn till barn i ett förhållande. Vilket jag tror kan underlätta en hel del när det handlar om till att bryta upp och gå vidare.
Jag hade tyckt det var värre om min man slog mig än var otrogen.
Men i läget vi befinner oss nu hade det verkligen varit som att pissa på mig om han var otrogen.
I år är det jag som drar det tyngsta lasset hemma. Nä humöret är inte alltid på topp och skulle tacken för att jag gör detta för honom vara att han var ute och kuckilurade hade jag blivit galen.
(För vän av ordning så var han hemma för min skull förra året...)