Vad är er syn på otrohet?

Varför inte för bådas skull?
För att det är totalt irrelevant i ett sånt läge. Man lämnar för sin egen skull, ingen annans. Om vi vänder på det, om han skulle må bättre av att hon stannade, är det något hon borde ta med i tankarna vid beslutsfattandet och därmed överväga att stanna?

För mig är svaret ett självklart nej, och därför ska det inte ha betydelse åt andra hållet heller.

För att det är totalt irrelevant i ett sånt läge. Man lämnar för sin egen skull, ingen annans. Om vi vänder på det, om han skulle må bättre av att hon stannade, är det något hon borde ta med i tankarna vid beslutsfattandet och därmed överväga att stanna?

För mig är svaret ett självklart nej, och därför ska det inte ha betydelse åt andra hållet heller.
Om jag visste att min sambo skulle må bättre och ha ett bättre liv utan mig
Då hade jag lämnat honom

Jag såg en film för ett tag sen där kvinnan blev totalförlamad och behövde hjälp 24/7
Hon valde att skilja sig, av hänsyn till sin (aktiva) man, hon ville att han skulle ett friare ( bättre) liv utan henne som en "börda"
Jag kan förså hur hon tänkte.

Om jag visste att min sambo skulle må bättre och ha ett bättre liv utan mig
Då hade jag lämnat honom

Jag såg en film för ett tag sen där kvinnan blev totalförlamad och behövde hjälp 24/7
Hon valde att skilja sig, av hänsyn till sin (aktiva) man, hon ville att han skulle ett friare ( bättre) liv utan henne som en "börda"
Jag kan förså hur hon tänkte.
Riktigt den situationen har inte vi, så att säga.
Du kanske borde fråga mer innan du kommer med påståenden att jag "inte tar ansvar" och för "hans skull".

Jag vill lämna, men kan inte, orkar inte, vet inte hur man gör osv.
Ärligt talat skiter jag i om/vad min sambo skulle tycka om/när jag lämnar honom eftersom hans beteende är en direkt konsekvens av att jag inte kan vara kvar.
Han få ta ansvar för sitt eget liv.

Men jag förstår logiken i ditt exempel, dock.
Det är inte i närheten av vår relation.

Inte bara lampan. Korsreferens till en tråd med 990 poster - normalt sett inte tillåtet på diskussionsforum, så kan någon ge en recap kanske så det blir begripligt även för de som inte läst den tråden, som läser den här tråden?
Ja och det är andra gången nu som @vallhund tycker att hela buke inte bara ska känna till @Vallmo s tråd utan även ta den i beaktande i andra trådar. Det funkar liksom inte så.

Inte bara lampan. Korsreferens till en tråd med 990 poster - normalt sett inte tillåtet på diskussionsforum, så kan någon ge en recap kanske så det blir begripligt även för de som inte läst den tråden, som läser den här tråden?
Sant, ALLA har inte möjlighet eller lust att läsa precis allt som skivs på forumet

Vi kan konstatera att @Vallmo är medveten om sin situation och jobbar på att ta sig ur den.
Det är en lite väl komplicerad och personlig tråd för att jag ska ge detaljer, det skulle inte kännas rätt.

Fast är det nödvändigt? Jag har inte läst den andra tråden, har inte läst något om Vallmos situation utöver det som står här, jag hade ändå inte behov av att dra egna slutsatser och läsa in mer i texten än vad som skrevs i denna tråd.

Fast samtidigt så kan man inte begära att någon ska redogöra. Är man tillräckligt nyfiken får man kanske läsa den där mastodonttråden, den innehåller mycket läsvärt. Om inte så får man kanske nöja sig med de svar man får tillslut.
Jo, men jag visste inte om att tråden fanns öht
Förväntas det att en ska läsa och memorera alt som skivs på forumet innan en svarar i en tråd?
Det bli ohållbart om en svara på ett inlägg och bemöts med.
-. Herreguuuuud läs vad som skrivits för tre månader sen i en tråd med 2000 inlägg!!!

Jo, men jag visste inte om att tråden fanns öht
Förväntas det att en ska läsa och memorera alt som skivs på forumet innan en svarar i en tråd?
Det bli ohållbart om en svara på ett inlägg och bemöts med.
-. Herreguuuuud läs vad som skrivits för tre månader sen i en tråd med 2000 inlägg!!!

Nej. Men om den man frågar svarar att man utvecklat i en annan tråd kan man ju luska i den om man vill veta mer. Jag tycker det är helt okej, ibland är jag intresserad, ibland inte.

Kanske kan man sammanfatta det så här, oavsett om man läst andra trådar eller inte bör man vara försiktig med att beskriva andras relationer och göra subjektiva bedömningar kring deras ansvarstagande, baserat på typ ingenting alls. Inte någonstans i tråden har jag sett Vallmo önska åsikter om sig själv och relationen.

Kanske kan man sammanfatta det så här, oavsett om man läst andra trådar eller inte bör man vara försiktig med att beskriva andras relationer och göra subjektiva bedömningar kring deras ansvarstagande, baserat på typ ingenting alls. Inte någonstans i tråden har jag sett Vallmo önska åsikter om sig själv och relationen.
Om jag skriver om min katt eller bil på forumet.
Självklart får jag då frågor om detta
Varför inte bara hålla käft om sån en inte vill diskutera?

Jag vill inte diskutera mitt sexliv tex, därför håller jag käft om detta

Hur svårt ska det va?

Du har helt rätt. Folk som lämnar ut sig om svåra och personliga saker ska inte behöva se tråden fara omkring på olika delar av forumet.

Om jag skriver om min katt eller bil på forumet.
Självklart får jag då frågor om detta
Varför inte bara hålla käft om sån en inte vill diskutera?

Jag vill inte diskutera mitt sexliv tex, därför håller jag käft om detta

Hur svårt ska det va?
Det behöver inte vara så svårt alls. I det här fallet ställdes det inte frågor utan det kom konstaterande. Det står dig helt fritt att göra dig själv till åtlöje på det viset.

Hur svårt kan det va?

Det behöver inte vara så svårt alls. I det här fallet ställdes det inte frågor utan det kom konstaterande. Det står dig helt fritt att göra dig själv till åtlöje på det viset.

Hur svårt kan det va?
Åtlöje?
Det är inte jag som lever i en relation jag inte vill ha

Hur svårt ska det vara ?

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 571
S
Relationer Jag har vart ihop med min kille i ca 3 månader. Jag är 23 och han är 30, alltså lite åldersskillnad. Han har vart singel länge och bara...
2
Svar
34
· Visningar
9 482
T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 058
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024