Vad är er syn på otrohet?

Kan vi sätta stopp nu för det här sidospåret? Även om Buke tillåter en hel del ivägsvajande till skillnad från många andra forum så tycker jag det finns gränser.
Mandalaki formulerade det väldigt väl:

Folk som lämnar ut sig om svåra och personliga saker ska inte behöva se tråden fara omkring på olika delar av forumet.

Återgå gärna till att diskutera er syn på otrohet.

LenaH, moderator

För att svara på ursprungsfrågan, "vad är din syn på otrohet" så tycker jag generellt att svaret kan skilja sig väldigt mycket beroende på vem man är tillsammans med, vilken ålder man är i och vilken livsstil man har just då.

Jag har aldrig gjort upp något "avtal" angående exklusivitet eller öppet förhållande.
Jag har nog mer tagit för givet att är man tillsammans så ingår det att man är trogen.
Generellt sett tycker jag att det är svårt att moralisera och vara generell. Varje relation är unik, tycker jag.
Sen har jag haft flera relationer där vi bara träffades för sex, alltså kk och då har jag inte brytt mig om att bara ha en i taget. Antar att det kallas för ett öppet förhållande, men att jag (vi) inte definierat det.

När jag var yngre (före 30 och ner) var jag generellt sett ganska stökig på den punkten. Jag var otrogen, ja ett par gånger. :o Många gånger! :o:o

Idag, om jag skulle ha någon vid sidan om, så skulle jag ska sköta det lite snyggt, dvs inte ha någon affär med någon man jobbar med eller vars tjej är ens kompis eller arbetskamrat och inte heller ens tjejkompis killkompis som min kompis är hemligt kär i.
Alla dom sakerna lyckades jag pricka in under min "vilda" ungdom. :angel: :o
Ofta flera punkter med en och samma kille, dvs min arbetskamrat som var tillsammans med min vännina som också jobbade på samma jobb osv, osv. :idea:
Klamydia fick jag också och min dåvarande sambo med för den delen. :crazy:
Det var svårt att snacka bort den biten, liksom. Så åtminstone en otrohet visste han om, men jag vet inte om han misstänkte fler.
Det är inget jag är stolt över idag. Tvärtom skäms jag ganska mycket för att jag gjorde som jag gjorde. :o :( Killen var schysst, han älskade mig och han var fantastisk i sängen. :love: Han förtjänade bättre helt enkelt.

När det gäller min nuvarande sambo så har jag varit trogen sedan vi träffades för ca 15 år sedan.
Jag har inte känt något behov av att träffa andra men skulle jag göra det skulle jag faktiskt inte tveka en sekund.
Jag får ingen bekräftelse överhuvudtaget av min sambo (ja, jag ska lämna honom) så en sexig älskare skulle verkligen sitta fint. :d

Tyvärr är jag inte så bekväm med min kropp efter två barn och rätt mycket övervikt.
Sen är jag för trött och för deppig, men jag tror att skulle jag träffa någon enbart för sex så skulle jag bli en mycket gladare person. :)
Jag vet inte hur man gör heller nu för tiden. Var hittar man män om man bara vill ligga?

Jag är inte intresserad av en ny relation överhuvud taget. :cautious:
Helt ärligt så överväger jag starkt att om jag någon gång skulle bli ihop med någon ny person så skulle jag starkt överväga att träffa en kvinna. Kan man göra så?
Jag har aldrig testat och inte direkt känt någon attraktion åt det hållet, men jag tänker, varför inte. :up:
Om jag lämnade min nuvarande relation vilket för tillfället inte är aktuellt alls, men då skulle jag också vilja leva tillsammans med en annan kvinna, helt klart. Jag har aldrig definierat mig som bisexuell egentligen men är bara så pissless på män.

Om jag lämnade min nuvarande relation vilket för tillfället inte är aktuellt alls, men då skulle jag också vilja leva tillsammans med en annan kvinna, helt klart. Jag har aldrig definierat mig som bisexuell egentligen men är bara så pissless på män.

Jag och en vän diskuterade en gång lösningen "frånskilda kvinnor som lever tillsammans under småbarnsåren". Vi gillade tanken.
Jag skulle lätt kunna bo med en kvinnlig vän, så länge vi har privata ytor. Så vill jag i och för sig ha det nu med:D

@Hyacinth åh jag skulle lätt kunna tänka mig att bo så. Jag blir seriöst deprimerad om jag inte får umgås tillräckligt med människor (känner mig superlåg nu bara för att jag varit hemma två dagar från jobbet = håller på att bli tokig) och jag har aldrig varit så nöjd med ett boende som när jag hade två vänner boendes bokstavligt talat en meter från mig. Vi kunde ha dörrarna öppna om vi ville och prata från våra olika lägenheter :D. Men så kunde man liksom stänga dörren och vara helt i fred också om man ville det. Lycka liksom.

Så ja. Om Hosey nån gång fattar vilken trist typ egentligen är och dumpar så mig kommer jag definitivt flytta in i kollektiv* :D.

* har dock en idé om att folk som faktiskt bor i kollektiv är typen av människor jag inte skulle gilla? får klura vidare!

@Hyacinth åh jag skulle lätt kunna tänka mig att bo så. Jag blir seriöst deprimerad om jag inte får umgås tillräckligt med människor (känner mig superlåg nu bara för att jag varit hemma två dagar från jobbet = håller på att bli tokig) och jag har aldrig varit så nöjd med ett boende som när jag hade två vänner boendes bokstavligt talat en meter från mig. Vi kunde ha dörrarna öppna om vi ville och prata från våra olika lägenheter :D. Men så kunde man liksom stänga dörren och vara helt i fred också om man ville det. Lycka liksom.

Så ja. Om Hosey nån gång fattar vilken trist typ egentligen är och dumpar så mig kommer jag definitivt flytta in i kollektiv* :D.

* har dock en idé om att folk som faktiskt bor i kollektiv är typen av människor jag inte skulle gilla? får klura vidare!
Åhå ett bukekollektiv tror jag men en massa kul typer. Jag är definitivt på.

Jag vill INTE ha ett kollektiv som jag inbillar mig att det är :D. Linser, skitiga kök och möten:D men vin, middagar och musikaler. Jag gillar mina vänner men har lätt för att isolera mig. Har också bott vägg-i-vägg med vänner, det var fantastiskt. Bodde även med goda vänner i nåt kollektivliknande ett par år, det var fabulöst.

Du inser att ni borde flytta till Gävle va:D?

@Hyacinth Ja, jag vill INTE ha linser eller diskscheman :D. Däremot - läggan bredvid så man har sitt eget och så hänger man och har vinkvällar och kan umgås och prata när man vill och laga mat tillsammans när man känner för det och så bakishäng på söndagar. Åh.
Jag gillar också den tanken! Framförallt om det liksom är som några lägenheter i en så att säga - så att det finns ett naturligt allrum mitt i där alla som vill kan samlas med ingång till separata lägenheter (samt att det ska gå å nå sina lägenheter även utan att behöva gå igenom om en inte vill träffa folk). Typ som ett långtidsboende liksom :D

@Killaloe Perfekt! Set it up! :D

Alltså åååh som jag saknar att bo så nära vänner. Det var verkligen det bästa nånsin.
Bukeinsamlig och köpa herrgård kanske? :angel: :D

Jag tyckte också det var himla fint att ha det så när jag pluggade, det enda som var så otroligt jäkla jobbigt var när det tog slut mellan mig och mitt ex och vi bodde grannar :grin: Det blev väldigt mycket dokusåpa över det hela med, mestadels hans, vänner runtomkring i samma korridor :crazy:

Bukeinsamlig och köpa herrgård kanske? :angel: :D
JA!
Jag tyckte också det var himla fint att ha det så när jag pluggade, det enda som var så otroligt jäkla jobbigt var när det tog slut mellan mig och mitt ex och vi bodde grannar :grin:
Haha nej men gud så hemskt! Vi får helt enkelt låta bli att bli tillsammans med någon som bor på herrgården :D :up:.

[Sorry för OT! Nu kan tråden återgå till att basha alla som har annan syn än en själv på otrohet :D]

Jag och en vän diskuterade en gång lösningen "frånskilda kvinnor som lever tillsammans under småbarnsåren". Vi gillade tanken.
Jag skulle lätt kunna bo med en kvinnlig vän, så länge vi har privata ytor. Så vill jag i och för sig ha det nu med:D
Haha! Är du vän med en släkting till mig? Släktingen i fråga är separerad med småbarn och vill inte ha nytt förhållande men nämnde just den idén.

Haha nej men gud så hemskt! Vi får helt enkelt låta bli att bli tillsammans med någon som bor på herrgården :D :up:.

[Sorry för OT! Nu kan tråden återgå till att basha alla som har annan syn än en själv på otrohet :D]
Det skulle ju iofs kunna bli typ ett experiment och som någon form av omvänd bachelor. Tänk så mycket bra material vi skulle kunna bidra med till tråden om ev otrohet och relationer :D

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 833
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
S
Relationer Jag har vart ihop med min kille i ca 3 månader. Jag är 23 och han är 30, alltså lite åldersskillnad. Han har vart singel länge och bara...
2
Svar
34
· Visningar
9 482
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 058
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka